SETMANA DE LA MODA A BARCELONA

Aquestes han sigut les tendències que ens ha deixat la 080

La plataforma de moda catalana ha arribat aquest dijous al seu final, deixant un desplegament de propostes de moda, que han sigut creades per a tota mena de públic

Aquestes han sigut les tendències que ens ha deixat la 080
4
Es llegeix en minuts
Mireya Roca
Mireya Roca

Periodista

ver +

La firma Paraíso, sense gènere ni temporada i encapçalada per Oscar Puig, ha sigut l’encarregada de posar punt final a la 27è edició de la 080 Barcelona Fashion, on un total de 22 dissenyadors i marques han presentat les seves col·leccions. Des de dilluns passat i fins aquest dijous, en aquesta passarel·la digital –com l’any passat, la situació pandèmica mana– s’han pogut veure infinitat de tendències que marcaran el pols de la moda les pròximes temporades.  

Durant les quatre jornades hi ha hagut un protagonista indiscutible, la barreja de colors. Una gran part de les col·leccions han mostrat una explosió cromàtica en els seus looks. Ha sigut el cas de Juan Avellaneda, Pablo Erroz, Y_Como, Escorpión, Lola Casademunt By Maite, Eiko Ai i Custo Barcelona, que han imprès en els seus dissenys gammes de vermells, roses, grocs, blaus, ocres, verds aigua i clorofil·la.

En els fashion show films de les col·leccions filmades a La Pedrera ha predominat també una fusió de textures i teixits. L’art de combinar materials com l’organdí, la llana freda, la pelfa, el tul, el cotó, el ras, la seda, l’alpaca, el niló, el polièster reciclat i la llana aporta resultats molt més innovadors. Aquestes barreges s’han vist en les propostes de Custo Barcelona, Is_Coming, Txell Miras, Paola Molet, Paloma Wool, Otrura i Menchén Tomàs, que ha tret teixits de context creant combinacions sorprenents, com l’ús de la pelfa per a la confecció d’una americana.

El punt ha sigut l’encarregat de donar protagonisme a la figura femenina en les seves múltiples formes. Entre elles hi figuren jerseis, jaquetes i càrdigans realitzats en tricot, una constant a les col·leccions d’Escorpión, Eiko Ai, Is_Coming i Lebor Gabala, el projecte de Maite Muñoz, les col·leccions de la qual s’inspiren sovint en la naturalesa.

Una altra de les tendències més cridaneres han sigut els jocs de volums, que en ocasions resulten fins i tot excessius. Els vestits, jaquetes i abrics adopten volums que s’han convertit en una de les principals apostes d’estil.

Una de les firmes que millor reflecteix aquesta moda és Otrura, que ha presentat peces amb fornitures de sastreria en les quals apareixen jocs constructius. Els dissenys de Paloma Wool, Paola Molet i Txell Miras també s’enriqueixen amb volums.

D’altra banda, s’imposen amb força els patrons ‘oversize’ en blazers, pantalons, jaquetes i abrics per a la pròxima tardor-hivern. Aquesta tendència ha quedat patent entre les propostes d’LR3 i Onrushw23fh.

Els estampats han donat la nota entre les noves propostes de la plataforma de moda 080. Les opcions i els dissenys són interminables, però si hi ha una cosa que tenen en comú els estampats de la temporada vinent és el color i la mida. Per aquesta raó, no és estrany que els prints florals i les formes abstractes es posicionin com els protagonistes indiscutibles. Eiko Ai, Is_Coming i Paraíso han apostat pels efectes florals en gran part de les seves creacions.

Els patrons clàssics renovats i els talls asimètrics ocupen també un lloc destacat entre les tendències de moda. Diverses peces de sastreria, com jaquetes i pantalons, adopten nous patrons i fugen de convencionalismes. Els dissenyadors i firmes que millor han reflectit aquest corrent són Y_Como, Otrura, Txell Miras, The Label Edition, Custo Barcelona i Víctor von Schwarz, el jove dissenyador que viu a cavall de Taipei (Taiwan) i Barcelona, i vesteix celebritats del nivell de Lola Índigo, Rosalía, Mala Rodríguez i Aitana, entre d’altres.

Una gran part dels dissenyadors i firmes de la 080 han inclòs entre les seves propostes el vestit llarg. Ha sigut el cas de Menchén Tomàs, la firma d’Olga Menchén, que ha apostat per aquesta peça en què el tall i els estampats del teixit creen diferents narracions.

Notícies relacionades

El ‘look sporty’ amb pinzellades de sofisticació es manté al top ten de les tendències. La marca Lola Casademunt by Maite, liderada per l’empresària Lola Casademunt, aposta per aquesta estètica per a la pròxima tardor-hivern, que prepara amb colors vius, ‘animal print’ i estampats.

Sens dubte, el moviment ‘genderless’, que es basa en la idea que la roba no hauria d’estar definida per gèneres, s’imposa amb força. El corrent de la moda sense gènere, s’ha convertit en un fenomen social i els dissenyadors aposten fortament per aquest corrent que ha arribat per quedar-se. Antonio Marcial, Paloma Wool, Paola Molet, Otrura, Paraíso i LR3 són algunes de firmes que millor expressen està tendència a les seves col·leccions.