CAMPANYA INÈDITA
Les marques de moda hi deixen la pell per animar els EUA a votar
Els nord-americans disposen de dessuadores, vestits, bolsos, collars, mascaretes i fins i tot maquillatge per anar a l'última als comicis de novembre
modelosvoteok
Històricament, les marques de moda, complements i maquillatge s’havien mantingut al marge de la política, però en les pròximes eleccions presidencials als Estats Units han decidit implicar-se animant la seva clientela a votar. A mesura que s’acosta el 3 de novembre, el dia de la cita amb les urnes per decidir si el republicà Donald Trump seguirà a la Casa Blanca, o bé el rellevarà el demòcrata Joe Biden, aquesta indústria ho està donant tot enmig d’un país convulsat per la pressió de la pandèmia i també per terratrèmols socials com el moviment Black Lives Matter, sorgit després del cruel assassinat de George Floyd en mans d’un policia.
Per exemple, fa unes setmanes, en la Setmana de la Moda de Nova York, el dissenyador Christian Siriano va fer desfilar les models amb mascaretes facials en negre i blau amb la paraula ‘Vote’. Algunes d’elles, a més, van lluir vestits ajustats, amb barrets a joc, i amb la mateixa paraula com a estampat. «Tot el que podem fer avui és votar», ha defensat el modista.
Abans, a l’agost, Michelle Obama s’havia presentat a la Convenció Nacional Demòcrata lluint un collar daurat amb les lletres ‘V’-’O’-’T’-’E’. La peça, dissenyada per Chari Cuthbert i amb un preu de gairebé 300 dòlars, va cridar l’atenció dels internautes, i va desencadenar milers de recerques sobre el vistós complement polític.
Michelle Obama knocks it out of the park for the win!!!
— Keith Boykin (@keithboykin) 18 de agosto de 2020
And get into her VOTE necklace. #DemConvention pic.twitter.com/9kevB48wgv
‘Celebreties’ implicades
Aquest cap de setmana passat diverses estrelles, com Jennifer López –amb una bossa de la firma pelletera Coach, amb la qual acaba de firmar un contracte, que portava estampada la paraula ‘Vote’–, Lady Gaga o Jennifer Aniston, també han animat al vot el primer dimarts després del primer diumenge de novembre, però també han impulsat a participar en el sufragi anticipat, que per ara ja supera l’emès fa quatre anys (fins al diumenge 25 més de 59 milions de votants ja havien enviat els seus vots).
Voting is always in style ✨ @Coach #MyCoconuts pic.twitter.com/tWoTb88iZZ
— jlo (@JLo) 25 de octubre de 2020
Ballot’s here! And it’s #VoteEarlyDay! Today’s the perfect day to join the 46 million people who have already cast their ballots in the 2020 election. Check out https://t.co/GqBe9PWqUF to make your plan to vote early now! pic.twitter.com/TnrZ1HqBRw
— Lady Gaga (@ladygaga) 24 de octubre de 2020
Els joves, a favor que les marques es mullin
Segons un article publicat aquest mes a ‘Vogue Business’, «només el 56% de la població en edat de votar ho va fer en les passades eleccions presidencials dels EUA del 2016», no obstant, també afirmava que «hi ha una gran massa de joves consumidors de moda que s’identifiquen amb les marques i esperen que aquestes adoptin posicions ètiques». «Les opinions d’aquests joves compradors i els motius que impulsen les seves compres els converteixen en una força econòmica en expansió arreu del món», prosseguia el mateix article, que rematava amb la idea que a aquests nous compradors no només els preocupava el canvi climàtic, la igualtat de gènere, l’equitat racial... també el compromís polític: «Els clients intel·ligents detecten ràpidament els missatges falsos o complaents. La falta de compromís comporta riscos per a les marques».
Per això aquesta vegada han decidit participar, a la seva manera, en la campanya electoral. Vet aquí diversos exemples de peces, mascaretes, joies i maquillatge que més es porta en aquestes eleccions presidencials.
