Entrevista al cofundador de l’escola Waldorf-Steiner El Til·ler
Klaus Esser: «El mòbil causa més distraccions que beneficis»
Segons Esser, els ‘smartphones’ no són eines útils per a l’aprenentatge
En la pedadogia Waldorf, les pantalles queden fora de l’equació educativa. Per contra, la pissarra, els guixos, els exercicis pràctics i el treball en grup són tendència.
![Klaus Esser: «El mòbil causa més distraccions que beneficis» Klaus Esser: «El mòbil causa més distraccions que beneficis»](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/64548ae8-1838-4c94-a887-f93953d35d8b_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
El professor de música Klaus Esser és un dels impulsors de la formació Waldorf a secundària a Bellaterra, a través de la fundació de l’escola Waldorf-Steiner El Til·ler. Esser desgrana un dels pilars de la pedagogia Waldorf: dins de l’aula, els mòbils estan prohibits, mentre que l’èmfasi es posa en les capacitats socials i intel·lectuals i el fet d’estar present.
¿A El Til·ler, mòbils dins o fora de l’aula?
-Fora de l’aula. La presència del mòbil no ajuda que els adolescents es concentrin millor, sinó que en general és més aviat al revés: causa més distraccions que beneficis.
-En aquest sentit, ¿quina influència té el mòbil en la conducta dels joves?
Quan tenen el telèfon, tenen tendència a aïllar-se, a estar més dispersos i amb menys capacitat d’aprendre. La presència del mòbil disminueix molt la voluntat dels alumnes: en la realitat, les coses no són immediates ni tan fàcils com en l’entorn virtual.
-¿Quin posicionament proposa la metodologia Waldorf respecte a l’‘smartphone’?
-El més important per a nosaltres és que els nens i nenes estiguin presents, que facin coses pràctiques, per la qual cosa allunyem les pantalles el màxim temps possible, també a la secundària. En aquest sentit, les capacitats intel·lectuals i socials no es desenvolupen a través del mòbil, sinó en la realitat. A l’escola, es busca que l’alumne pugui viure amb el grau més elevat de llibertat possible i moltes vegades, justament davant de la pantalla, no som tan lliures. Realment, ¿utilitzem les pantalles com a eines útils o l’únic que fan és controlar-nos, fins al punt que no podem desenganxar-nos-en?
-¿I al batxillerat?
-La formació sí que està més relacionada amb les pantalles, ja que l’alumnat de vegades necessita buscar informació per fer els deures, per exemple.
Notícies relacionades-¿Quin paper juguen els adults a educar un adolescent sense mòbil?
-Hem de fer un ús responsable del mòbil perquè ens prenguin com a exemple. També els professors: som responsables de parlar amb ells sobre les noves tecnologies i conscienciar-los de la influència i els efectes addictius de les xarxes socials, per exemple.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Oscar Pierre (Glovo): "Vam canviar de model perquè no teníem diners per a multes"
- Proves genètiques La jove polonesa que diu que és Madeleine McCann aporta un test de l’ADN que podria confirmar la paternitat de Gerry McCann
- Vertiginosa renovació de l’oferta hotelera a la ciutat 5.589 restaurants traspassats en 5 anys
- QÜESTIÓ DE CONFIANÇA El Congrés debatrà dimarts vinent la iniciativa de Junts sobre la qüestió de confiança a Pedro Sánchez
- Aliança Catalana Junts frena la moció de censura a Ripoll per fer fora Orriols i la titlla ara d'"inviable"
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Balanç anual El Port de Barcelona tanca el 2024 amb un resultat net de 63 milions, que l’impulsa a invertir 332,5 milions aquest any
- RETALLADA DE 7 PUNTS EN TRES JORNADES El sorpasso exprés del Barça per reconquerir el liderat a la Lliga