El centre de formació professional Pere Martell aposta pels cicles de perfils industrials a l’observar que «el mercat laboral demanda cada vegada més professionals que hagin arribat a bons nivells en totes les competències, incloses les transversals. Si el món canvia a una velocitat de vertigen, nosaltres no podem utilitzar les mateixes eines per educar que fa 40 anys». En aquest escenari, compten amb tecnologies de la indústria 4.0, com la realitat augmentada, i es potencia l’ús de les noves metodologies a través de la formació permanent del professorat i invertint en nous equipaments.
El model d’aprenentatge situa l’alumnat al centre i li atorga la responsabilitat de resoldre de forma col·laborativa els reptes plantejats. Aquesta manera de treballar implica una visió pròxima a la realitat laboral dels futurs professionals. Aquesta no és l’única metodologia activa, ja que es fa servir l’aula invertida com a mètode per modular els ritmes d’aprenentatge, recolzament o repàs per avançar continguts més teòrics i aprofitar el temps a l’aula per realitzar treballs més pràctics. Tampoc es deixa de banda la gamificació i l’aprenentatge basat en jocs, ja que suscita un fort interès per part d’alumnes i professors.
L’Institut Pere Martell està treballant en l’adaptació dels continguts curriculars dels cicles a la demanda real de cada sector.
ADAPTACIÓ A L’ENTORN
Notícies relacionadesL’objectiu és donar resposta a la necessitat de nous perfils professionals. D’una banda, s’ha realitzat una actualització de continguts pionera en el CFGS de Sistemes de Telecomunicacions i Informàtics, centrats en el 5G, la ciberseguretat i els ‘smartphones’. De cara al curs 2022-23 es començaran a impartir matèries específiques pensades per al vehicle elèctric i híbrid.
Aquesta oferta ajustada al mercat ha convertit el Pere Martell en centre de referència. L’ocupació dels graduats en formació professional és del 89%, segons les enquestes que realitza el centre. La taxa d’atur dels graduats és d’un 11%, més baixa que en els últims anys, que de mitjana se situava per sobre del 15%. A més, aquesta dada és molt inferior a la taxa d’atur dels joves catalans d’entre 16 i 24 anys (25,3% en el primer trimestre de 2022. Destacar també que un 60% dels graduats que s’insereixen en el món laboral tenen una feina relacionada amb els seus estudis. En els estudis de grau mitjà, la mitjana d’ocupació és del 87%, mentre que els estudis de grau superior (CFGS ) tenen una mitjana d’ocupació del 93,12%.
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia
- Trapero aposta per un increment dels Mossos per rebaixar el crim