Mundial de futbol

Budweiser anuncia què farà amb la cervesa que no pot vendre a Qatar 2022

Budweiser anuncia què farà amb la cervesa que no pot vendre a Qatar 2022
1
Es llegeix en minuts
El Periódico

A penes a 48 hores de la inauguració del Mundial de futbol de Qatar saltava la primera sorpresa de la competició i ho feia aliena al terreny de joc, però, no, a la grada: els organitzadors anunciaven que, definitivament, no s’admetria el consum d’alcohol als estadis ni als voltants, malgrat que s’havia dit anteriorment que aquesta beguda sí que estaria admesa durant la competició. El Fan Fest és l’únic espai on se’n tolera el consum. 

Pel que sembla, la família reial del país va pressionar la FIFA per confirmar aquest veto, en una iniciativa que agafava en fora de joc alguns patrocinadors, amb menció especial per a Budweiser, aleshores patrocinador principal del torneig partint d’un acord de promoció multimilionari, que quedava desvirtuat al no poder comercialitzar les seves begudes.

Notícies relacionades

Algunes veus auguraven una indemnització milionària com a compensació pel revés imprevist. I és que el veto podria repercutir en uns 40 milions per a la FIFA, que havia segellat el pacte amb la cervesera per uns 75 milions d’euros, segons ‘The Sun’. Encara no hi ha una decisió definitiva sobre com se saldarà l’acord, més enllà d’unes declaracions oficials d’AB InBev, l’empresa propietària de Budweiser: «Esperem amb ànsies activar les nostres campanyes del Mundial per celebrar el futbol amb els nostres consumidors, però algunes de les activacions planificades als estadis no poden avançar a causa de circumstàncies que nosaltres no podem controlar».

El que sí que ha transcendit ja és què pensa fer la companyia amb la ingent quantitat de llaunes de cervesa que no podrà vendre durant la competició a Qatar. «Nou dia, nou tuit», ha publicat la firma junt amb una impressionant foto amb un munt de paquets de cervesa empaquetats, i ha avançat que aniran destinades a la selecció que alci la copa del món a la final de la competició. «¿Qui les obtindrà?», remata l’empresa a la publicació.