Club d’Estil d’EL PERIÓDICO

El boom de la segona mà: aquestes són les set peces més populars, segons Vinted i Wallapop

Moda sostenible 10 consells per canviar l’hàbit d’un sol ús de la nostra roba

7
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La roba de segona mà està de molt de moda, i la inflació encara dona més embranzida a aquesta tendència. Ho diuen els estudis de mercat i els últims moviments de les grans cadenes tèxtils com Zara, que des de divendres passat aposta per la sostenibilitat i l’economia circular posant en marxa –de moment al Regne Unit, però amb la intenció d’anar estenent-se als altres mercats– una plataforma (Zara Pre Owned) que oferirà la possibilitat de revendre, arreglar i donar peces ja utilitzades del gegant d’Inditex. Però no només això, també la 080 Barcelona Fashion, la setmana de la moda catalana, s’acaba d’afegir al carro de l’‘upcycling’ amb una iniciativa estrenada en l’última edició, celebrada a finals d’octubre, en què s’ha creat una nova desfilada (Reborn) amb roba 100% de segona mà.

Aquesta tendència de recórrer al mercat de segona mà està creixent com l’espuma, sobretot entre els usuaris mil·lennistes i de la Generació Z, els més conscienciats pel problema de la contaminació ambiental i la sobreproducció tèxtil, dos dels grans dimonis de la indústria de la moda.

Sector disparat

L’Informe de Revenda 2022 confirma que s’espera que el mercat de la moda usada creixi un 127% fins a 2026, és a dir, que cada vegada més els ‘fashion lovers’ recorreran a la segona mà com una de les primeres opcions de compra. Per la seva banda, l’estudi ‘Consumer Trends 2022’, elaborat per Samy Alliance, pronostica que de cara al 2030 les vendes de moda de segona mà podrien duplicar les de moda ràpida. Finalment, l’estudi del banc ‘online’ alemany N26 sobre el consum de moda a Espanya també corrobora que l’auge de botigues de segona mà prossegueix la seva consolidació: a la primavera es va duplicar el nombre de compres en aquests negocis respecte a l’any anterior. En concret, es va viure un pic el maig del 2022, mes en què va doblar el nombre de compres en negocis de roba de segona mà (un creixement del 107,37%) respecte al maig del 2021. A més, l’import mitjà desemborsat també és més gran: ha augmentat un 13,13% fins a situar-se en 48 euros.

A l’alfombra vermella i més enllà

A l’alfombra vermella i més enllàLa dissenyadora de moda i estilista de ‘celebrities’ espanyola, Victoria Nogales, no recolza el consum de moda ‘fast-fashion’, i s’alegra de veure que la roba d’ocasió està en auge: «Em sembla superbé que botigues de segona mà com Vinted estiguin creixent, ja que li estan donant una segona vida a les peces amb una altra persona». L’experta en moda és una de les que predica amb l’exemple, ja que a l’últim festival de cine de Venècia va reivindicar l’ús de moda ‘vintage’: «Vaig portar un vestit de Dior dels anys 90 dissenyat per Galliano que em va deixar un usuari de Vestier Collective, que és una botiga de segona mà de luxe. A mi això em va semblar meravellós perquè vam aconseguir recolzar la moda sostenible en una alfombra vermella, on se solen emportar vestits d’alta costura per a l’ocasió que mai es tornen a portar».

Així mateix, l’estudi d’N26, fet a partir de dades de 70.000 espanyols, confirma que Vinted és la plataforma líder en vendes de roba de segona mà. La segueix el gegant Wallapop.

Notícies relacionades

Segons les dades analitzades per aquestes dues botigues ‘online’, les tendències de la moda també es reflecteixen en les recerques i compres dels seus usuaris.

Aquest és el retrat robot de l’armari ‘vintage’

Aquest és el retrat robot de l’armari ‘vintage’

Oversize (com més gran, millor)

El ‘look’ XXL continua triomfant una temporada més. I és que, al tornar els 90 i treure el nas els 80 amb les muscleres, tant camises, com sobrecamises, ‘blazers’ i abrics posaran de moda les siluetes ‘baggy’ aquest hivern. A Vinted hi ha al voltant de 20.500 articles amb l’etiqueta d’‘oversize’, però per filtrar entre tots aquests articles, algunes paraules clau són: «maxi ‘blazer’, maxi ‘skirt’, ‘oversize shirt’, camisa ‘oversize’...» I si busques abrics, pots escriure «abric masculí» amb el filtre de dona. A Wallapop, els dos últims mesos han pujat les recerques de les «jaquetes North Face, jaquetes moto, jaquetes home i jaqueta cuir», entre altres peces amples.

