Évole enfronta el president Mas amb el carrer a 'Salvados'
El líder de CiU parla de la independència de Catalunya, de l'avanç de les eleccions i de la corrupció del Palau de la Música
En un bar de Vilassar de Mar. Així, amb tranquil·litat,Jordi Évole iniciava el seu programa 'Salvados' amb un convidat de luxe: el presidentArtur Mas. Era la primera entrevista a nivell estatl que concedia el líder deCiU després de la massiva manifestació de l'11 de setembre celebrada a Catalunya i l'anunci de l'avançament de les eleccions a Catalunya per al 25 de novembre.
En un bar
Però aviat, el col·laborador d'EL PERIÓDICO troba l''excusa' que necessita per intentar picar elpresident: la desfilada militar del dia de la Hispanitat --el programa es va gravar el 12 d'octubre--. En aquelles imatges televisives que Mas i Évole visionen junts, el president del Govern Mariano Rajoy i el rei Joan Carles fan broma junts. I aquí va arribar la primerapulla: "¿No creu que estan parlant de vostè?", li va preguntar Évole a Mas, en un moment en què Rajoy i el Rei somreien. Però Mas va ser ràpidesquivant: "No ho crec perquè, si ho fessin, nosomriurien".
Passejada per Vilassar
Notícies relacionadesAixí ha estat gran part del programa, amb un Évole incisiu --com sempre-- i un Mas que ha mantingut la calma fins i tot quanEl Follonero --que per alguna cosa té aquest sobrenom-- li qüestiona les seves actituds "electoralistes", l'enfronta a la veu del carrer --portant-lo de passejada perVilassar de Mar (Maresme), lloc on Artur Mas ha passat part de la seva infància i joventut, i preguntant als transeünts, com a unextremenyestablert a Catalunya, que ha acabat confessant que se sent "més d'aquí que d'allà-- o li ha mostrat lesportades dels diaris, aprofitant qualsevol detall per aarrencar-li alguns dels seus plans, com quan,mostrant-li la portada d'EL PERIÓDICO, li ha preguntat si la bandera oficial de Catalunya seria l'actual senyera o passaria a ser l'estelada.
Avanç electoral
És en aquestes trobades on ha aconseguit més suc de Mas, abans d'acabar l'entrevista a la casa que el president té a la localitat barcelonina, i on aquest ha acabat, finalment, deixant anar alguna de les perles destacables de l'entrevista, com que "si Rajoy m'hagués donat el pacte fiscal, no hauria avançat les eleccions" --quan poc abans havia confessat que va avançar les eleccions també perquè "l'11 de setembre un milió i mig de catalans" esvan manifestar--o que "Catalunya té més projecte que Espanya". Tot i això, Mas confessa que desitja "un debatcivilitzat" i que "el castellà és un patrimoni estimat de Catalunya, igual que hauria de ser-ho el català d'Espanya".
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Presentador de ‘Col·lapse’ a TV3 Ricard Ustrell farà un parèntesi en la seva carrera televisiva
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Final copa del rei Plantada històrica del Madrid a la Copa: ni entrena ni assisteix a les rodes de premsa
- Flick demana protegir els àrbitres abans de la final: "No respectar-los és no tenir fair play"
- Horari i on veure el funeral del papa Francesc per televisió
- Benestar Álvaro Bilbao, psicòleg: "Preocupar-se molt per les coses pot ser un símptoma de salut mental fràgil"
- Un mosso rescata els dos ocupants d'un cotxe després de xocar contra un mur i caure a una piscina