CAMPANYA DE CONSCIENCIACIÓ

Ares Teixidó declara la guerra al sucre

La televisiva lleidatana, que va saber fa un any que té diabetis, crea una plataforma per donar visibilitat a les víctimes de la malaltia

zentauroepp50673003 gente  ares teixido191031182847

zentauroepp50673003 gente ares teixido191031182847

2
Es llegeix en minuts
Silvia Alberich / Barcelona

El 15 d’octubre del 2018 és una data que Ares Teixidó Domínguez (Lleida, 1987) difícilment oblidarà. Aquell dia la seva vida va fer un gir de 180 graus quan li van diagnosticar diabetis tipus I. «Havia perdut 12 quilos malgrat menjar molt més de l’habitual, tenia visió borrosa i una gran irritabilitat, però eren símptomes als quals jo no donava importància. El meu cos m’estava avisant i jo ho estava ignorant», explica la presentadora i col·laboradora televisiva.

Després del xoc inicial i la negació de la malaltia, la catalana va passar per diverses etapes, en què va experimentar sentiments de tristesa, ira, ràbia, culpa, por i impotència fins que va assumir que «havia de canviar l’actitud i fer-me responsable absoluta de la diabetis».

Aquesta malaltia crònica i incurable, que pot tenir conseqüències greus com problemes renals, amputacions i fins i tot ceguesa, ha convertit la catalana en una persona diferent. «Ara m’agrado i m’estimo més que mai i les meves prioritats han canviat. No sabia que era tan forta i tan valenta», diu la tertuliana de 'GH VIP 7'.

Cinc milions de malalts

Aquesta nova companya de viatge, com anomena la periodista a la diabetis, l’ha portat a crear Sweet Warrior (https://sweetwarrior.es/), una plataforma digital que ha presentat davant dels mitjans. La intenció és donar visibilitat a una malaltia «que està completament silenciada», tot i que conviuen amb ella cinc milions de persones a Espanya. «És un lloc de trobada per entendre i empatitzar amb els qui patim diabetis i un espai per declarar la guerra al sucre, un fet del qual ha començat a prendre consciència des de fa un any», explica Teixidó.

Ares Teixidó, amb una grua típica japonesa, imatge del te kombucha que patrocina la plataforma Sweet Warrior.

Notícies relacionades

«La diabetis és molt més que punxar-se insulina i no menjar xocolata. Implica unes 30 decisions diàries en funció de l’activitat que hagis de fer o de les emocions que hagis de viure», afegeix la presentadora, que ha hagut d’adaptar-se a aquesta situació i aprendre a conviure amb ella.  

Superació personal

Sweet Warrior és una comunitat virtual en la qual es poden conèixer històries de superació personal, resoldre preguntes i dubtes i compartir opinions i experiències per poder bregar amb el dia a dia de la malaltia. La plataforma ofereix continguts sobre estil de vida, motivació, actualitat i nutrició, entre altres aspectes relacionats amb la diabetis. Per això un equip de professionals de diferents àrees s’ha afegit a aquesta comunitat de guerrers, que compta amb Ruth Jiménez, periodista, presentadora de televisió i 'coach'; Mireia Canalda, model i mestra de kundalini, i Serafín Murillo, un expert nutricionista, que oferirà les pautes alimentàries i esportives per als qui tenen diabetis.   

Temes:

Diabetis