Mesura polèmica

Llista d’empreses que han retirat la seva publicitat de Twitter

El 90% dels ingressos de la plataforma provenen dels continguts publicitaris

Llista d’empreses que han retirat la seva publicitat de Twitter
1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Elon Musk no para d’estar en el focus de la polèmica amb les decisions que està prenent ara que està al comandament deTwitter. Des que va cessar gran part de la junta directiva a més dels acomiadaments massius que està portant a terme en els quals s’han vist afectats gairebé 3.700 empleats, les grans empreses han decidit valorar si val la pena la inversió publicitària que fan a la plataforma.

Les grans indústries com Audi, Lamborghini, Bentley, Porsche, Grup Volkswagen, Carlsberg Group,United Airlines, REI, General Motors i L’Oréal han decidit desvincular-se de la xarxa social perquè no se senten identificats amb els nous canvis que han incitat a un augment de les notícies falses i els rumors falsos, que a més de no tenir una moderació, propaguen discursos d’odi com el racisme o l’antisemitisme.

Segons va informar ‘Forbes’, l’empresa de publicitat Interpublic Group, amb clients com CVS i Nintendo, ha recomanat als seus clients que deixin d’invertir en publicitat a la xarxa social.

Notícies relacionades

Aquesta decisió afecta negativament Twitter ja que el 90% dels seus ingressos són fruit de la publicitat que les grans marques paguen. Per fer-nos-en una idea, General Motors inverteix una mitjana d’ 1,7 milions de dòlars al mes a la plataforma, segons el diari ’The New York Times’.

A això se li suma el descontentament que les empreses i els usuaris tenen amb la iniciativa de Musk en el cobrament mensual de 8 dòlars per poder tenir el compte verificat. No se sap amb exactitud com aniran evolucionant les propostes del milionari per millorar la plataforma però el que sí que està clar és la controvèrsia que no para de generar sempre que anuncia nous canvis.