Club d’Estil d’EL PERIÓDICO
Marta Camin, guru de la moda a TikTok: «M’encanta com vesteix Rosalía i, a més, em segueix»
Els vídeos sobre alfombres vermelles i ‘salseig’ del món ‘fashion’ han convertit aquesta jove asturiana «fan de les coloraines» en la nova i sarcàstica Anna Wintour de les xarxes
El «vestit de la venjança», la connexió que uneix Isabel Preysler amb Lady Di
Bodes festivaleres: les 10 tendències que marcaran els enllaços del 2023
Color Pantone 2023: Així és i així pots combinar el Viva Magenta
«Des de fa un any i mig parlo de moda i creo contingut de moda. M’agrada la moda i les coloraines des que tinc ús de raó», confessa Marta Camin (Gijón, 1997), més coneguda com @immartacamin a TikTok, la plataforma de continguts que l’acaba de nomenar la seva nova «guru» revelació de la moda en els premis celebrats al desembre. «No m’ho esperava, just quan estaven a punt d’anunciar el guardó per a la meva categoria m’aixecava per anar al lavabo i uns amics em van parar. Em vaig posar a cridar: ‘¡Que he guanyat! ¡Que he guanyat!’ I això que competia amb gent amb molts més seguidors que jo», recorda.
Ella no es pot queixar, ja que en un temps rècord ha aconseguit un club de gairebé 600.000 fans a TikTok, on va arribar per casualitat i amb bastants dubtes. «Em semblava una plataforma només de nens ballant», explica entre rialles. La culpa la va tenir una amiga seva que la va empènyer a provar sort amb els vídeos atesa la seva facilitat per parlar [amb molta gràcia] davant la càmera. «Treballava com a model curvy i a l’agència em van dir que molts clients es fixaven en quants seguidors tenies per fitxar-te o no. És trist, però és així», explica.
Ara ella pot presumir que té entre els seus fansRosalía en persona, de qui admira l’estil que té. El que té ella mateixa li resulta inclassificable: «Em poso el que em ve de gust cada dia,;pot ser clàssic, boho, ‘kitsch’... Però sempre amb molt color». Per això també admira els ‘looks’ de Bad Gyal, el Gucci que va aixecar Alessandro Michele, Palomo Spain («més el d’abans»), Reveligion («són els que em van vestir per recollir el premi») i Álvaro Calafat, entre d’altres.
Model des dels 14
En realitat, Camin havia arribat bastant abans al món de la moda. Concretament, va fer els seus primers treballs com a model amb 14 anys a la seva ciutat natal. «També és cert que la meva mare és modista, així que tota la vida he estat entre teles», explica. Es va passar l’adolescència fent petits treballs i viatges a Madrid i a Barcelona. «Em va tocar l’època de l’extrema primesa, però jo mai he sigut així. A més, amb 18 ho vaig haver de deixar perquè em va sortir hipotiroïdisme i em vaig engreixar. Després, amb 20, em va fer unes fotos una amiga i hi vaig tornar, ara com a model curvy», relata. Instal·lada a la capital espanyola, compagina les seves campanyes per a marques com Festa, El Corte Inglés, C&A, Decathlon i Ysabel Mora per citar alguns dels seus últims treballs, amb la seva dedicació voraç a les xarxes (puja dos o tres vídeos al dia).
I tot i que amb aquestes marques ja es guanya bé la vida, també dedica temps a la seva faceta d’estilista, a la qual voldria encaminar el seu futur. Ha col·laborat amb el cantant Agoney [un dels primers favorits per al Benidorm Fest 2023] i amb Spanish King, el famós model sènior, per exemple.
«No em veig treballant en això amb 40 anys. Sortirà alguna cosa nova i hi haurà gent jove que farà coses totalment diferents»
«TikTok està triomfant moltíssim i m’ha canviat la vida, però sé que no serà etern. No em veig treballant en això amb 40 anys. Sortirà alguna cosa nova i hi haurà gent jove que farà coses totalment diferents. Per mi això és un camí per arribar a ser algú en el món de la moda. En un futur m’agradaria redactar una ressenya sobre una gal·la i que el dissenyador, la famosa i l’‘influencer’ estiguin cagats de por pel que pugui dir (riu). Com si fos Anna Wintour», en referència a la famosa editora de ‘Vogue’, la bíblia de la moda.
«Creadora de continguts, gràcies»
Camin no vol que la confonguin per ‘influencer’. «Em considero creadora de continguts. Òbviament, rebo missatges de gent que em diu que la influeixo, que ara vesteix amb colors gràcies a mi, que comença a expressar-se amb la moda gràcies a mi... Però durant molts anys la gent que s’ha dedicat a les xarxes socials ha venut una vida perfecta i s’ha associat amb persones que no treballen, que són guapes i es fan fotos... i prou. Als meus vídeos ric de tot això i dic que soc la vostra ‘influmierder’ de confiança», fa broma.
@immartacamin Resposta a @MaCarJaime aquí teniu l’altre vídeo ✨@Marta Camin ♬ so original – Marta Camin
«Durant anys, la gent que s’ha dedicat a xarxes socials ha venut una vida perfecta. Als meus vídeos jo ric de tot això: ‘Soc la vostra ‘influmierder’ de confiança’, els dic»
Un sector massa elitista
Tampoc es considera una experta. «Soc autodidacta. Les revistes han sigut la meva màxima font d’informació de la moda. ‘Vogue’, ‘GQ’ ‘Harper’s Bazaar’», comenta l’autora de virals milionaris com el de ‘Versace / Versaceeeee’ o la sèrie ‘Balenciaga vs Balenciaga’, en els quals parla de la història de la moda i del significat de les marques més famoses, de les xafarderies i el «salseig» del món ‘fashion’, d’últimes tendències i d’alfombres vermelles.
Notícies relacionades@immartacamin Jo crec que aquest era el més desitjat ✨ #modaentiktok #fashiontiktok #versace #supermodel ♬ original sound – Forgotten_supermodel
«A la gent li agraden els meus vídeos perquè jo em mostro com soc. En la moda hi havia un problema amb la comunicació, perquè s’utilitzen molts termes en anglès o molt específics que, si no estàs dins d’aquest món, no saps què volen dir», considera Camin, que critica l’elitisme d’una indústria que «és art, però també és vestimenta. I de mercat ambulant també es pot vestir bé. Li falta una mica això de la vida real de la gent, de pagar la factura de la llum i omplir la nevera», confessa amb desimboltura.
«M’encanten els meus ‘haters’. Són la gasolina de la meva vida»
@immartacaminI el teu que roba odies ??? ♬ so original – Marta Camin
«Agraden molt els vídeos en els quals critico, però sempre des del respecte i l’educació», admet la ‘tiktoker’, experta a esquivar els seus ‘haters’ amb bon humor: «Tinc la sort de tenir molta autoestima, per això m’encanten els meus ‘haters’. Són la gasolina de la meva vida».
Club d’Estil d’EL PERIÓDICO
Al Club d’Estil d’EL PERIÓDICO ens agrada estar a l’última, ens interessa la moda i la bellesa i totes les tendències en estil de vida, decoració i regals. Aquí t’explicarem què és l’últim crit al carrer i també les xarxes socials, i et donarem trucs perquè no se t’escapi res. És molt fàcil unir-se al club. Registra't a Entre Tots i escriu-nos per explicar-nos les teves inquietuds o compartir les teves experiències.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.