Club d’Estil d’EL PERIÓDICO

El luxe silenciós de ‘Succession’: quant costa l’armari dels ‘ultrapijos’

Tràiler final de ‘Succession’: ha arribat l’hora d’acomiadar els Roy

La sèrie és una desfilada de marques inabastables per al 99% dels mortals i una de les tendències impossibles d’aquest 2023

El luxe silenciós de ‘Succession’: quant costa l’armari dels ‘ultrapijos’

HBO MAX

5
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Demà acaba una de les sèries amb més èxit de públic i crítica dels últims anys, Succession. La ficció, més ben dit, la fantasia [entengui’s per «meravella»] que emet HBO Max des de juny del 2018 arribarà dilluns el seu capítol 39 i amb ell es tancaran les quatre temporades: sabrem per fi qui succeirà Logan Roy, aquest tità de la indústria de l’entreteniment, com a pròxim CEO de Waystar Royco. En realitat, un transsumpte de l’imperi del magnat de la comunicació Rupert Murdoch, en el qual es va inspirar realment Jesse Armstrong per crear el clan dels Roy.

Durant tot aquest temps ens hem fet addictes a les seves intrigues, jocs bruts, diàlegs viperins i una càmera en mà amb ‘zooms’ i moviments bruscos que ha mostrat en la intimitat quant amor i odi es professen un pare i els seus fills.

El luxe de l’1%

Però també ens ha fet partícips d’un concepte de moda que s’ha repetit reiteradament en els últims mesos, a mesura que s’acostava el final de ‘Succession’: el luxe silenciós o aquest armari ‘ultrapijo’ que es gasten els Roy i l’1% de la població planetària. Per la sèrie han desfilat tota classe de marques de les que amb prou feines havíem sentit parlar el comú dels mortals.

El ‘quiet luxury’ de ‘Succession’ –paraules que s’han multiplicat per 10 en cerques a internet en aquests 4 anys– és el que diferencia un milionari d’un bilionari.

El nou-ric es deleix per la logomania, que es vegi bé la doble C creuada de Chanel, la doble GG superposada de Gucci o el CD de Christian Dior. Una tendència, per cert, que se’n va anar de mare als 90 i que s’ha enquistat en la societat actual gràcies a ‘kardashians’ i rapers que ara dirigeixen ‘maisons’.

Per la seva banda, el bilionari prefereix anar aparentment avorrit, poc cridaner, amb colors neutres, passa de logos i de ‘bling-bling’, va senzill i poc reconeixible (perquè, en realitat, només els de la seva classe saben per què cal gastar-se 9.000 euros en un abric de caixmir de Loro Piana que només els de la seva classe sabran distingir entre la multitud).

Hi ha tant enrenou a les xarxes que des de fa dos anys ha crescut com l’espuma el ‘hashtag’ #oldmoney i els joves pugen vídeos a TikTok amb els seus ‘outfits’ ‘low cost’ que imiten els rics amb solera. La paradoxa és majúscula.

Ni minimalista ni ‘normcore’

Perquè, com ho va definir ‘Vogue’, parlem d’una tendència «menys austera que el minimalisme però més refinada que el ‘normcore’». És, per exemple, com vesteix de cap a peus Putin, totalment uniformat de Kiton (a 6.000 euros l’americana) o de Loro Piana. Són aquestes famoses samarretes bàsiques i despreocupades de Brunello Cuccinelli, a 500 euros la peça, que sempre porta Mark Zuckerberg, o aquests jerseis de pèl de camell, de 2.000, que venen les bessones Olsen, les germanes grans de l’actriu Elizabeth Olsen, en la seva exclusiva firma The Row. És clar, és que elles ofereixen «teixits excepcionals [llanes fredes, sedes, caixmir i cotó egipci], detalls impecables i una sastreria precisa [...] amb perspectiva atemporal i actitud delicada».

Notícies relacionades

I no només la firma de les Olsen, sinó també les de Celine, Max Mara, Chiara Boni, Bevza, Khaite, Polène, Totême, Tove Studio, Michael Kors, Tom Ford, Zegna i fins i tot VB, la marca de Victoria Bekcham, s’han especialitzat en aquest ‘luxe silenciós’ que ara altres marques assequibles, com Zara, pretenen confeccionar de forma massiva i convertir en tendència aquest 2023. Però això és conceptualment impossible, ja que la gent com els Roy mai vestirien una peça de menys de 100 euros.

Aquest és l’armari ‘ultrapijo’ i silenciós dels protagonistes de ‘Succession’:

Kendall

Tot i que a l’enterrament del seu pare (temporada 4, episodi 9: ‘La Iglesia y el Estado’) Kendall Roy (Jeremy Strong) lluu un impecable abric de tres quarts de caixmir de Loro Piana, de 8.300 dòlars, l’inestable segon fill del patriarca es va fer famós des del primer capítol (i va posar de moda) la gorra visera i la ‘bomber’, però no unes qualssevol. La seva gorra també és de Loro Piana, en caixmir i de 600 euros, i la jaqueta d’aviador és un model de Tom Ford de 7.000 euros.


Siobhan, ‘Shiv’

L’única noia del clan Roy sintetitza a la perfecció l’estil dels bilionaris. Ha lluït firmes com Celine, Chloé i Stella McCartney, però també Michael Kors, Emporio Armani, Ralph Lauren, Pinko i Alexander McQueen, entre d’altres. Per al record, el vestit entallat floral i de còctel de Chiara Boni, de 800 euros, de l’episodi 8 de la temporada 3. A l’armari de la pèl-roja actriu australiana Sarah Snook no falten els jerseis fins de coll alt (sol portar-los de Lafayette, de 800 euros), els ‘power pants’ o pantalons sastre de cintura alta i amples (d’Altuzarra, de 1.200 euros), la icona ‘workwear’ per excel·lència, l’americana, i aquestes bruses de seda prèmium (en colors llisos i foscos).


Roman

Igual que de la resta de l’elenc de la sèrie, la dissenyadora Michelle Matland ha sigut l’encarregada del vestuari de Kieran Culkin, germà de Macaulay Culkin, que interpreta el benjamí dels Roy. Roman vesteix camises clares o negres, sense corbata i ‘blazers’ grisos de tall britànic. Bastant anodí si no fos perquè també porta càrdigans Polo Ralph Lauren i ulleres de sol de Matsuda (tots dos, de 600 euros).


Connor

El germà gran i menys favorit del pare, interpretat per Alan Ruck, es vesteix a l’estil d’un nou candidat de la ultradreta que aspira a president. Connor és el més insuls en qüestió d’estil, però per al seu casament, per exemple, va triar una jaqueta de vellut Hugo Boss (700 euros) molt més mòdica que la buata de la firma Canali en color diamant que va lluir a la temporada 3 i que costa 1.500 euros.


Logan

A més de les rebeques de punt que vesteix des de la ‘intro’ de la sèrie, en els moments de soledat pel seu despit, el patriarca Logan Roy (Brian Cox) utilitza peces personalitzades i sovint adornades amb mocadors d’Hermès. El magnat també porta abrics llargs sobre els seus vestits combinats amb gorres de beisbol per passar desapercebut.