L'APARADOR DEL LUXE S'AMPLIA

Moncler i Balenciaga aterren aquest any al passeig de Gràcia

Les grans firmes continuen desitjant estar al carrer més car de Barcelona

lmmarco51187798 london united kindgom 02 12 2019 us actress shailene wo191216183601 / WILL OLIVER

lmmarco51187798 london  united kindgom   02 12 2019   us actress shailene wo191216183601
lmmarco51403892 gente 4retail construye la nueva flagship de liu jo en el pa191216193300

/

3
Es llegeix en minuts
Luis Miguel Marco

Els amants dels plumífers de colors que no pesen de Moncler i de les vambes de 800 euros de Balenciaga estan d’enhorabona. L’aparador del luxe al passeig de Gràcia es renova amb aquestes dues marques internacionals per les quals molts ‘fashionistes’ sospiren. La primera a desembarcar serà Moncler, al número 89, a la cantonada amb el carrer de Provença, el local que fins fa uns mesos ocupaven la joieria Ernest Oriol i la firma de moda Anna Mora. La firma italiana té molt d’èxit entre els famosos i els mil·lennistes des que Remo Ruffini en va agafar les regnes i va reflotar la firma gràcies a invertir en creativitat i esbojarrades col·leccions càpsula de moda firmades per dissenyadors emergents.

Després arribarà el desembarcament, per fi, de Balenciaga, un altre nom amb molt d’èxit. S’instal·larà a l’espai, ara buit, de la planta baixa de l’hotel Mandarin Oriental, on fins fa uns mesos hi havia la firma masculina Brioni. Balenciaga es convertirà així en el nou veí de la joieria Tiffany, propietat ara de Bernard Arnault i del grup LVMH. L’obertura podria arribar després de l’estiu.

Tant Balenciaga com Brioni pertanyen al grup Kering, l’imperi del luxe de François-Henri Pinault. Per tant l’operació és un canvi de marca al local que ja lloga Kering, també propietari, entre d’altres, de Gucci, Saint Laurent i Bottega Veneta, totes aquestes presents al passeig de Gràcia. Bottega Veneta, per cert, s’alçava a finals d’any en els Fashion Awards a Londres com a millor marca de luxe gràcies a l’impuls d’un altre crac, el seu director creatiu Daniel Lee, que per cert també va treballar a Balenciaga. Les seves cobejades bosses trenades costen de 2.200 a 5.5000 euros. 

«Que hi hagi moviment i obrin noves ‘boutiques’, i d’aquesta categoria, ens beneficia a tots», afirmava al tradicional dinar de Nadal Luis Sans, al capdavant d’un clàssic, la botiga multimarca Santa Eulalia, on tant Moncler com Balenciaga són presents. «El que ens fa llàstima és que Furest, emblema de la ciutat durant tants anys, tanqui». Ja fa cinc anys, un altre nom propi d’aquesta artèria, Gratacós, va haver de traslladar-se i deixar el seu lloc davant el Palau Robert. I al número 32 també ha hagut de tancar Adolfo Domínguez, el mateix any que el veterà dissenyador gallec guanyava el Premio Nacional de Moda.

Qui acaba d’estrenar una aposta al dia després de tres mesos d’obres és la nova ‘flagship’ de la firma italiana Liu Jo, al número 49, amb 400 metres quadrats distribuïts en dues plantes. El nou espai ha sigut dissenyat per l’estudi italià Christopher War Studio, que ha buscat «una imatge romàntica i contemporània, amb una il·luminació cuidada, revestiments i sostres en blanc, paviment porcellànic amb efecte fusta i mobiliari amb textures en tons rosa pastel i metall daurat». I és que quan es parla del luxe, el continent també importa.

Una altra de les operacions pendents és el trasllat d’Hermes, ara al número 77, que pretén augmentar els seus metres de superfície comercial, però això potser no és aquest 2020. En qualsevol cas, els últims tres anys han sigut frenètics a l’artèria del luxe de Barcelona, amb la incorporació de marques com Kenzo, Fendi, Isabel Marant, Christian Louboutin, Loro Piana i Céline, així com la renovació dels locals de Bvlgari, Gucci i Dior.

Notícies relacionades

Tampoc la gran distribució s’ha quedat de braços plegats. En el tram més pròxim a la plaça de Catalunya han obert en els últims anys un nou ‘flagship’ d’H&M, la primera botiga d’Uniqlo i l’ampliada botiga de Zara, a les quals pròximament se sumaran un nou establiment de Calzedonia i Falconeri i una macrobotiga de Nike.    

I és que la indústria del luxe, imant per atreure turistes de qualitat, tots volen estar junts. Givenchy està en llista d’espera i no és l’única. Segons l’últim Informe sobre el Mercat de High Street de Gesvalt, empresa de consultoria i valoració d’actius immobiliaris, els lloguers del passeig de Gràcia segueixen a l’alça i el 2018 van augmentar als 300 euros el metre quadrat. «Barcelona continua disfrutant de molt atractiu per a les marques internacionals a l’hora d’obrir el seu primer centre al mercat espanyol, per tant, podem esperar noves operacions». Estem avisats.

Temes:

+Barcelona