080 BARCELONA FASHION
Gala González, dissenyadora d’Amlul: «Fa més d’un any que no trepitjo un Zara ni cap botiga física»
La ‘primera bloguera de moda d’Espanya’, a més de model, ‘it girl’ i DJ, s’estrena per primera vegada en una desfilada a la passarel·la catalana
Dominic i Yolancris, de Rosalía a tocar el cel de la moda
Gala González (la Corunya, 1986) té l’honor d’estar considerada com la ‘primera bloguera de moda a Espanya’. La model, ‘socialité’, ‘it-girl’ i DJ és també neboda del dissenyador Adolfo Domínguez, però fa temps que vola sola. I molt alt.
Mentre estudiava disseny a Londres, va decidir sumar-se a la moda, llavors, del Fotobloc (allò que va existir abans d’Instagram). Va triomfar tant amb aquella joguina que es va animar a obrir el seu propi blog: amlul.com, el germen de la seva marca i, ara com ara, les coordenades de la seva botiga ‘online’, doncs llevat d’un ‘show room’ a Madrid, les seves peces atemporals i ‘Made in Spain’, com li agrada reivindicar, totes les ven per internet.
«Les marques clàssiques busquen posicionar-se a internet, i jo, just al contrari, en el físic», assegurava al ‘backstage’ poques hores abans de la seva primera desfilada la jove dissenyadora, que anava vestida amb una senzilla samarreta blanca, texans i esportives. El seu debut en una passarel·la s’ha fet realitat en la 30a edició de la 080 Barcelona Fashion. «Em sento molt privilegiada de ser aquí, és tot un honor i una responsabilitat», ha sospirat.
‘Top Influencer’
Ho diu algú que a la seva curta edat acumula molts títols; un dels últims el que ‘Forbes’ la tingui en la seva llista de ‘Best Influencers 2022’ (té un seguici d’1,5 milions de seguidors en el seu compte personal d’Instagram i cent mil més més en la de la seva marca).
Abans ja havia rebut distincions i premis a la millor comunicació el 2012 i 2018 per part les revistes ‘Cosmopolitan’ i ‘Woman Madame Figaro’, i el 2016 va aparèixer per primera vegada en la reconeguda llista de ‘Fashionista’, i es va convertir en la primera espanyola a aparèixer en el Top10.
Tot això la va portar a dissenyar col·leccions càpsula per a grans del sector com Mango, Adolfo Dominguez, Tous, Superga i Pompeii, entre d’altres, mentre ho compaginava amb la seva carrera al món digital com a prescriptora de moda. Fins que el 2019 va fer un pas més enllà i va llançar la seva pròpia marca.
La meva obsessió és trobar una silueta que es posi bé a totes les dones»
Per a la seva prova de foc a Barcelona s’ha portat una vintena de ‘looks’ en tots els colors de l’arc de Sant Martí. «Són les siluetes més representatives de la nostra marca», observa. Això és vestits, quimonos, tops i pantalons... ‘Sunrise to sunset’ es diu el conjunt d’aquests nous ‘best-sellers’ atemporals, que es poden portar des que comença el dia i fins que es fa fosc.
«La meva obsessió és trobar una silueta que vagi bé a totes les dones, i amb què millor treballo és amb la de l’uniforme», detalla la model, que malgrat el «poc temps lliure» que li deixa la seva nova faceta, admet que es continuarà escarrassant a Instagram, «tot i que sigui opinant d’altres temes que no tinguin a veure amb la moda, perquè m’agrada el ‘feed back’ amb la meva comunitat».
Ja no queden costureres, la majoria dels vestits que portem els han cosit homes»
100% producció local
Producció sostenible, feta 100% a Espanya, i cosida a mà gairebé tota per homes. Sí, perquè Gala es queixa que «ja no queden costureres, la majoria dels vestits que portem els han cosit homes, molts del Marroc».
«Malgrat la feina que hi ha darrere, nosaltres venem molt ajustat, el vestit més car sobrepassa per poc els 300 euros», observa. Un preu competitiu que li treuen de les mans, sobretot un públic dels EUA, França i espanyol (per aquest ordre).
Notícies relacionadesAfirma que el mercat ha canviat molt des que va començar, i sobretot en els últims anys. «Gairebé tot es mou per internet, i jo mateixa fa més d’un any que no trepitjo un Zara ni cap botiga física. ¡Si fa poc em vaig assabentar que cobraven uns cèntims per la bossa!», assegura Gala, que tot i així, no descarta participar en més desfilades presencials després d’aquesta primera a Barcelona.
De moment, la famosa bloguera té la seva pròxima cita física a París, on al desembre obrirà una ‘pop up’.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.