Un any sense el líder de Jarabe de Palo
La samarreta de Pau Donés ara és de tots
Amb les vendes de la peça de roba que el músic va dissenyar dos anys abans d’anunciar que tenia càncer de còlon es col·laborarà amb l’Institut Oncològic de la Vall d’Hebron, hospital on es va tractar de la malaltia
Un dels lemes de Pau Donés (Barcelona, 11 d’octubre de 1966 - Bagergue, 9 de juny de 2020) era que ‘Viure és urgent’. Aquesta frase el músic la va convertir en samarreta. Una samarreta que des d’avui pot ser de tots. Aquest dimarts, just la vigília del primer aniversari de la mort del carismàtic líder de Jarabe de Palo, s’ha presentat a Madrid ‘La samarreta del Pau’, una iniciativa que no només dona continuïtat al compromís de recolzament a la investigació oncològica que el cantant va iniciar, el 2018, amb ‘Jarabe contra el cáncer’, sinó que pretén convertir-se en un gran homenatge a Pau Donés i a la seva manera autèntica de veure la vida. Amb la compra d’aquesta samarreta es col·labora amb la fundació CRIS contra el càncer, que destinarà els fons a la investigació d’aquesta malaltia a l’Institut Oncològic de la Vall d’Hebrón, on el Pau va ser tractat de càncer de còlon.
El projecte ha sigut presentat a l’Oficina Principal de Correus de Madrid per Marc Donés, germà del Pau, en representació de la família i de ‘Jarabe contra el cáncer’; els creadors i impulsors de la iniciativa, Jorge Martínez i José María Piera, publicistes i membres de HELP! Ideas Buenas; la directora general de la fundació CRIS contra el càncer, Marta Cardona, i el responsable de producte de Correos Market, Raúl de La Vega, han presentat els detalls d’aquesta iniciativa solidària.
Després de l’èxit del documental ‘Eso que tú me das’ –que tornarà a emetre’s aquest dimecres, a les 22.30, a La Sexta–, Jorge Martínez i José María Piera van proposar a la família Donés recuperar una samarreta dissenyada pel mateix Pau, en un concert benèfic celebrat a la plaça del Zócalo de Ciutat de Mèxic (octubre del 2017), dos anys després d’anunciar que tenia càncer.
El seu germà, Marc Donés, autor de les portades, els videoclips i el logo de Jarabe de Palo, s’ha encarregat de recrear-la. El cantant havia escrit en aquesta samarreta ‘Viure és urgent’, tres paraules que va convertir en un mantra durant els seus últims anys. «Com si fos una bona cançó, el Pau havia sigut capaç de concentrar en una senzilla frase tot el seu llegat», ha dit el seu germà.
Un munt d’amics
El valor i la transcendència del missatge que protagonitza La samarreta del Pau es reflecteix en una de les peces audiovisuals creades per a la iniciativa, que s’ha estrenat també al canal de Youtube de ‘Jarabe contra el cáncer’, i que s’està viralitzant a les xarxes gràcies a la difusió de moltíssimes cares conegudes. Per exemple, Amado Donés, pare del Pau, i més de 20 amics del cantant, que han recordat el seu llegat i s’han posat la seva samarreta: Álex Lafon Montufar (un jove veí de Montanuy), Elena Élez (oncòloga i investigadora), Domenico Sabia (cirurgià oncològic), Luz Casal, Manolo García, Jordi Évole, Carlos Tarque, Jorge Drexler, Carles Puyol, Pau Gasol, Antonio Orozco, Toni Acosta, Estopa, Kiko Veneno, Antonio Carmona, Ariel Rot, La Mari (Chambao), Toñi Moreno, Carles Francino, Christian Gálvez, Dani Martín, Coque Malla, Andreu Buenafuente, Oscar Camps (Open Arms), ‘El Langui’, Ricky Rubio, ‘El Rulo’, Karlos Arguiñano i Dani Rovira.
«Convertir una simple samarreta en el símbol d’una actitud i en una eina poderosa, capaç de recaptar fons per investigar el càncer i contagiar el missatge vital del Pau al major nombre de persones, és un repte fabulós», confessa Jorge Martínez, autor, entre d’altres, d’exitoses campanyes socials, com ‘Pastillas contra el dolor ajeno’, elegida recentment com la millor idea de l’última dècada a Espanya pel Club de Creativos.
Per aconseguir aquest objectiu comú de ‘Jarabe contra el cáncer’ i Help! Ideas Buenas, és fonamental la tasca de la fundació CRIS contra el càncer, una organització independent i sense ànim de lucre, que fa 10 anys que recolza línies d’investigació i projectes de nous tractaments oncològics. I la col·laboració de Correus, un dels principals canals per a les vendes solidàries a Espanya, amb la plataforma de comerç electrònic que va presentar el 2019, Correos Market i les gairebé 2.400 oficines postals que té distribuïdes per la nostra geografia.
«Hem volgut recolzar aquesta acció, perquè Pau Donés va ser un exemple de vida, i compartim el seu missatge d’afrontar el càncer des del costat de la vida, disfrutant del present i vivint cada dia amb passió i il·lusió. El Pau deia que dedicava al càncer 5 minuts al dia i la resta a viure. Mentrestant, necessitem que els investigadors tinguin els recursos necessaris per millorar els tractaments i curar el càncer. Però, per a això necessiten el recolzament de la societat per poder sostenir els seus projectes, per la qual cosa és molt important col·laborar amb accions com aquesta», ha dit Marta Cardona, directora de CRIS contra el càncer.
Notícies relacionadesLa samarreta del Pau està a la venda, en exclusiva, a la web de CorreosMarket.es per 25,95 euros.