El tema inèdit veu la llum
Rosalía llança ‘Despechá’, la cançó més esperada de l’estiu
Cinc espòilers del ‘Motomami Tour’ que caracteritzen els innovadors concerts de Rosalía
Rosalía triomfa a Barcelona amb el seu art pop dominador

La inèdita cançó autoproclamada tema de l’estiu ha vist la llum aquest dijous a la matinada . I sí, es tracta de ‘Despechá’ –també ‘De lao a lao’–, una cançó que Rosalía ha cantat com a tema exclusiu als concerts del ‘Motomami Tour’ i que s’ha fet viral des que es va cantar per primera vegada a Almeria.
Anunci a Bilbao
L’anunci es va fer poques hores abans del llançament, en un concert de la seva gira que l’artista estava fent a Bilbao. Així doncs, ràpidament les xarxes es van omplir de gent ansiosa de poder reproduir la cançó, per fi, als seus dispositius i completa.
Diversos comptes van confirmar i van difondre la notícia a través de diversos tuits, i fins i tot es va crear el ‘hashtag’ #DespecháTonight amb tots els missatges de suport i ànsies que el tema per fi veiés la llum. Així doncs, trenta minuts abans de l’estrena, la paraula ‘Despechá’ va escalar la llista de tendències de Twitter fins a arribar al número dos.
Però Rosalía no va deixar clar en quin moment de la nit sortiria i, amb tots els fans connectats a les 0.00 h, expectants, la cantant va tornar a sorprendre publicant la cançó a altes hores de la matinada primer a la plataforma Tidal i a posteriori a Spotify i Apple.
Ja abans del llançament, una alternativa que van buscar els més impacients va ser una versió que es va publicar a YouTube amb un fragment d’aquesta cançó en bucle per poder tenir-la d’una manera més estesa, però molts no es van conformar només amb la tornada.
Fins i tot abans i després dels concerts de la cantant, la gent taral·lejava ‘Despechá’, la reproduïa al seu mòbil i fins i tot al seu cotxe, mentre esperaven desitjosos que sortís la cançó per no haver de repetir la mateixa tornada en bucle.
Exclusiva
El factor de cantar cançons inèdites sense publicar és un mètode que alguns artistes, com Bad Gyal o diversos ‘dj’, utilitzen per poder crear més expectatives sobre una cançó i augmentar les ganes que la data d’estrena s’anunciï, o simplement provar si el públic les rep bé abans de llançar-les a la xarxa.
Notícies relacionadesAixí doncs, Rosalía va aprofitar la fama i la gran rebuda que va tenir per part del seu ‘fandom’ i va retroalimentar aquestes infinites ganes que ‘Despechá’ sigui pública per a tothom amb un vídeo a Tiktok que també va publicar al seu Instagram:
I, com s’ha pogut comprovar, el fenomen ‘Despechá’ ha aterrat massa bé i amb moltes expectatives complertes.
- Accident greu Més de 30 ferits en una col·lisió entre dos autocars a l’avinguda Diagonal de Barcelona
- Tribunals El jutjat de Martorell reobre la investigació per la mort d'Isak Andic
- Aquest dilluns Dia de pluja a Barcelona: el temporal deixa fortes pluges i fins i tot calamarsa en alguns barris de la ciutat
- Normativa ¿Es pot conduir amb la ITV caducada però amb cita prèvia?
- Greu accident El xoc de dos autocars a la Diagonal provoca 51 ferits
- Salut pública La cobertura vacunal contra la bronquiolitis puja al 90,8% a Catalunya: «Hem reduït a la meitat les urgències»
- Pacte PSOE-Junts El Govern posarà en mans de Drets Socials el desplegament de les competències en immigració
- LLEI D’ESTRANGERIA El Govern espanyol confia a desbloquejar «aviat» la distribució de menors migrants després del pacte amb Junts per delegar competències
- Dimecres 12 de març a les 19h Elvira Bisbe serà la pròxima protagonista de l'#afterwork d'El Periódico
- Escapades El poble més bonic del món està a Catalunya, segons l'Organització Mundial del Turisme