10 PECES DE L’ARMARI ‘FASHION’ PER VOTAR ALS EUA
10 PECES DE L’ARMARI ‘FASHION’ PER VOTAR ALS EUA
Biden Beauty
Marca acabada de crear per un grup experts en bellesa i seguidors de Joe Biden i Kama Harris que volen «acabar amb el taronja –la tonalitat de pell de Trump– per sempre. I l’única manera de fer-ho és amb el blau, que corregeix aquest color». L’empresa té diversos productes cosmètics, i fins i tot adhesius i bolsos, però el que està arrasant és una espongeta de maquillatge, per descomptat, blava. La ‘Biden beat’, com es coneix l’esponja, costa 20 dòlars (17 euros).
Jersei de caixmir de Michael Kors
El grup de moda nord-americà Michael Kors ha tret per a l’ocasió un suèter negre amb detalls blancs i la paraula ‘Vote’ com a protagonista. El total dels guanys per la seva venda es donarà a l’Ancoratge Educatiu i de Defensa Legal de l’NAACP. El seu preu és de 850 dòlars (720 euros).
Botes ‘Vote’
El 14 de setembre, la senyora Jill Biden, dona del candidat presidencial demòcrata, va ser fotografiada després de votar en les primàries estatals de Delaware amb un parell de botes negres amb la paraula ‘Vote’ escrita sobre el panxell. Les botes Stuart Weitzman de 695 dòlars (588 euros) es coneixen també com a 5050 Vote Boot, i estan disponibles amb la paraula ‘Vote’ en platejat, com les de la senyora Biden, o en negre.
Bossa de lona ‘Je vote’
La marca Clare V, en associació amb When We All Vote, llança aquesta bossa per a tot de lona en blau, a fi de fomentar la participació en les eleccions. També tenen una samarreta de màniga curta a joc en color cru. «Jo voto, tu votes, ella vota, nosaltres votem, vosaltres voteu, ells voten...», escrit en francès. Per 23,29 euros.
Mitjons esportius ‘vintage’
La marca esportiva Brother Vellies també s’ha aliat amb la causa When We All Vote per treure aquests típics mitjons tennis blancs amb ratlles en blau i vermell. Dels 35 dòlars (29 euros) que costen els mitjons, 5 aniran a parar a l’associació . When We All Vote és una organització sense finalitats de lucre i no partidista que té per objectiu augmentar la participació en cada elecció i tancar la bretxa electoral existent per raça i edat canviant la cultura entorn de la votació. L’organització va ser llançada el 2018 per Michelle Obama i Tom Hanks, entre altres famosos.
Dessuadora Levi’s amb causa
El clàssic ‘denim’ nord-americà Levi’s també s’apunta a la festa de la democràcia amb aquesta dessuadora amb caputxa en gris combinada amb els colors de la bandera dels EUA, vermell, blanc i blau. Compte amb la ‘O’, en forma de boca a l’estil Stones. El seu preu, 74,50 dòlars, uns 63 euros.
Collaret per a la cita amb les urnes
La firma de joieria Jennifer Meyer llança aquest collaret en or groc de 18 quirats al preu de 695 dòlars. El 20% de les vendes de la joia es destinaran a la campanya per promoure el vot, ‘I am a vote’, una organització benèfica. Preu: 650 dòlars (605 euros).
Rellotge electoral
La marca Shinola de Detroit ha tret el rellotge ‘I vote’, de 43 mm. Des de l’esfera de color vermell brillant fins a la corretja en blau i les busques en blanc, aquest rellotge és tota una declaració de democràcia, diu la marca des de la seva pàgina web. «Al cap i a la fi el teu vot és la teva veu. Utilitza’l». Costa 395 dòlars (334 euros).
Dessuadora ‘I voted’ amb pedaç a joc
La dessuadora blanca amb coll rodó de Brandon Maxwell porta un pedaç vermell per combinar amb el lema ‘I voted’, de Fort Lonesome. Els ingressos es donaran a l’associació One Million of Us. Costa 190 dòlars (161 euros).
Mascareta protectora per ‘anar d’urnes’
Les mascaretes facials llançades per l’associació When We All Vote estan dissenyades per Allen Hughes per a Bloomingdale. En negre i la paraula ‘Vote’ en blanc, el joc d’un parell costa 18 dòlars (15 euros), 10 dels quals es destinen a l’organització.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.