Passarel·la virtual

La 080 Barcelona Fashion ja es grava a l’Espai XC d’Esplugues de Llobregat

«El format digital ha vingut per quedar-se», assegura Marta Coca, directora del certamen de moda, la 28a edició del qual se celebrarà del 25 al 28 d’octubre

La 080 Barcelona Fashion ja es grava a l’Espai XC d’Esplugues de Llobregat
3
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Amb protocols estrictes i carnets de vacunes al dia, les setmanes de la moda de Nova York, Londres, Milà i París, i també l’última celebrada a Madrid, han tornat a recuperar la presencialitat de les desfilades aquesta tardor. No obstant, la 080 Barcelona Fashion es resisteix. «El format digital ha vingut per quedar-se», ha assegurat aquest dimarts en una trobada amb la premsa la directora del certamen de moda, Marta Coca, que encara no li posa data a la tornada de les desfilades. «S’està parlant amb tot el sector, hi estem treballant, però encara no sabem quan», va dir la responsable de la cita que impulsa la Generalitat a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), i la 28a edició de la qual se celebrarà del 25 al 28 d’octubre.

Durant aquells dies es projectaran els ‘fashion films’ que ara estan gravant de les seves col·leccions els 22 dissenyadors i marques que participen en aquesta convocatòria, la tercera ja 100% digital. A diferència de les últimes edicions, que van tenir com a marc llocs emblemàtics del modernisme català, com el recinte de Sant Pau o La Pedrera, ara l’escenari elegit és l’Espai XC, una joia arquitectònica a més de la casa, taller i museu de l’escultor Xavier Corberó, mort la primavera del 2017 i recordat per haver dissenyat les medalles dels Jocs Olímpics de Barcelona 92. En aquesta meravella amagada al transeünt al nucli antic d’Esplugues de Llobregat han rodat aquest dimarts les pel·lícules protagonitzades per les seves últimes creacions vestides per joves promeses del modelatge noms tan indissociables del 080 com Txell Miras –«feliç d’incloure per primera vegada entre les propostes diverses peces per a homes»–, Escorpion – «encantat amb el format digital però desitjós de recuperar el contacte amb el públic»–, Custo Barcelona –«optimista perquè crec que la gent té ganes de deixar el xandall i vestir-se per socialitzar»i Lebor Gabala.

Juntament amb ells, i fins a divendres que ve, també rodaran a la casa laberint que fins i tot Dalí hauria somiat dissenyadors com Avellaneda, Álvaro Calafat, Guillermina Baeza, Lola Casademunt by Maite, Is Coming, Paloma Wool o els debutants a la 080 Barcelona Fashion Moisés Nieto, Martín Across i The (Real) García.

Per obrir boca

Com que encara queda gairebé un mes per a les projeccions en ‘streaming’ de la tardes de l’última setmana d’octubre, temps en què cada firma es dedicarà a la postproducció acurada de les seves presentacions, l’organització ha programat diversos aperitius que se serviran des del pròxim dissabte a través de les xarxes socials. A la pàgina d’Instagram ja hi ha penjat un d’aquests avenços de les pel·lícules, moments al backstage, amb les models arreglant-se, lluint els estilismes de perruqueria, maquillatge i manicura, o desfilant pel jardí de l’Espai XC. Són els ‘Behind the Scenes’, on s’inclourà el ‘making-of’ de l’edició.

Notícies relacionades

A més, per al públic que vulgui anar més enllà, també es publicaran breus curtmetratges, els ‘Designers Q&A’s’, on els creadors i les marques respondran a un qüestionari de 28 preguntes davant la càmera –tantes com nombre d’edicions de la cita– i compartiran les seves fonts d’inspiració, els seus pensaments i els processos de conceptualització i materialització que hi ha darrere de les seves col·leccions.

Una fórmula a potenciar

La fórmula que va sorgir com una solució a aquests temps de pandèmia es vol mantenir i fins i tot potenciar des de la 080, l’organització de la qual defensa els avantatges: a saber, a través de l’aparador de la web 080barcelonafashion.cat «s’arriba a una audiència més àmplia i internacional, a mitjans molt especialitzats», com ha remarcat Coca, orgullosa de la difusió de la cita en mercats com el de Mèxic, el Japó, Portugal, el Regne Unit, Itàlia i França. La directora també ha destacat el menor cost d’aquest tipus d’edicions, i també ha avançat que es necessitaria almenys doblar el pressupost actual per tornar a la presencialitat completa. Com a tercer plus, Coca ha remarcat que aquest format els permet a les marques crear un relat amb el qual explicar les seves col·leccions i els seus valors, més enllà del que poden transmetre a través de les clàssiques desfilades amb models sobre la passarel·la. Encara millor.