ALES EN CRISI

S'ha acabat el xou televisat de Victoria's Secret

La firma de llenceria busca nous formats

lmmarco7291157 french top model noemie lenoir displays an outfit during the190514134207

lmmarco7291157 french top model noemie lenoir displays an outfit during the190514134207 / GABRIEL BOUYS

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

S’ha acabat el xou televisat de Victoria's Secret. Els han tallat les ales. Un dels espectacles més promocionats (i més criticats) de l’univers de la moda no seguirà amb el seu format habitual, amb música en directe i models desfilant amb ales, segons ha assegurat la cadena CNBC, que ha tingut accés a un comunicat de l’empresa als seus treballadors en el qual es revela la decisió.

Després de tant malbaratament no li surten els números, a la firma de llenceria nord-americana. L’any passat només 3,3 milions d’espectadors van seguir la desfilada, la més baixa des que el xou es va inaugurar el 1995. A més, la firma nascuda el 1977 i propietat del grup L Brand s’enfronta, amb el seu exèrcit de models de mesures i cossos dins d’un cànon molt estricte, ja no semblen animar les vendes de calces i sostenidors. Tot això té a veure amb el canvi en la societat i amb fenòmens com el moviment MeToo. L’any passat produir la desfilada va costar més de 10 milions d’euros, una xifra molt per sobre d’altres passarel·les de tot el món.

Notícies relacionades

Les Wexner, director executiu de L Brands (la casa matriu de Victoria's Secret), ha assegurat que la televisió "ja no és el canal més adequat" per a aquest esdeveniment. "La intenció és crear un nou estil de xou. La moda és un negoci de canvi. Hem d’evolucionar i canviar per créixer. Amb això en ment, hem decidit repensar la tradicional desfilada de Victoria's Secret. Aquest any i d’ara endavant ens centrarem en el desenvolupament de contingut emocionant i dinàmic, i en un nou tipus d’esdeveniment, que es difondrà entre els nostres clients en altres plataformes més acords amb l’actualitat", assegura el comunicat difós per la CNBC.

L’última desfilada es va gravar el passat 8 de novembre i es va emetre a la televisió nord-americana un mes després. L’audiència als Estats Units, el país organitzador, va ser de 3,3 milions d’espectadors. Els anys anteriors van ser cinc milions d’espectadors. En els seus millors anys, eren 10 milions de persones a tot el món les que seguien la desfilada en directe.