Moda icònica

Furor per la samarreta feminista i ‘distingida’ de Dior que llueix Penélope Cruz a ‘Madres paralelas’

La peça amb el lema ‘We Should All be Feminists’ que Maria Grazia Chiuri va crear en una de les seves primeres col·leccions per a la ‘maison’ costa 620 euros (part dels quals van per a la Fundació Clara Lionel, de Rihanna)

Furor per la samarreta feminista i ‘distingida’ de Dior que llueix Penélope Cruz a ‘Madres paralelas’

EL DESEO D.A. S.L.U / DIOR

2
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Penélope Cruz sol confiar en Chanel per lluir fantàstica a les alfombres vermelles. N’hi ha prou amb recordar l’impressionant vestit en mikado negre amb faldilla de tul de seda de color blanc de de la col·lecció Couture tardor-hivern 2021/2022 que va escollir per desfilar per l’última Mostra de Venècia, o el platejat d’estil ballarina amb el que va alçar la Copa Volpi pel seu paper a ‘Madres paralelas’. No obstant, la ‘noia Almodóvar’ és també una ‘noia Dior’ a l’últim film del director manxec, on llueix diverses peces de la ‘maison’.

D’entre totes les que llueix al film Janis (Pe), la que més ha cridat l’atenció ha sigut una senzilla samarreta blanca amb una frase feminista amb tota una història al darrere. Es tracta d’un dels dissenys recents més emblemàtics de la casa francesa, que porta com a lema ‘We Should All Be Feminists’ (‘tots hauríem de ser feministes’), inspirada en l’assaig i xerrada TED de l’escriptora Chimamanda Ngozi Adichie, que és una escriptora nigeriana l’obra de 2014 de la qual (titulada així) se centra en el feminisme, la immigració i el sexisme.

Primera dona al capdavant de Dior

Per a la seva primera col·lecció, a Maria Grazia Chiuri, que el 2016 acabava d’agafar les regnes de Dior, se li va ocórrer plantar aquest missatge en una samarreta de cotó, tota una oda a la igualtat. Al cap i a la fi, ella era la primera dona dirigint la històrica marca, i va voler deixar la seva empremta, a més d’obrir el camí d’altres dissenyadores.

A les col·leccions de la creadora romana, de 57 anys, sempre ha sigut molt present el feminisme i el romanticisme i les dones artesanes per les mans expertes de les quals passen els vestits de Dior. Anteriorment, ja havia apostat per aquest fil conductor en els seus treballs per a Fendi i Valentino, cases on va començar la seva carrera després de graduar-se a l’Istituto Europeo di Design.

La samarreta del missatge feminista que porta Penélope a la cinta es va presentar com a part de la col·lecció Primavera-Estiu 2017 de la firma, i va ser tot un èxit als carrers ja que se la van posar ‘influencers’ de renom com Chiara Ferragni o Aimee Song, entre d’altres.

Amb finalitats solidàries

Notícies relacionades

Gràcies a la pel·lícula d’Almodóvar el disseny ha tornat a viralitzar-se. A més, per a aquelles ‘fashion victims’ que vulguin lluir-la poden trobar-la a la web de Dior. Es ven, en blanc i en negre, per 620 euros i part d’aquest import es destina a la Fundació Clara Lionel, que va posar en marxa la cantant Rihanna el 2012 per engegar programes per combatre la pobresa i la desigualtat.

A més d’aquesta icònica samarreta, Penélope llueix altres dissenys de Dior a la pel·lícula, com una jaqueta ‘bomber’ reversible de llana merina, de la col·lecció ‘ready-to-wear’ de Tardor-Hivern 2020-2021.