Setmana de la moda a Barcelona

080 Barcelona Fashion: les desfilades de la tercera jornada de la 31a edició

Compte Spain i Paolo Leduc, que han debutat a la passarel·la catalana, han presentat les seves propostes al recinte modernista de Sant Pau, juntament amb Anel Yaos, Outsiders Division, The Label Edition, Custo Barcelona i Dominnico

EFE / MARTA PÉREZ

080 Barcelona Fashion: les desfilades de la tercera jornada de la 31a edició
080 Barcelona Fashion: les desfilades de la tercera jornada de la 31a edició

/

5
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El tercer dia de desfilades de la 31a edició de la 080 Barcelona Fashion que el recinte modernista de Sant Pau ha acollit aquest assolellat dijous ha tingut protagonistes temàtiques tan diverses com el món dels somnis, la cultura punk rock i la pintura del XVIII, i ha posat l’accent en l’artesania, la tradició, la creativitat i també en la innovació de tècniques i teixits.

COMPTE SPAIN

La primera a desfilar ha sigut la joveníssima firma de ‘prêt-à-couture’ del dissenyador Santi Mozas (València, 1994), que després de triomfar en el seu debut i amb la seva primera col·lecció a la Mercedes Benz Fashion Week Madrid de l’any passat, en la 080 Barcelona Fashion ha presentat la seva segona col·lecció, ‘Trauma’, «sobre les clàssiques històries de Dràcula i Frankenstein i com han calat en el nostre subconscient», ha explicat a aquest diari.

La col·lecció es compon de ‘looks’ carregats –en negre, vermell i blanc, principalment– que prenen com a referència el surrealisme màgic en l’art pictòric i, especialment, en el treball de l’artista espanyola Remedios Varó, que volia mostrar l’element irreal o estrany com una cosa quotidiana i comuna trencant els límits de la realitat, així com el treball de Margaret Modlin, en què es fixen en la forma de plasmar el terror en les seves obres.

Un total de 24 ‘looks’ que recorden un món tenebrós i els malsons, però amb molt de glam. Minivestits, conjunts de top i pantalons i peces joia amb vidres. Una proposta plena de detalls, perfecta per a una convidada i ocasions especials, en què els lluentons, els teixits embuatats i els brodats a mà comparteixen protagonisme amb dissenys de ganxet, confeccionats puntada a puntada amb llanes de lurex i cotó, i elements tan delicats com l’encaix o la llenceria firmada per Chantelle, concretament de la seva col·lecció d’alta gamma Chantelle X.

PAOLO LEDUC

Firma que també ha debutat en la 080 Barcelona Fashion, i que també s’inspira en els orígens del dissenyador: d’una banda les seves arrels espanyoles, de les quals es nodreix de l’essència més barroca i de l’excés, i d’altra banda, de les seves arrels franceses, que recullen el costat més clàssic i el treball artesanal.

El dissenyador, que des de la infància fins a l’adolescència va estar pintant a les parets, en trossos de fusta, als pupitres de l’escola i a la roba, presenta ‘Entre sol y sombra’, una col·lecció que és el reflex de la seva persona. Obres cosides i pintades, que distorsiona les siluetes humanes i les formes clàssiques de la sastreria, amb desconstrucció de peces, l’ús d’estampació digital amb la tècnica del ‘trompe l’oeil’ i la manipulació de teixits. També hi ha molta inspiració del món de la nit amb tocs de la cultura punk rock i el cine.

ANEL YAOS

Aquesta marca parla a través de les seves col·leccions del seu món interior i de la manera de sentir de la seva generació. És un referent de l’estampació floral i geomètrica dels anys 70 i 80, els volums i ornaments de la pintura del segle XVIII i les superposicions dels 90.

Ha presentat ‘Deep’, una col·lecció composta per 22 ‘looks’ en què estan presents l’univers romàntic, en els anys 70 i 80, els nòmades, l’evolució i la marginalitat. Reflecteix la fluïdesa de teixits lleugers com la seda, la gasa i el cotó davant la rotunditat del vellut i el neoprè sota el prisma d’una fascinant conversa d’estampats i colors que encaixen harmònicament entre si. Les superposicions, característica de l’estilisme d’Anel Yaos, es van simplificant fins a fer-se minimalistes.

OUTSIDERS DIVISION

Transgressor de la realitat i les emocions i sota el lema ‘la bellesa de l’error’, David Méndez, el creador de la marca, ens acosta a mons de fantasia onírica. Un vestit de dàlmates, jerseis de cotó orgànic, retalls de ganxet, lleopard i quadros de tartan, un grup d’ossos pintats a l’oli, abrics peluts, soles de colors en sabates fetes a mà, un barret amb forma de pastanaga i un altre amb antenes grogues, un retrat de gats i gossos estampats en un vestit, alguns càrdigans i camises de quadros vichy, polos de rugbi de ratlles, una prada verda cosida en un plumífer... són algunes de les creacions que ens ha presentat.

 

THE LABEL EDITION

La marca amb un ADN 100% digital ha presentat ‘M.O.T.L.E.I’, una col·lecció que està plena de peces que es poden combinar entre si, deixant volar la creativitat i l’estil únic de cadascuna, oferint l’oportunitat de triar com i quan viure cada peça.

La col·lecció parteix de la subtilesa com element clau, posant especial èmfasi en els colors, sobretot en els colors vius, i en la modularitat. Han apostat per una paleta de colors vius, que recorre un camí pels diferents tons del rosa com a protagonista, els taronges, els vermells, els verds i els grocs. Els volums, especialment a les mànigues, formen part de l’ADN de la marca, i en aquesta col·lecció tornen de forma inqüestionable. Proposen peces molt vaporoses i textures volàtils que veiem en bambules i diferent cotó així com el denim.

CUSTO BARCELONA

Notícies relacionades

La icònica marca de Custo Dalmau ha presentat una nova col·lecció en què els volums i les línies són el paràmetre que juntament amb la fusió dels materials triats conformen la buscada innovació. Anoracs de plomes ‘oversize’ amb aspecte metal·litzat amb teixits molt suaus, juntament amb els vestits d’obertures, asimetries i arquitectura per definir, són els portaveus d’aquesta col·lecció. També hem pogut veure propostes de pantalons sobredimensionats i minifaldilles, combinats amb tops experimentals, que busquen provocar l’emoció en la dona que aposta per la seva seguretat.

DOMINNICO

L’encarregat de tancar la jornada ha sigut Dominnico, firma caracteritzada per la premissa de l’‘slow fashion’, la diversitat, la innovació i sostenibilitat dels seus processos, ha presentat la seva nova col·lecció ‘Dildom fall’. Es tracta d’una proposta formada per 25 ‘looks’ en què peces que ja formen part de la identitat de la marca, s’engranen per donar pas a una inspiració que mira cap a corrents artístics com el dadaisme de Marcel Duchamp; l’art conceptual dels germans Jake i Dinos Chapman; l’artista contemporània Anna Uddemberg; el dissenyador d’objectes Anthony Redmile o la provocativa estètica de ‘La naranja mecánica’, de Stanley Kubrick i la novel·la distòpica, ‘Un món feliç’, d’Aldous Huxley.