Club d’Estil d’EL PERIÓDICO
El ‘boom’ de la segona mà: les 7 peces amb més tirada, segons Vinted i Wallapop
Moda sostenible: 10 consells per canviar l’hàbit d’un sol ús en la nostra roba
L’‘Informe de Revenda 2022’ confirma que el mercat de la moda utilitzada creixerà un 127% fins al 2026, és a dir, que, cada vegada més, els ‘fashion lovers’ recorreran a la segona mà com una de les seves primeres opcions de compra
La roba de segona mà està de moda. Ho diuen els estudis de mercat i els últims moviments de les grans cadenes tèxtils com Zara, que des d’aquest divendres passat aposta per la sostenibilitat i l’economia circular posant en marxa –de moment, al Regne Unit, però amb la intenció d’anar estenent-se a la resta de mercats– una plataforma (Zara Pre Owned) que oferirà la possibilitat de revendre, reparar i donar peces ja utilitzades del gegant d’Inditex. Però no només això, també la 080 Barcelona Fashion, la setmana de la moda catalana, acaba d’afegir-se al carro de l’‘upcycling’ amb una iniciativa acabada d’estrenar en la seva última edició, celebrada a finals d’octubre, en la qual s’ha creat una nova desfilada (Reborn) amb roba 100% de segona mà.
Aquesta tendència de recórrer al mercat de segona mà està creixent com l’espuma, sobretot entre els usuaris mil·lennistes i de la Generació Z, els més conscienciats pel problema de la contaminació ambiental i la sobreproducció tèxtil, dos dels grans dimonis de la indústria de la moda.
Sector disparat
L’Informe de Revenda 2022 confirma que s’espera que el mercat de la moda utilitzada creixi un 127% fins al 2026, és a dir, que cada vegada més els ‘fashion lovers’ recorreran a la segona mà com una de les seves primeres opcions de compra. Per la seva banda, l’estudi ‘Consumer Trends 2022’, elaborat per Samy Alliance, pronostica que per al 2030 les vendes de moda de segona mà podrien duplicar les de moda ràpida. Finalment, l’estudi del banc ‘online’ alemany N26 sobre el consum de moda a Espanya també corrobora que l’auge de botigues de segona mà prossegueix la seva consolidació: a la primavera es va duplicar el nombre de compres en aquests negocis respecte a l’any anterior. En concret, es va viure un pic el maig del 2022, mes en què va doblar el nombre de compres en negocis de roba de segona mà (un creixement del 107,37%) respecte al maig del 2021. A més, l’import mitjà desemborsat també és més elevat: ha augmentat un 13,13% fins a situar-se en els 48€.
A l’alfombra vermella i més enllà
A l’alfombra vermella i més enllàLa dissenyadora de moda i estilista de ‘celebrities’ espanyola, Victoria Nogales, no recolza el consum de moda ‘fast-fashion’, i s’alegra de veure que la roba d’ocasió està en auge: «Em sembla superbé que botigues de segona mà com Vinted estiguin creixent, ja que estan donant una segona vida a les peces amb una altra persona». L’experta en moda és una de les que predica amb l’exemple, ja que a l’últim festival de cine de Venècia va reivindicar l’ús de moda ‘vintage’: «Vaig utilitzar un vestit de Dior dels anys 90 dissenyat per Galliano que em va deixar un usuari de Vestier Collective, que és una botiga de segona mà de luxe. A mi això em va semblar meravellós, perquè vam aconseguir recolzar la moda sostenible en una alfombra vermella, on se solen portar vestits d’alta costura per a l’ocasió que mai es tornen a utilitzar».
Així mateix, l’estudi d’N26, realitzat a partir de dades de 70.000 espanyols, confirma que Vinted és la plataforma capdavantera en vendes de roba de segona mà. El segueix el gegant Wallapop.
Notícies relacionadesSegons les dades analitzades per aquestes dues botigues ‘online’, les tendències de la moda també es reflecteixen en les recerques i les compres que fan els seus usuaris.
Vet aquí el retrat robot de l’armari ‘vintage’
Vet aquí el retrat robot de l’armari ‘vintage’
Oversize (com més gran, millor)
Els ‘looks’ XXL continuen triomfant una temporada més. I és que, al tornar els 90 i treure el cap als 80 amb les muscleres, tant camises, com sobrecamises, ‘blazers’ i abrics posaran de moda les siluetes ‘baggy’ aquest hivern. A Vinted hi ha uns 20.500 articles amb l’etiqueta d’‘oversize’, però per filtrar entre tots aquests articles, algunes paraules clau són: ‘maxi blazer, maxi skirt, oversize shirt, camisa oversize’.... I si busques abrics, pots escriure ‘abric masculí’ amb el filtre de dona. A Wallapop, en els dos últims mesos han pujat les recerques de les «jaquetes Nort Face, jaquetes moto, jaquetes home i jaqueta cuir», entre altres peces folgades.
