Drets laborals
L’aplaudida resposta del propietari d’aquest local al comentari d’una turista
Les xarxes socials han recolzat el propietari d’un establiment després de rebre una mala ressenya pels seus horaris
La genial resposta d’un hoteler per defensar els seus empleats d’una clienta enfadada
El primer estiu sense restriccions després de la pandèmia ha vingut acompanyat d’un conseqüent augment del volum de treball al sector de l’hostaleria. En aquest sentit, la demanda en bars i restaurants ha pujat especialment a les zones turístiques, on l’afluència de visitants està permetent unarecuperació pràcticament total de les xifres prèvies al 2020.
Tanmateix, l’increment del treball durant aquests mesos no hauria de ser sinònim d’oferir horaris interminables ni de retallar els drets laborals. Així ho ha demostrat una ressenya publicada pel compte de Twitter @soycamarero, que comparteix habitualment crítiques que reben els locals hotelers i que ha destacat la falta d’empatia que es té cap als treballadors.
La usuària en qüestió, de nom Rosa, ha criticat a través de Google l’hora en què un establiment deixa de rebre comandes: «No entenc que sigui en un lloc de vacances i no es puguin fer comandes a les 15,30 perquè tanca la cuina. Flipo!!!», diu el seu comentari. Per això, la seva valoració del local és la més baixa possible: tan sols una estrella.
La resposta
Lluny de donar-li la raó a la clienta, el propietari ha respost a la ressenya amb un contundent missatge. «Hola Rosa, hi ha una cosa que són els drets dels treballadors i tot i que estiguis de vacances cal respectar» comença la publicació, que assenyala que tot i que a molts establiments hotelers no es respecti, «s’ha de començar a fer».
La rèplica de l’amo acaba remarcant la seva postura amb un respectuós comiat: «Rosa, sentim que no poguessis demanar, però hem de complir amb els horaris, ho sentim».
Empatía por favor... pic.twitter.com/GGvS5ICC7W
— Soy Camarero (@soycamarero) 29 de julio de 2022
Missatges de suport
Notícies relacionadesDesprés de veure la publicació, nombrosos usuaris de Twitter han aplaudit la resposta del propietari de l’establiment. Un exemple d’això és el tuit de @PollitoAristeia: «Rosa, filla meva... de vacances estàs tu. El món continua tenint uns horaris normals. Si volies menjar fora després d’un matí de platja o puges abans o te’n vas al burger king, que no tanca».
En la mateixa línia ha comentat Alex (@Fisolofopedante), que ha empatitzat amb els cambrers amb una publicació carregada de sarcasme: «No entenc per què tracten els cambrers com persones, se suposava que eren esclaus a mercè de NOSALTRES els clients i per això han de treballar les 24 hores del dia sense un sol descans per si més no menjar tret que no hi hagi ni un client, en aquest cas, som solidaris».
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- Tres hores que van canviar el Barça
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia