
El centre de formació professional Pere Martell aposta pels cicles de perfils industrials a l’observar que «el mercat laboral demanda cada vegada més professionals que hagin arribat a bons nivells en totes les competències, incloses les transversals. Si el món canvia a una velocitat de vertigen, nosaltres no podem utilitzar les mateixes eines per educar que fa 40 anys». En aquest escenari, compten amb tecnologies de la indústria 4.0, com la realitat augmentada, i es potencia l’ús de les noves metodologies a través de la formació permanent del professorat i invertint en nous equipaments.
El model d’aprenentatge situa l’alumnat al centre i li atorga la responsabilitat de resoldre de forma col·laborativa els reptes plantejats. Aquesta manera de treballar implica una visió pròxima a la realitat laboral dels futurs professionals. Aquesta no és l’única metodologia activa, ja que es fa servir l’aula invertida com a mètode per modular els ritmes d’aprenentatge, recolzament o repàs per avançar continguts més teòrics i aprofitar el temps a l’aula per realitzar treballs més pràctics. Tampoc es deixa de banda la gamificació i l’aprenentatge basat en jocs, ja que suscita un fort interès per part d’alumnes i professors.
L’Institut Pere Martell està treballant en l’adaptació dels continguts curriculars dels cicles a la demanda real de cada sector.
ADAPTACIÓ A L’ENTORN
Notícies relacionadesL’objectiu és donar resposta a la necessitat de nous perfils professionals. D’una banda, s’ha realitzat una actualització de continguts pionera en el CFGS de Sistemes de Telecomunicacions i Informàtics, centrats en el 5G, la ciberseguretat i els ‘smartphones’. De cara al curs 2022-23 es començaran a impartir matèries específiques pensades per al vehicle elèctric i híbrid.
Aquesta oferta ajustada al mercat ha convertit el Pere Martell en centre de referència. L’ocupació dels graduats en formació professional és del 89%, segons les enquestes que realitza el centre. La taxa d’atur dels graduats és d’un 11%, més baixa que en els últims anys, que de mitjana se situava per sobre del 15%. A més, aquesta dada és molt inferior a la taxa d’atur dels joves catalans d’entre 16 i 24 anys (25,3% en el primer trimestre de 2022. Destacar també que un 60% dels graduats que s’insereixen en el món laboral tenen una feina relacionada amb els seus estudis. En els estudis de grau mitjà, la mitjana d’ocupació és del 87%, mentre que els estudis de grau superior (CFGS ) tenen una mitjana d’ocupació del 93,12%.
- Aquest dilluns 24 de març Un autocar salva una menor sota un pont de l’AP-7 després d’un intent de suïcidi
- Seguretat comunitària La UE demana que els europeus s'aprovisionin amb subministraments d'emergència davant una possible guerra o crisi climàtica
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Serà nomenat avui El Govern fitxa el gerent de Serveis Socials de la Diputació de Barcelona per dirigir la DGAIA
- Pintades al cotxe de l’avi que va admetre haver abusat de la neta durant anys a Pals: "Violador"
- Criança El pediatre Carlos González explica la importància de la dependència emocional amb els fills: "Tots tenim una dependència dels nostres pares..."
- Relacions Govern-ERC Junqueras no garanteix el suport al segon suplement de crèdit d’Illa i li demana que segui a negociar
- Educació a Catalunya Illa justifica amb el descens d’alumnes que es tanquin 111 línies de l’escola pública
- Successos Detingut a França l’‘assassí en sèrie d’agricultors’: va fer un recorregut mortal de Tudela a Lleida en 40 dies