Setmana de la Moda a Barcelona
080 Barcelona Fashion: les desfilades de la segona jornada de la 30a edició
El recinte modernista de Sant Pau ha acollit amb gran èxit la primera passarel·la 080 Reborn, 100% amb roba de segona mà, que han seguit les col·leccions d’Eiko Ai, Habey Club, Reveligion, Yolancris i Menchen Tomas
Tercer dia de desfilades de la 080: Guillermina Baeza, Lebor Gabala, Martín Across, The Label Edition, Custo Barcelona i Avellaneda
Desfilades del segon dia de la 080: Is Coming, Larhha, Simorra, Eñaut, Txell Miras i Dominnico
Les desfilades de la primera jornada: Escorpion, All That She Loves, Tíscar Espadas, Lola Casademunt by Maite i Amlul
L’últim dia de la 080 Barcelona Fashion ha començat fort. Una llarga cua de convidats esperava mitja hora abans que comencés el xou, per fi una de les novetats d’aquesta 30a edició en la qual ha tornat a la normalitat. Es tractava del nounat 080 Reborn, una desfilada 100% amb roba de segona mà, que ha deixat el nivell encara més alt de l’esperat, i al qual han seguit després les propostes de les firmes Eiko Ai, Habey Club, Reveligion, Yolancris i Menchen Tomas.
080 REBORN
En el marc de l’aposta del Govern per l’economia circular, la desfilada ha comptat amb el suport de l’Agència de Residus de Catalunya, el CCM i Girbau LAB i ha comptat amb els estilistes i directors d’art Fermin + Gilles Stylist (Fermin Serret i Gilles Saint Martin). Amb roba recuperada de plantes de classificació de residu tèxtil i robes de segona mà procedent de botigues com Humana, Las Pepitas, Love Vintage, Victoria, Gi Joe Surplus, Flamingos Vintage Kilo, Fred Perry, Cóndor, Dr. Martens i Armand Basi. En total, s’hi han presentat una trentena de ‘looks’ que semblaven acabats de sortir de l’‘atelier’, a jutjar per les cares d’admiració d’un ‘front row’ ple d’autoritats, des del conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent; i la consellera d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, Teresa Jordà, fins a la directora del Consorci de Comerç, Artesania i Moda, Agnès Russiñol, i el director de l’Agència de Residus de Catalunya, Isaac Peraire i Soler.
El primer model a desfilar ha sigut el cantant de trap català Lildami, al qual ha seguit un variat càsting reivindicant la diversitat, des de models curvy fins a altres que pentinaven canes, i de diferents talles i races.
EIKO AI
La romàntica col·lecció ‘Underwater life’, del projecte de Gloria Lladó, que va començar reinterpretant el quimono com a peça emblemàtica de la marca, ha anat ampliant el seu univers fins a presentar aquesta sèrie inspirada en les profunditats del mar. Una fantasia ingràvida i etèria sobre la vida submarina plena de siluetes vaporoses. Transparències, setins ultrasuaus de colors lluminosos, brillantors en tons càlids, volums en tots els seus formats i jacquards, fosos en estampats aquàtics. Gairebé cosins germans de la col·lecció pesquera de Martín Across.
«Hi ha molts volants que emulen els moviments de les meduses; ens encanten els volants», explica la Gloria, que ha presentat tota una paleta que respira positivisme, llum i estiu, amb una gamma de turquesa, lavanda i plata, i els neutres, rosats i un toc de vermell per evocar la riquesa del fons marí. ‘Looks’ extrafemenins.
HABEY CLUB
A continuació, han desfilat per primera vegada a Barcelona els joves madrilenys David Salvador i Javier Zunzunegui. «Vam estudiar junts al CSDMM de la Universitat Politècnica de Madrid i des d’aleshores vam coemençar amb aquest projecte», expliquen sobre la seva marca de ‘slow fashion’, tot i que amb dues col·leccions a l’any. Admiradors de firmes com Loewe, expliquen que estan encantats amb debutar a Barcelona, on després d’aquesta desfilada començaran a vendre a la multimarca Vasquiat.
A més de dissenys femenins conceptuals, «on l’humor té un pes important», asseguren, també dissenyen un calçat avantguardista i delicat –que produeixen en fàbriques d’Elx– i les seves pròpies joies i els seus bolsos («que tenen molt èxit entre les nostres clientes»).
Expliquen que després de la pandèmia no van voler plantejar-se una col·lecció excessivament sèrie, i a ‘Retrobament’ van imaginar això, precisament, aquests casaments i festes familiars on cal asseure’s a conversar amb algun parent llunyà. «Hem volgut reflectir la diversitat a la vestimenta dels protagonistes a través de diferents acabats dels teixits: teixits toscos o rudes, setinats i gases amb transparències. També hem afegit diferents longituds i escots, així com una barreja de gavardines de teixits clàssics de vestit amb mànigues informals construïdes amb canalé de punt», assenyala Zunzunegui.
Entre els seus èxits, aquesta gavardina i vestits amb obertures sota els braços, aquestes estoles rudes i estructurades en tela texana que qui ho diria que es tracta de denim, i aquests vestits que es desmaneguen estudiadament en les siluetes com si te’ls hagués deixat per a l’esdeveniment una amiga que no comparteix la teva talla. Originals d’allò més.
REVELIGION
María Rodríguez, la dissenyadora i directora creativa, ha presentat ‘Outsiders’, una col·lecció que tracta la recerca de l’ésser, de l’aposta per un mateix i per aquells que no troben el seu lloc ni espai per créixer. Sobre la passarel·la, les models i els models lluiran peces excepcionals marcades pels volums i el tul que, una vegada més, aconseguirà trencar amb els nostres límits.
YOLANCRIS
Notícies relacionadesYOLANCRISA continuació, li ha arribat el torn a la firma deYolanda Pérez amb un estil boho que és pionera en el sector de la nòvia, i que està influïda pels seus referents musicals i artístics de les dècades dels 60 i 70. La firma, que continua apostant per l’elegància atemporal, la varietat de colors, estampats, textures i volums, presenta ‘Idilia’, una col·lecció inspirada en la dona dels anys 60. Destaquen teixits amb un ‘print’ potent i original i els colors primaris llisos. Les siluetes juguen amb els volums, les asimetries i la riquesa d’una varietat d’exquisits teixits que van des del tafetà, la punta, la seda i la pedreria brodada a mà.
MENCHEN TOMAS
La marca d’Olga Menchen és l’encarregada de tancar aquesta 30a edició de 080 Barcelona Fashion. Es tracta d’una marca que dissenya, produeix i confecciona les seves pròpies col·leccions de ‘prêt-à-porter’, festa i nòvia, a més de dissenys exclusius d’alta costura i per a nòvies fets a mida. La seva proposta, ‘The Rat Pack’, s’inspira en un grup d’actors i músics nord-americans. Les línies dels vestits executius, la ratlla diplomàtica, llanes, sargues, vidres Swarovski, volums 3D, blancs, llimes, blaus porcellana són els elements que componen aquesta col·lecció, que fusiona peces’ streetwear’ amb peces de festa.