Moda d’avantguarda

Custo Barcelona, sobre la seva nova col·lecció d’obres NFT’s: «Ara és el moment d’entrar aquí»

El dissenyador s’uneix a la plataforma The Collectionist per treure una sèrie de 10.000 obres digitals inspirades en 118 dels seus estampats més icònics. Les peces s’acompanyen d’experiències úniques com assistir a desfilades

Custo Barcelona, sobre la seva nova col·lecció d’obres NFT’s: «Ara és el moment d’entrar aquí»
  • ‘Latidos’, així és la primera incursió a les obres NFT’s d’Alejandro Sanz

  • Custo Barcelona: «50 desfilades a Nova York és un èxit a la constància»

3
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Custo Barcelona no necessita presentació. La firma d’Ángel Custodio Dalmau Salmons (Tremp, 1959) dona guerra amb les seves peces acolorides des de mitjans dels noranta, quan el dissenyador que es va criar al barri de Gràcia de Barcelona i que als vuitanta va deixar els estudis d’arquitectura i va marxar amb el seu germà als EUA per vendre les seves samarretes amb motius tropicals i surfistes va conquerir el mercat nord-americà amb els seus estampats divertits i transgressors

Custo Barcelona no necessita presentació, perquè el 1997 va ser l’únic europeu convidat a la llavors emergent Fashion Week de Nova York (i ja acumula 50 desfilades, que les va celebrar amb magnificència el setembre passat). ‘The New York Times’ li va dedicar una pàgina i les seves peces van començar a aparèixer a diversos capítols de ‘Friends’ i ‘Sex and the City’, i als armaris de Julia Roberts, Natalie Portman, Madonna o Brad Pitt

Custo Barcelona no necessita presentació: el seu estil és molt reconeixible, perquè és diferent i original. «Sempre ens ha interessat fer el que no feia ningú. Quan vam començar, vam apostar pel color, el grafisme i la innovació en les línies i els volums. Llavors la moda era només grisa, molt avorrida. Per sort això ara ja no és així, i estem orgullosos d’haver contribuït al canvi amb el nostre projecte, que es basa en la creativitat», confessa el dissenyador, que aquests dies ultima la nova col·lecció que el 13 de febrer tornarà a presentar a la ciutat dels gratacels.

«Quan vam començar, vam apostar pel color, el grafisme i la innovació en les línies i els volums, pel que no feia ningú»

Aventura d’última generació

«La creativitat i el fet de voler ser pioners sempre han sigut el nostre ADN», assegura una de les estrelles habituals del cartell de la 080, la plataforma de moda catalana. I anar sempre diversos passos per davant, a l’avantguarda. Custo Dalmau no espera que l’hi expliquin, i per això s’acaba d’embarcar en una nova aventura d’última generació.

I aquesta novetat de Custo Barcelona sí que necessita presentació. Es tracta d’una col·laboració amb la plataforma d’art digital The Collectionist, amb la qual ha creat la seva primera col·lecció d’obres NFT’s basada en els estampats de la firma

«Tenim un arxiu històric enorme que hem desenvolupat durant 42 anys d’història»

«En realitat, als EUA i aquí, a Europa, a Londres o París, ja hi ha bastantes botigues físiques de disseny, moda o de certa avantguarda que tenen ‘corners’ on pots comprar NFT’s», explica el modista, que s’acaba d’estrenar en aquesta tecnologia, la dels actius digitals encriptats que representen una obra única.

La sèrie parteix de 118 dels seus dissenys gràfics més icònics, dels quals mitjançant intel·ligència artificial s’han fet fins a 10.000 versions amb petites variants. «Vam pensar que tenia molta coherència que ens fiquéssim en aquest projecte, perquè els NFT’s són bàsicament dissenys gràfics que es digitalitzen i nosaltres tenim un arxiu històric enorme que hem desenvolupat durant 42 anys d’història. I cada any solem treure uns mil grafismes diferents», explica Custo, que va començar a treballar en el projecte poc abans de l’estiu.

Assegura que «als EUA tots els grans dissenyadors estan experimentant amb aquesta tecnologia» i que «el mercat està responent». A més, considera que «a escala creativa i d’empresa és el moment de ficar-se en aquest sector».

Una selecció emocional

«Fa quatre dècades que creem col·leccions físiques de roba i ara hem creat una col·lecció gràfica digital, virtual», sintetitza el modista, que s’ha guiat per les emocions a l’hora d’escollir els 118 dissenys d’aquesta sèrie virtual.

El 22 de desembre, a tall de tempteig, van sortir a la venda els 11 primers NFT’s. «Els fans de Custo estaven ansiosos i es van vendre en menys de 24 hores», explica 0xPeca, l’àlies de l’intermediador comercial de la plataforma The Collectionist. Els altres 9.989 es podran adquirir a finals d’aquest mes.

Notícies relacionades

¿El preu? «Uns 150 euros, l’estàndard del mercat com a valor de partida, perquè el comprador després pot revendre’l a més preu al ‘marketplace’ Open Sea [l’Amazon del sector]», explica el professional, que assenyala que a més d’això cada NFT de la col·lecció de Custo té associats altres «avantatges».

«Tots donen dret al comprador a estampar-se aquest disseny exclusiu en una peça o en un quadro per a casa seva. Però algunes obres, a més, incorporaran passis vip a la desfilada de Nova York de Custo, per visitar les seves oficines o accés exclusiu a les seves botigues», avança.