Tres dècades de solera

Isabel Sanchís, dissenyadora de núvies «independents»: «El 90% de les nostres vendes venen de fora»

Fa 15 anys que la creadora valenciana, últim premi en la Mercedes Benz Fashion Week, triomfa en la BBFW, tot i que on més se la rifen és als Emirats Àrabs i els EUA

Isabel Sanchís, dissenyadora de núvies «independents»: «El 90% de les nostres vendes venen de fora»

RICARD CUGAT

  • Elie Saab Jr: «Seria un honor que la reina Letizia triés els nostres vestits»

  • Així és la nova edició 2023 de la Barcelona Bridal Fashion Week

3
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

-Arriba amb el premi a la millor col·lecció de l’última edició de la Mercedes Benz Fashion Week de Madrid sota del braç. ¿La BBFWestrena nous premis aquest any, s’imagina guanyant-ne un?¿Què suposen els premis per a vostè?

-És molt gratificant sempre poder rebre un premi d’unes organitzacions tan importants a nivell nacional i internacional. A més, és una alegria per a tot el personal que forma la nostra empresa perquè és el reconeixement a tota la feina dels últims mesos i resulta una cosa molt satisfactòria.

-Fa més de 30 anys que fa ‘prêt-à-porter’’ i núvia, ¿des de quan ve a la cita nupcial de Barcelona?

-Fa 15 anys que assistim a la fira nupcial més important. Aquí contactem amb els nostres primers clients internacionals i sempre ha sigut un lloc referent per a nosaltres.

-¿Què li aporta la cita barcelonina?

-La BBFW és una plataforma crucial que aporta una visibilitat internacional molt important junt amb un espai de negoci.

-¿Com definiria en poques paraules la núvia Isabel Sanchís?¿Quin és l’univers creatiu de la firma?

-Les núvies d’Isabel Sanchis són dones fortes, especials i independents que busquen ser elles mateixes. Intentem que cada vestit reuneixi una sèrie de característiques que defineixen la firma com són la innovació de teixits, la investigació en volums i l’elegància.

«El mercat europeu, i entre ells el nacional, busca una núvia amb siluetes més lleugeres i menys voluminoses»

-Ven a molts mercats, als Estats Units, als Emirats, Singapur o a Europa. ¿Quin és el més fort? ¿Demanen el mateix aquestes núvies o hi ha diferències abismals?

-El 90% de les nostres vendes venen de fora. El nostre mercat més fort des de fa molt temps són els Emirats i sempre busquen dissenys més espectaculars i imponents. No obstant, el mercat als EUA ha pujat molt aquests últims dos anys i, tot i que compren una moda una mica més comercial, també els agraden els volums i els vestits treballats. En canvi, el mercat europeu, i entre ells el nacional, busca una núvia amb siluetes més lleugeres i menys voluminoses.

-Al llarg de tot aquest temps, des del 1990 que va llançar la primera col·lecció, ¿com ha evolucionat la firma? ¿Ha vist canviar els gustos de les seves clientes? ¿Què és, per exemple, una cosa que ja no demanen, i, per contra, que busquen més ara?

-La firma ha evolucionat molt des dels inicis. Vaig començar fent ‘prêt-à-porter’, després em vaig especialitzar en festa i des d’aleshores els dissenys han anat evolucionant segons el mercat i la firma. Primer eren vestits més senzills, però al sortir al mercat internacional, els clients eren molt més exigents i va pujar el nostre nivell d’exigència quant a disseny i innovació.

-Tot i que no li sol posar nom a les col·leccions, ¿hi ha alguna idea o nexe comú a la col·lecció Bridal 2024?

-Aquest any han sigut les flors, ja que, com a element insígnia de la firma, ens han servit de fil conductor.

-Continuarem veient aquestes muscleres poderoses i aquests magnífics i elegants prisatges tan característics d’Isabel Sanchís?

-Si, per descomptat. Encara continuen presents les muscleres i els prisats, que es poden veure en jaquetes, pantalons i vestits.

-L’aposta per l’artesania també està en l’ADN de la marca.

-Si, sempre volem rescatar i mantenir processos i tècniques artesanals que aporten uns acabats únics.

«Les muscleres i els prisatges continuen molt presents en jaquetes, pantalons i vestits»

-No totes les seves nòvies vesteixen vestits, també hi ha molt vestit jaqueta. ¿És una cosa que et demanen les clientes més que abans?

-Sí, cada vegada hi ha mes diversitat en el món nupcial i es demanen diferents estils de núvia, no només el vestit tradicional.

-¿Quin percentatge d’elegant, de romàntica i de sexi ha de tenir el vestit d’una núvia?

-Crec que han d’estar a parts iguals, ja que s’equilibren entre si i creen una peça especial i actual.

Notícies relacionades

-¿Com et reparteixes amb la teva filla, Paula Maiques, també directora creativa de la firma, les tasques de disseny?

-Treballem colze a colze, les nostres taules són una al costat de l’altra i compartim noves idees, proves, problemes i solucions.