NOMÉS PER A NOSTÀLGICS

L'últim Blockbuster del món s'ofereix per a una festa dels 90

És a Bent, Oregon, i s'ha convertit en una atracció turística

zentauroepp54453944 this photo taken on july 26 2020 shows the interior of the 200812093716 / ANDREW MARSZAL

zentauroepp54453944 this photo taken on july 26  2020 shows the interior of the 200812093716
zentauroepp54453945 this photo taken on july 26  2020 shows the interior of the 200812093705

/

1
Es llegeix en minuts

L’últim local de la cadena nord-americana Blockbuster al món acaba d’anunciar una iniciativa que permetrà alguns curiosos i interessats a viatjar d’alguna forma als anys 90 i disfrutar del visionament de pel·lícules dins de la botiga en pijama. El videoclub es troba a la localitat de Bend, a l’estat d’Oregon. I a l’anunci que ha fet a Airbnb, ofereix, per quatre euros la nit, convertir el lloc en una sala d’estar «amb un sofà llit, pufs i coixins perquè puguis arrupir-te amb els ‘nous’ llançaments» dels 90. L’oferta s’estén a tres nits del pròxim setembre. «Reservaràs una nit als 90, però aquesta vegada no hauràs de pregar-li als teus pares que et lloguin l’última pel·lícula de terror... ¡et donarem les claus de tota la botiga!», diu l’anunci.

Notícies relacionades

Aquest Blockbuster és l’última d’una cadena de botigues de pel·lícules de vídeo que al seu dia, en ple apogeu a principis de l’any 2000, es va vantar de tenir més de 9.000 punts de lloguer i venda a tot el món. Després arribaria un declivi precipitat amb l’arribada de les plataformes de transmissió en línia com Netflix. Alguns veïns de Bend s’han mantingut lleials al seu antic costum de buscar DVD i cintes de VHS físiques, i tornar-les a través de la ranura d’una bústia dies després. Abans de la irrupció de coronavirus, el local s’havia convertit fins i tot en un destí turístic. Molts nostàlgics que viatjaven per la zona arribaven per posar i fer-se ‘selfies’ amb el característic cartell blau darrere, comprar uns dolços i veure records d’algunes pel·lícules que s’exhibien a les seves parets, com la jaqueta que va portar l’actor Russell Crowe a ‘Els Miserables’.

«Ens hem perdut visites regulars d’amics, veïns i turistes de tot el món», adverteix l’anunci, que va prometre higienitzar la botiga abans que arribin els interessats i proporcionar mascaretes, tovalloletes desinfectants, gel alcohòlic, així com aperitius i videojocs gratuïts. «I recordi, la botiga és tota seva per aquesta nit», insisteix l’últim Blockbuster. «Així que deixi’s anar, exploti l’estèreo i utilitzi els seus texans favorits dels 90 per sentir-se com casa en una altra època».