Final NFL
Shakira i Jennifer Lopez enlluernen amb el seu poder llatí a la Superbowl
En el famós espectacle de la mitja part, a més d'aquestes estrelles mundials també van participar-hi els reguetoners J Balvin i Bad Bunny
Jennifer Lopez i Shakira van presumir d'orgull llatí en un trepidant espectacle en l'entretemps del principal esdeveniment esportiu dels Estats Units, una Superbowl més hispana que mai amb la participació especial de les estrelles de la música urbana J Balvin i Bad Bunny.
— Here's Your Replay ⬇️ (@HeresYourReplay) 3 de febrero de 2020
A més, Emme Muñiz, filla de Jennifer Lopez i Marc Anthony, va fer el seu debut mundial com a cantant, al liderar un cor de nens vestits de blanc, mentre Shakira li tocava la bateria i la seva mare l'acompanyava amb una capa que inicialment semblava ser de la bandera nord-americana i va acabar convertint-se en la de Puerto Rico, d'on són els quatre avis de la nena.
🏈1. Sin duda, este ha sido mi momento favorito de la #SuperBowl. Y no solo porque Jennifer Lopez haya compartido un momento tan especial con su hija Emme, de 11 años. Hay algo muy reivindicativo en este instante.
— Emilio Doménech (@Nanisimo) 3 de febrero de 2020
Me explico. pic.twitter.com/mg3gqUYz07
Sabor llatí
L'espectacle de 12 minuts va ser exactament el que les dues artistes havien promès, una celebració de la cultura llatina i un missatge d'unitat i d'esperança a la infància, en especial als nens de les minories ètniques i demogràfiques als Estats Units, que aquesta setmana engega un polaritzat procés electoral per escollir el pròxim president el pròxim 3 de novembre.
Justament en aquesta Superbowl l'actual mandatari nord-americà, Donald Trump, es va convertir en el primer president en exercici en comprar espai publicitari per a la seva campanya proselitista en una final de la lliga de futbol americà (NFL), que es calcula va ser vista per prop de 100 milions de persones. El seu anunci de 30 segons de durada li hauria costat uns 10 milions de dòlars.
Els polítics aprofiten
No obstant, Donald Trump va estar absent, tot i que era a la seva mansió a la veïna ciutat floridana de West Palm Beach, potser per evitar la possibilitat de ser esbroncat tal com va passar en el cinquè partit de la final de la lliga de beisbol l'octubre passat.
L'exalcalde de Nova York i multimilionari Michael Bloomberg, precandidat pel Partit Demòcrata, va ser l'altre polític que va aprofitar per presentar-se davant de la milionària audiència de l'esdeveniment esportiu amb un caríssim anunci.
Tot i que els anuncis comercials solen ser la part més comentada de la Superbowl, fins i tot per sobre del resultat esportiu, a les xarxes socials les líders de les tendències van ser les estrelles del mig temps.
L'espectacle musical
El xou el va començar Shakira, que vestida de vermell es va passejar per alguns dels seus principals èxits. La cantautora colombiana va compartir l'escenari amb l'artista urbà Bad Bunny. Va tocar la guitarra i va ballar la seva ja coneguda dansa del ventre i, tot i que va inserir alguns segments en espanyol, la majoria del seu espectacle va ser en anglès.
Jennifer Lopez, per la seva part, va fer una versió actualitzada del seu xou dels últims anys, amb l'addició d' un tub de 'striptease', que va manejar al seu aire demostrant que ha mantingut l'entrenament a què es va sotmetre per a la seva pel·lícula 'Hustlers'.
Thank you to my incredible team for the most epic halftime I could have ever imagined. I love you guys so much #SBLIV #SuperBowlLIV #PepsiHalftime pic.twitter.com/sRCDxaWhRp
— jlo (@JLo) 3 de febrero de 2020
El seu convidat va ser el reguetoner J Balvin, que va cantar un segment del seu èxit 'Mi gente'. Així, Shakira va cantar amb un porto-riqueny i López amb un colombià. Un missatge més d'unió i compenetració entre els llatins. Van ballar i van cantar salsa, cúmbia, merengue i reggaeton.
Les dues artistes llatines van acabar cantant juntes 'Waka Waka', la cançó oficial del Mundial de Sud-àfrica del 2010, enfundades totes dues en sexis 'bodies' metàl·lics, cabelleres arrissades i al vent, i es van acomiadar amb un sonor «Gracias» i «Thank you», en una altra mostra de la cada vegada més presència de la comunitat llatina als EUA.
Tota una festa
La festa havia començat al migdia. Els carrers al voltant al Hard Rock Stadium, situat al nord de Miami, s'havien omplert de seguidors dels dos equips finalistes, els 49ers de San Francisco i els Chiefs de Kansas City, que al descans del partit estaven igualats a 10 punts.
Una vegada que es van obrir les portes, les 65.000 persones que havien pagat un mínim de 2.000 dòlars per entrada van omplir els espais socials de l'estadi, on s'oferien espectacles amb artistes que anaven des de Pitbull, orquestres de salsa, soul, rock i fins a batucada.
Notícies relacionadesRius de seguidors, vestits de vermell, el color dels dos partits, van fer llargues files per adquirir menjar, principalment llatina: arepas, empanades, croquetes, xurros, tacos i dulce de leche, entre molts d'altres. La majoria provava aquests aliments per primera vegada.
Brutal interpretación del himno estadounidense por parte de Demi Lovato. pic.twitter.com/53PZxaCwiP
— Sp_ | NFL (@SpheraNFL) 2 de febrero de 2020
Abans de començar el partit, Demi Lovato eva emocionar amb la seva interpretació de l'himne dels Estats Units. La cantautora nord-americana d'origen mexicà va demostrar un rang vocal extraordinari i un control impecable i va ser aplaudida amb vigor minuts després que es retés homenatge al basquetbolista Kobe Bryant, la seva filla Gianna, de 13 anys, i les altres set persones mortes a bord del seu helicòpter diumenge passat a Los Angeles.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia