Xarxes socials

¿Mónica Naranjo o Vueling? Els usuaris escullen bàndol

¿Mónica Naranjo o Vueling? Els usuaris escullen bàndol

INSTAGRAM

4
Es llegeix en minuts
El Periódico

Diumenge passat, la cantant Mónica Naranjo va denunciar a través de xarxes socials la «grolleria, tracte vexatori i poca professionalitat» d’una de les hostesses que la va atendre durant un vol d’Alacant a Barcelona a bord d’un dels avions de Vueling.

Davant l’enrenou que aquesta queixa va generar, l’aerolínia es va disculpar amb l’artista nascuda a Figueres i la va convidar a dialogar en privat per conèixer més detalls sobre el que va passar. Ara, la caixa de comentaris del tuit de Naranjo s’ha convertit en un espai on la resta d’usuaris de Twitter, rebatejada com a X, es posicionen a favor o en contra dels arguments fets servir per la cantant. Mentre que uns empatitzen amb l’experiència relatada per la catalana, d’altres mostren el seu suport a la treballadora i defensen el protocol de vol que suposadament aquesta va aplicar, el qual va donar origen al plet entre totes dues.

Fidels al protocol

Segons la versió d’un presumpte testimoni del que es va esdevenir, va ser la negativa a accedir al lavabo davanter de l’avió per part de l’hostessa el que va indignar l’artista, que va reaccionar «desitjant-li una vida molt trista a la treballadora». Per la seva banda, l’aerolínia espanyola es va defensar i va respondre al·legant que «la tripulació va actuar respectant el protocol de seguretat», el qual indica que «no és possible accedir a la zona davantera de l’avió si la cortina està tancada».

Amb aquests detalls sobre la taula, altres usuaris s’han afegit a mostrar el seu suport a l’hostessa. Fins i tot una companya de la involucrada ha volgut rebatre Naranjo amb un comentari: «La sobrecàrrec és companya meva i és molt injust que un personatge públic com tu faci aquestes declaracions sense dir realment el que ha passat», ha tuitejat.

Altres internautes justifiquen el suposat «tracte vexatori» que denuncia la cantant recolzant-se en la dificultat de les feines de cara al públic: «Entenc que (l’hostessa) es tapés el nom. A la gent que li dius que no... Pel motiu que sigui, t’amenacen de posar comentaris a internet i juguen amb el teu pa».

Una experiència «religiosa»

Contràriament, altres usuaris no dubten a posar-se del costat de la cantant i carregar contra l’aerolínia: «Gràcies per compartir sobre el tracte de les companyies aèries, la gran majoria tracta les persones com un ramat i no com clients. El consumidor viu en la frustració després d’haver pagat gairebé sempre un dineral (tot i que sigui ‘low cost’) i no està gens protegit», comenten.

Notícies relacionades

Al seu torn, fins i tot membres del sector se solidaritzen amb Naranjo recordant una trobada fortuïta amb la cantant en un avió: «Soc sobrecàrrec d’Iberia. Et vaig portar fa ja anys en un dels meus vols i vas ser no només educadíssima sinó també pròxima i encantadora. Vam acabar parlant de la teva època vivint al cap de l’Horta. Sento que hagis tingut aquesta mala experiència».

Falta d’informació

Sigui com sigui, gran part de les respostes, més que posicionaments en un bàndol o un altre, són retrets per la falta d’informació en la queixa que l’artista catalana va decidir exposar a les seves xarxes socials. «Si no dius el que va passar, no hi ha denúncia i queda en una falsedat», tuiteja un altre internauta.