Les claus per conèixer Gianluca Vacchi

L'extravertit empresari italià que revoluciona Instagram amb els seus vídeos esprem al màxim la seva filosofia 'Enjoy' (disfruta)

lmmarco37320109 gente gianluca vacchi foto instagram170216191950

lmmarco37320109 gente gianluca vacchi foto instagram170216191950
lmmarco37320111 gente gianluca vacchi foto instagram170216191933
zentauroepp37221452 gente gianluca vacchi foto instagram170215185953
lmmarco36622453 gente gianluca vacchi170216191851

/

2
Es llegeix en minuts
Luis Miguel Marco

«Només hi ha una vida i s’ha de viure intentant disfrutar tant com es pugui. L’actitud psicològica és molt important. Viure amb un esperit de resignació és un aperitiu de la derrota». Qui recorre a la filosofia de manual és Gianluca Vacchi, un italià nascut a Bolonya fa gairebé 50 anys, empresari, emprenedor i bon vivant, la popularitat del qual va créixer l’estiu passat després de penjar a Instagram un vídeo en què ballava La mordidita, de Ricky Martin, amb la seva promesa, la model Giorgia Gabrielle, de 31 anys.

Els visionats de la coreografia a bord del seu veler en aigües de Sardenya van arribar de seguida als set milions en una setmana. Així el món va descobrir aquest extravertit madur de músculs treballats i cos tatuat i també el seu hedonista estil de vida. Amb el temps van arribar altres vídeos amb música de Shakira –que la colombiana ha agraït–. L’últim, el de La bicicleta, acaba amb el magnat i la seva bici en remull. 

«Igual que als EUA hi ha els life coach, el que faig és transmetre com visc jo la vida. Per això em vaig decidir a crear la meva web, GV Life Style. Hi ha molts falsos moralistes que diuen que faig  ostentació. Jo només intento donar un missatge positiu. Faig una vida sana que es basa en l’esport. No bec i detesto la droga. Amb Giorgia ballem perquè el secret d’una parella és divertir-se junts», ha dit.

I ho demostren els vídeos protagonitzats per aquest ric amb casa a Milà, un xalet espectacular a Sardenya, l’H20, i un altre d’alpí a Cortina d’Ampezzo. Un home a qui li agraden els vestits a mida, la roba de marca i els dissenys atrevits. Tant se’l pot veure pujat dret en una moto com arribant en una moto d’aigua a una platja amb esmòquing o entrant a l’immens vestidor de la seva nòvia i posant-se a ballar amb ella. Entre els comentaris que suscita hi ha des dels d’aquells que l’envegen sanament fins als que li suggereixen que  pensi a ajudar el proïsme.

 

 

BOLCAT A INSTAGRAM

«¿Que per què aparec tant a Instagram? Perquè vaig saber que seria la xarxa social del futur. És intel·ligent, reactiva, veloç i a més em permet dirigir-me sobretot a la gent jove. El gruix de la gent que em segueix  té entre 18 i 40 anys», afirma sobre la seva afició.

    

Però Vacchi no ha deixat aparcats els negocis. IMA, l’empresa familiar de la qual té el 30%, factura mil milions d’euros a l’any per la producció de màquines dedicades a productes farmacèutics, cosmètics i alimentaris. Només ha alleugerit la seva agenda de compromisos laborals «després d’haver treballat durant 20 anys molt dur» i ha transformat el seu cos a base d’abdominals i tatuatges (més de cent). D’aquests canvis en va deixar constància en un llibre, Enjoy.  

Notícies relacionades

 

Admirador del papa Francesc i al seu dia defensor de Matteo Renzi, assegura que la gent jove «està cansada de la classe política i d’una classe empresarial que no deixa el timó després de 50 anys». La seva paraula fetitxe és resilienza (resiliència). La porta tatuada a la mà. És la capacitat que té una persona o un grup per recuperar-se de l’adversitat per seguir projectat al futur. D’adversitats no se n’hi coneixen, però llançat sí que ho està.