La ‘bomber’, un clàssic sempre viu

Els últims mesos, les jaquetes ‘bomber’ han recuperat la posició que tenien fa uns anys. No hi ha ‘celebrity’ sense la seva ‘bomber’, des de Kendall Jenner a Gigi Hadid. Tot i que aquests clàssics existeixen des de fa més d’un segle, concretament des de 1917, i van ser inicialment coneguts com a pràctiques jaquetes de pilot, continuen sent la guinda dels conjunts amb estil. Les millors, els autèntics tresors de disseny i amb solera, són a les plataformes de segona mà. Per exemple, a Vinted hi ha prop d’1,5 milions d’anuncis de ‘bombers’, una de les etiquetes més populars de la plataforma.

‘Tank tops’ (més enllà de l’estiu)

A mig camí entre una samarreta imperi ajustada i un ‘crop top’, el model ‘tank top’ segueix sent una de les recerques més freqüents, i fins i tot passat l’estiu. Serveixen per acompanyar les camises ‘oversize’, per conjuntar amb jaquetes, sobretot si porten coll Perkins, i també són el company ideal per a bruses transparents o tops de malla. A les plataformes de segona mà es busquen així: «‘asimetric’, asimètric, ‘baby shirt’, ‘baby top’ (posar el filtre de talla)». A Wallapop, les paraules clau són «‘crop top’, top esportiu, top blanc i top de festa».

Pantalons ‘cargo’ (‘dosmilers’)

Els pantalons de tiro baix, els mocassins, els ‘crop tops’ i els pantalons ‘cargo’ eren supertendència en els 2000 (les seves màximes representants, Britney Spears, Paris Hilton i les amigues de ‘Friends’, Rachel, Monica i Phoebe). Aquesta peça està experimentant un nou renaixement en tons beix, marró, verd i negre. Si la temporada passada es van endinsar en les col·leccions amb cossatge alt, en aquesta també els veurem amb el cossatge més baix, un concepte de ‘low rise’ tan de principis de segle. Per trobar aquesta mena de pantalons només s’han d’escriure els següents filtres: «Y2K, 2000, ‘cargo skirts’, ‘cargo pants’». A Wallapop asseguren que «els dos últims mesos, en comparació amb l’any passat, la recerca de pantalons ‘cargo’ s’ha incrementat un 311%».

Sabates amb plataforma

Les sabates amb plataforma no només aporten uns centímetres més, sinó que són exactament allò particular que necessiten molts ‘outfits’. Les grans cases de moda han sigut pioneres en aquest estil afegint-los a més una polsera al turmell que juga una mica amb l’estil ‘peggy’ que també ha tornat a les passarel·les. A Vinted hi ha veritables joies ‘vintage’. Amb el filtre «sabates de plataforma/plataforma» es poden trobar més de 3.000 articles.

Colors brillants i cridaners

Seguint les tendències d’altres hiverns, els colors brillants i cridaners es mantenen per fer de l’hivern una estació més alegre. Com assenyalen els experts de l’Institut del Color Pantone, els colors d’aquest hivern «exemplifiquen la nostra necessitat d’alliberar-nos de la restricció i abraçar l’alegria de viure a través de tons súper brillants que expressen energia, augmenten la vitalitat i la celebració de la vida». De tota manera, els usuaris de les plataformes de segona mà continuen buscant moltes referències amb el negre, el blanc, els neutres i també el blau.

Els vestits (fora de l’oficina)

Els dos últims mesos, i en comparació amb l’any passat, la recerca de vestits de dona han pujat un 73% a Wallapop, sent els de color foscos els més buscats. Els vestits clàssics han perdut rellevància en l’entorn laboral, i l’ha conquistat l’‘street style’. Els ‘blazers’ i els pantalons de pinces són dues peces que no poden faltar en un fons d’armari, ja que es poden combinar de mil maneres. Monocromàtics, ‘tweed’ o de cuir, qualsevol composició és vàlida. Per trobar les millors ofertes, les paraules clau són «‘blazer tweed’, ‘blazer’ quadros i pantalons masculins».

Club d’Estil d’EL PERIÓDICO

Al Club d’Estil d’EL PERIÓDICO ens agrada estar a l’última, ens interessa la moda i la bellesa i totes les tendències en estil de vida, decoració i regals. Aquí t’explicarem què és l’últim crit al carrer i també les xarxes socials, i et donarem trucs perquè no se t’escapi res. És molt fàcil unir-se al club. Registra't a Entre Tots i escriu-nos per explicar-nos les teves inquietuds o compartir les teves experiències.