AMB LA PARAULA 'MARICONEZ'
Els concursants d''OT' cantaran la cançó original de Mecano
"José María Cano no ens permet canviar aquesta paraula", assegura la directora de l'Acadèmia
ot2018
Final de la discussió. Després que les xarxes socials es caldegessin arran que María, una de les concursants d’'OT2018', volgués canviar la paraula "mariconez" per "gilipollez" d’una lletra de la cançó de Mecano per considerar-la "homòfoba" i que Ana Torroja, jutge del programa i intèrpret de la cançó, expressés a Twitter el seu malestar, al final es cantarà la versió original del 'Quédate en Madrid’ a la pròxima gala d’aquest dimecres.
En un primer moment Noemí Galera, la directora de l’acadèmia, va confirmar que Ana Torroja els havia autoritzat per canviar-la per un altre qualificatiu. No obstant, més tard ho va desmentir, el que va generar un gran enrenou a les xarxes sobre la censura al món de la música i el que és ofensiu actualment o no. Torroja va escriure diversos tuits demanant el respecte envers l’autor de la lletra, José María Cano, i defensant que ella la canta en els seus concerts tal com va ser escrita.
Notícies relacionadesFinalment, a l’audició de micros de dissabte Noemí Galera va aclarir el tema: "José María Cano no ens permet canviar aquesta paraula. Ell és l’autor i no ens ho permet, així que dimecres haurem de cantar la versió original”, va insistir la directora, que va voler afegir la seva opinió personal sobre l’assumpte. “Conec aquesta cançó des que es va estrenar. Jo tenia 21 anys i en porto 30 escoltant-la i no m’havia plantejat mai que podia ser ofensiva perquè en aquella època no estava escrita amb aquesta intenció, però això em fa replantejar-me que les lletres de les cançons amb el pas del temps poden tenir un altre significat".
Galera també va voler treure pressió sobre l’assumpte i es va mostrar orgullosa dels concursants. "M’agrada veure que nois de 20 anys em fan qüestionar-me coses i us vull donar les gràcies per això. És la joventut que vull i que els meus fills us tinguin de referència. Us agraeixo la valentia que heu tingut”, va dir al finalitzar l’audició de micros de Miki i María.
- Pisos turístics Gonzalo Bernardos té el culpable de dinamitar el mercat de l’habitatge: «Mirar cap a un altre costat…»
- Apunt El mitjó de Mbappé
- Cultura popular La Candelera riu a Catalunya: això és el que passarà amb l’hivern
- La nova marihuana provoca brots psicòtics en els joves
- La Casa Orsola o el Círculo Ecuestre
- Escapades El bucòlic poble costaner a només 20 minuts de Cornellà
- Successos Presó per a l’acusat d’assassinar el seu veí a Vilanova del Camí després de discutir pel volum de la música
- Una família viu a l’autocaravana perquè no troba un pis assequible a la Cerdanya
- El problema de l’habitatge Càritas i Esade alerten de l’auge de famílies que viuen en habitacions: «La meva filla no té llibertat»
- Al Congrés El Govern central portarà a votació el nou decret ‘òmnibus’ dimecres que ve després de l’acord amb Junts