La bomber, un clàssic sempre viu
En els últims mesos, les jaquetes bomber han recuperat la posició que tenien fa uns anys. No hi ha ‘celebrity’ sense la seva bomber, des de Kendall Jenner fins a Gigi Hadid. Tot i que aquests clàssics existeixen des de fa més d’un segle, concretament des de 1917, i van ser inicialment coneguts com a pràctiques jaquetes de pilot, continuen sent la guinda dels conjunts amb estil. Les millors, els autèntics tresors de disseny i amb solera, són a les plataformes de segona mà. Per exemple, a Vinted hi ha prop d’1,5 milions d’anuncis de bombers, una de les etiquetes més populars de la plataforma.
‘Tank Tops’ (més enllà de l’estiu)
A mig camí entre una samarreta imperi ajustada i un ‘crop top’, el model ‘tank top’ segueix sent una de les recerques més freqüents, i més enllà dels mesos d’estiu. Serveixen per acompanyar les camises ‘oversize’, per conjuntar amb jaquetes, sobretot si porten coll perkins, i també són el company ideal per a bruses transparents o ‘tops’ malla. A les plataformes de segona mà es busquen així: «asimetric, asimètric, baby shirt, baby top (cal posar-hi el filtre de talla). A Wallapop, les paraules clau són «crop top, top esportiu, top blanc i top de festa».
Patalons cargo (‘dosmiler’)
Els pantalons d’amplària baixa, els mocassins, els ‘crop tops’ i els pantalons cargo eren supertendència als 2000 (les seves màximes representants, Britney Spears, Paris Hilton i les amigues de ‘Friends’, Rachel, Monica i Phoebe). Aquesta peça està experimentant un nou renaixement en tons beix, marrons, verds i negres. Si la temporada passada es van endinsar en les col·leccions amb cossatge alt, en aquesta també els veurem amb el cossatge més baix, aquest concepte de ‘low rise’ tan de principis de segle. Per trobar aquest tipus de pantalons només cal escriure els següents filtres: «Y2K, 2000, cargo skirts, cargo pants». A Wallapop asseguren que «aquests dos últims mesos, en comparació amb l’any anterior, la recerca de pantalons cargo s’ha incrementat un 311%».
Sabates amb plataforma
Les sabates amb plataforma no només aporten uns centímetres més, sinó que són exactament aquest una cosa particular que necessiten molts ‘outfits’. Les grans cases de moda han sigut pioneres en aquest estil afegint-hi, a més, una polsera al turmell que juga una mica amb l’estil ‘peggy’ que també ha tornat a les passarel·les. A Vinted hi ha veritables joies ‘vintage’. Amb el filtre «sabates de plataforma/plataforma» es poden trobar més de 3.000 articles.
Colors brillants i llampants
Seguint les tendències d’hiverns anteriors, els colors brillants i llampants es mantenen per fer de l’hivern una estació més alegre. Com assenyalen els experts de l’Institut del Color Pantone, els colors d’aquest hivern «exemplifiquen la nostra necessitat d’alliberar-nos de la restricció i abraçar l’alegria de viure a través de tons superbrillants que expressen energia, augmenten la vitalitat i la celebració de la vida». De tota manera, els usuaris de les plataformes de segona mà continuen buscant moltes referències amb el negre, blanc, neutres i també de blau.
Els vestits (fora de l’oficina)
En els dos últims mesos, i en comparació amb l’any passat, la recerca de vestits de dona han pujat un 73% a Wallapop, i els de colors foscos són els més desitjats. Els vestits clàssics han perdut rellevància en l’entorn laboral, i han conquerit l’‘street style’. Les ‘blazers’ i els pantalons de pinces són dues peces que no poden faltar en un fons d’armari, ja que es poden combinar de mil maneres. Monocromàtics, tweed o de cuir, qualsevol composició és vàlida. Per donar amb les millors ofertes, les paraules clau són «blazer tweed, blazer quadros i pantalons masculins».
Club d’Estil d’EL PERIÓDICO
En el Club d’Estil d’EL PERIÓDICO ens agrada estar a l’última, ens interessa la moda i la bellesa i totes les tendències en estil de vida, decoració i regals. Aquí t’explicarem què és l’últim crit al carrer i també a les xarxes socials, i et donarem trucs perquè no se t’escapi res. És molt fàcil unir-se al club. Registra’t a Entre Tots i escriu-nos per explicar-nos les teves inquietuds o compartir les teves experiències.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.