Dades d’Humana
La venda de roba de segona mà augmenta a Barcelona un 25% l’últim any
El ‘boom’ de la segona mà: les set peces amb més sortida, segons Vinted i Wallapop
Moda sostenible: 10 consells per canviar l’hàbit d’un sol ús amb la nostra roba
La fundació sense ànim de lucre, que té 21 botigues a la capital catalana, supera el milió de clients en un exercici per primera vegada

El nombre de clients a les botigues de moda de segona mà d’Humana Fundación Pueblo para Pueblo de Barcelona va augmentar un 25% el 2022 respecte a l’any anterior i va superar per primera vegada el milió de clients en un exercici. Els principals factors que expliquen l’atractiu per a la roba, el calçat i els complements reutilitzats són els preus econòmics i també el fet que hi ha més consciència ambiental, sobretot per part de les noves generacions.
El nombre de persones que van comprar en algun dels 21 establiments de l’entitat sense ànim de lucre va arribar fins als 1,1 milions l’any passat (cosa que representa un augment del 25,5% respecte a l’exercici anterior), i van adquirir 2,7 milions d’articles reutilitzats.
«El sector de la moda de segona mà ja estava a l’alça abans de la pandèmia, tot i que va experimentar un punt d’inflexió el 2021. No només es va recuperar bé dels efectes del confinament i les restriccions que ens van imposar a tots els àmbits, sinó que aquestes bones sensacions es van confirmar l’any passat», assegura Rafael Mas, director de Projectes i Relacions Externes de la fundació, que enumera els principals motius d’aquest creixement: «L’auge del consum, un canvi de valors impulsat perquè hi ha més consciència ambiental i el gradual redescobriment d’altres maneres de consumir. Els bons preus d’aquests tipus de productes actuen com un altre factor important en un context d’inflació», explica.
Donacions
Els articles a la venda a les botigues d’Humana procedeixen de les donacions dipositades o bé als contenidors verds de la via pública o bé als hi ha a l’interior dels mateixos establiments. Aquestes donacions es classifiquen a la planta de preparació per a la reutilització que l’entitat té a l’Ametlla del Vallès (Vallès Oriental). «La gestió d’aquestes peces de roba i calçat permet que tornin al mercat com a moda sostenible i reutilitzada. Aquest procés té una finalitat social, ja que els fons generats amb la xarxa de botigues permeten l’execució de projectes de cooperació i desenvolupament a països del sud i accions socials a Catalunya», indica Mas.
«La moda reutilitzada s’ha tret de sobre l’etiqueta de pobre. Catalunya s’està impregnant de la consciència del consumidor dels països nòrdics, Anglaterra o Alemanya, i la roba de segona mà es veu cada vegada com una alternativa de prestigi. És una opció seductora per a molts segments de la societat. Especialment significativa és la resposta de les noves generacions: hi estan convençudes perquè és moda original i sostenible. Tenen menys poder adquisitiu i alhora aposten per reduir l’impacte en el consum», prossegueix.
Notícies relacionadesA més, un altre dels avantatges és que «reutilitzar la roba és la millor manera d’evitar que es converteixi en residu», postil·la.
Nou nínxol ‘vintage’
Tradicionalment, les botigues Humana han venut tota mena de roba reutilitzada, sense més distincions. Però des de fa uns anys l’entitat aposta decididament per la ‘vintage’. La xarxa té a tot Espanya 48 botigues, de les quals nou són exclusivament ‘vintage’: n’hi ha quatre a Barcelona i cinc a Madrid. «La moda ‘vintage’ és un producte en auge. Es repeteixen els esquemes i els gustos dels anys setanta, vuitanta i noranta, i el resultat és una barreja curiosa d’estils. Són peces úniques, difícils de trobar en un altre tipus d’establiment», explica Mas, que indica que «la majoria és gent jove».
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Desembarcament Els avantatges i els perills de portar l’esperit de ‘Sálvame’ a TVE: «Són personatges televisius difícils de domar»
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples
- EL PARTIT DE CORNELLÀ Un Espanyol motivat allarga la bona ratxa contra el Getafe