Setmana de la Moda a Barcelona
080 Barcelona Fashion: les desfilades de la primera jornada de la 30a edició
Escorpion, All That She Loves, Tíscar Espadas, Lola Casademunt by Maite i la debutant Amlul han presentat els seus últims dissenys al recinte modernista de Sant Pau
Després de quatre edicions en digital –pels dos anys de la pandèmia– les desfilades presencials han tornat a la passarel·la de moda catalana 080 Barcelona Fashion en la seva 30a edició. Hi havia molts nervis i més ganes encara, i més premsa acreditada que l’última cita abans de la covid. I per descomptat molts més ‘infuencers’ que mai. Vinguts de tot el planeta, per primera vegada el gremi d’influents superava en nombre els especialistes en mitjans tradicionals, i donava molt colorit al ‘front row’ i als jardins del recinte modernista del Sant Pau, on gravaven les seves històries. Alguns, ‘tops’ de la indústria tan il·lustres com Hanan Besovic, el comentarista de moda d’origen croat i establert a EUA darrere del famós compte @ideservecouture, una cosa així com l’Anna Wintour d’Instagram.
Faltava una mica de rodatge encara aquest dimarts, el primer dia de les desfilades. Així que, tot i que la inauguració de la instal·lació ‘LR3 Experience’ (l’únic reducte virtual d’aquesta cita ‘fashion’, amb el qual Louis Rubi i Daniel Corrales presenten els seus nous dissenys i que quedarà obert tots els dies) va complir amb l’horari, per veure els nous dissenys d’Escorpion va caldre esperar mitja hora. Coses del directe.
ESCORPION
Va valer la pena. Perquè la casa fundada el 1929 i que capitaneja Carles Gràcia va presentar una col·lecció realment vibrant. ‘Euphoria’ va donar el tret de sortida a la diversió amb una acolorida proposta pertanyent a la col·lecció primavera-estiu 2023, que casava molt bé amb les atípiques temperatures d’aquest final d’octubre.
Un total de 25 ‘looks’ en els quals no podia faltar el punt, l’ADN de la marca referent del sector del ‘knitwear’. Tanmateix, aquesta vegada la seva proposta trenca amb esquemes anteriors a l’utilitzar lluentons (en pantalons i faldilles), plomes i fins i tot lúrex, en tons taronges, fúcsia i verd llampant. Gràcia, ferm defensor del format presencial, va explicar que estava encantat, a més, amb ser el primer a presentar.
La cantant Gisela, a primera fila, va ser una de les fans que va aplaudir d’allò més una col·lecció «molt lúdica, optimista i tota una explosió de color», que van mostrar models excessivament primes tot i que de totes les races.
ALL THAT SHE LOVES
Les cales de la Costa Brava, territori ben conegut per Clara Esteve, la dissenyadora de la marca especialitzada en ‘swimwear’ & ‘intimates’, All That She Loves, ha sigut la inspiració de la seva col·lecció SS23 La Maison. Vestits camisers, bruses, granotes i quimonos també en fúcsia, verds, blaus, blancs, ocres i platejats. Tintures increïbles i suaus amb textures en clau ‘effortless’: siluetes fluides, elegància relaxada i un estil distingit casual amb reminiscències dels 70. Les ulleres de sol de petxina i mida XL reforçaven la idea, amb unes models de cossos ‘més saludables’, entre les quals hi havia Lorena Durán, la famosa ‘top’ curvy.
TÍSCAR ESPADAS
La firma de la dissenyadora i artista Tíscar Espadas s’ha estrenat en la 080 presencial per presentar ‘Capítulo 4, Act’, una col·lecció atemporal que no és en cap lloc ‘aliè’ del mercat, que no és ni d’hivern ni d’estiu, ni femenina ni masculina, és una col·lecció humana, amb reminiscències al passat però obrint formes al futur. Peces artesanals, úniques i elaborades per fabricants locals que incorporen el detall i la subtilesa del mim de la material.
LOLA CASADEMUNT BY MAITE
La veterana firma de roba i accessoris, amb més de 40 anys d’història, ha presentat ‘Dreaming Africa’, una col·lecció inspirada en un viatge pel continent africà. Estampats ‘animal print’, peces fluides i amb volum, i tonalitats enèrgiques i de capvespres terracotes i taronges.
AMLUL
Notícies relacionadesPer tncar les desfilades de la primera jornada, s’ha elegit a Gala González, la dissenyadora de la jove firma AMLUL. En la seva prova de foc presencial, ja que la de Barcelona representa la seva primera passarel·la, ha escollit una vintena de ‘looks’ que aposten per l’atemporalitat i els valors en el ‘Made in Spain’, on abunden les siluetes de quimonos i els tops que triomfen per igual en homes i dones, tot i que la seva marca es dirigeixi a elles. Del blanc a l’argentat, passant per tots els colors de l’arc de Sant Martí, ‘Sunrise to sunset’, és un homenatge a l’enyorança que es compon de les seves peces més icòniques. Els seus nous ‘best-sellers’ atemporals s’adapten des del començament del dia fins que es fa fosc, sota una producció sostenible 100% feta a Espanya.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- Tres hores que van canviar el Barça
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia