Tele 5 indemnitzarà amb 50.000 euros María del Monte
L'Audiència de Sevilla ha condemnat el canal privat per una "intromissió il·legítima en el seu honor i intimitat"

La cantant María del Monte, a Barcelona, durant la Fira d’Abril. /
L'Audiència de Sevilla ha condemnat Tele 5 a indemnitzar amb 50.000 euros la cantant María del Monte per una intromissió il·legítima en el seu honor i intimitat al fer comentaris "en clau d'espectacle" sobre la seva vida personal.
La condemna es refereix als comentaris fets l'abril del 2011 en els programes 'Sálvame deluxe', 'Sálvame diario' i 'Enemigos íntimos' sobre la vida personal i sentimental de María del Monte, de la qual la sentència recorda que, per més que sigui una persona de projecció pública, "és gelosa a l'hora de preservar la seva intimitat".
Segons els jutges, el dret a la informació "cedeix quan s'utilitza per denigrar de manera gratuïta i injustificada una persona" i hi ha "successos, detalls o avatars relatius a la seva personalitat que no tenen per què ser del coneixement públic i encara menys en clau d'espectacle".
Notícies relacionadesLa suposada veracitat del que s'ha publicat, que tampoc s'ha acreditat, "és irrellevant perquè s'hagi produït aquesta conculcació del dret a la intimitat", segons l'Audiència, que deixa constància en la sentència que per a casos anàlegs els tribunals de Justícia estan fixant indemnitzacions fins i tot superiors.
Es tracta de "donar satisfacció moral, no pas material, a l'ofès, satisfacció moral que només es pot aconseguir quan la indemnització és sensible per a l'ofensor i eficaç per impedir o dissuadir de nous atacs o ofenses", segons els jutges.
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Famosos Pep Guardiola i Cristina Serra caçats a Barcelona amb un element compartit revelador: ¿reconciliació a la vista?
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- En delictes de furts lleus El fiscal superior de Catalunya planteja recuperar l’arrest de 30 dies per multireincidència
- SALUT Un bacteri, possible causa de l’augment del càncer colorectal