25 anys del ‘blockbuster’ d’HBO
Els ‘looks’ més icònics de la sèrie ‘Sexe a Nova York’
25 anys de ‘Sexe a Nova York’, la sèrie que va deixar que les dones parlessin clar i es portessin malament
Les cinc sèries que millor han seguit la seva estela
Repassem els 10 estilismes més recordats de Sarah Jessica Parker en el paper de l’estilosa Carrie Bradshaw
Fa 25 anys, el 6 de juny del 1998, es va estrenar a HBO ‘Sexe a Nova York’ (‘Sex and the city’, pel seu títol original), l’adaptació del llibre escrit per Candance Bushnell, que va posar al mapa la cadena de ‘streaming’ i que va revolucionar la manera en què la tele entronitzava el món de la moda. Durant sis temporades, 94 episodis, fins a la seva conclusió, el 22 de febrer del 2004 [el 2021 va arribar el seu ‘reboot’, ‘And just like that...’, la segona temporada del qual s’estrenarà el 22 de juny], el seu personatge principal, Carrie Bradshaw, interpretat per Sarah Jessica Parker, compartia confidències sobre idil·lis, sexualitat, promiscuïtat i feminitat amb les seves companyes, Charlotte York (Kristin Davis), Miranda Hobbes (Cynthia Nixon) i Samanta Jones (Kim Cattrall).
«Dones aprenent a divertir-se amb si mateixes. Tant amb les seves decisions com amb la roba que portaven», va recordar Patricia Field, responsable del vestuari de la ficció, en una entrevista del 2011. Els seus armaris rivalitzaven amb el de la mateixa Anna Wintour, en especial el del personatge de la columnista i ‘trendsetter’ Bradshaw, que es va convertir en una de les icones de la televisió i en tot un referent per al món de la moda gràcies als mítics ‘looks’ que portava. Dècades després encara ens continuen semblant rematadament ‘cool’.
Vet aquí un decàleg dels més recordats:
El Dior de paper de diari
Carrie escriu la seva columna setmanal sobre tendències, ‘Sex and the City’, al diari fictici ‘The New York Star’. No hi ha millor autohomenatge a la caçadora de tendències famosa pel seu inigualable estil (li encanta conjuntar peces de segona mà amb d’altres d’alta costura) i les seves sabates (des de Manolo Blahnik fins a Louboutin, Jimmy Choo o Dolce & Gabbana) que enfundar-se en un vestit de Dior dissenyat per John Galliano, el 2000. El gibraltareny va dir que s’havia inspirat en uns ‘homeless’ que es va trobar a altes hores de la matinada després de sortir de festa pels carrers de París.
El Versace de ball (part 1 i 2)
Expliquen que aquest model de tul gris d’Atelier Versace va ser el disseny més car mai utilitzat en la sèrie (80.000 dòlars, del 2004). La protagonista es quedava adormida amb la peça posada en una habitació d’un hotel a París. Dècades després, el mític disseny es va tornar a utilitzar per al ‘revival’ ‘And just like that...’. Aquesta vegada, el porta posat mentre pren un refrigeri sola al costat d’una finestra.
Minifaldilla amb sorpresa
En la temporada 4, episodi 9, la Carrie va jugar amb els seus fans. Quan semblava que portava un ‘look’ ben normal, es va girar i va mostrar que la seva mini verda amagava per darrere un petit polissó. Una picada d’ullet de la dissenyadora de la peça, Vivienne Westwood, a la moda femenina del segle XIX, però amb el seu toc especial i canyer.
Les faldilles de tul, un bàsic
Si hi ha una peça clau a l’envejat armari de Carrie Bradshaw, en les sis temporades de la sèrie inicial, en les dues pel·lícules homònimes que la van seguir (2008 i 2010), i en el ‘reboot’ posterior, són les faldilles de tul. Des de la primera escena de la sèrie, la protagonista es va convertir en un referent d’estil amb la mítica faldilla tutú, que fa més de dues dècades que les passarel·les repliquen i tornen a posar de moda.
Núvia de Vivienne Westwood
Sarah Jessica Parker va utilitzar el vestit per al casament de Carrie Bradshaw en la pel·lícula ‘Sex and the city’ del 2008, i molt després, en la primera temporada ‘And just like that’. El disseny, anomenat Cloud, pertanyia a la col·lecció ‘Wake up, cave girl’, de Vivienne Westwood, Gold Label tardor/hivern 2007-2008. La inspiració de la peça va ser el vestit de casament de la princesa Diana, amb una cotilla i una faldilla voluptuosa amb diverses capes i en color crema.
A l’estil de Whitney Houston
¿Qui no recorda la Carrie passejant per la Gran Poma amb un vestit blanc frunzit amb una maxiflor d’hibiscus daurada a l’espatlla? Un dels ‘looks’ més recordats de ‘Sexe a Nova York’ no es va crear per a la sèrie, sinó que l’havia portat en un concert el 1987 l’estrella de la música Whitney Houston. L’original, un disseny de la firma Eugene Alexander, era llarg i tenia dues flors, en lloc d’una.
El ‘crop top’ i la ronyonera
¿Quants assistents dels festivals de música que se celebraran aquesta primavera estiu no veurem amb un ‘crop top’ i una ronyonera? La moda dels dos mil ve de lluny i els mil·lennistes l’han recuperat amb força. Al seu dia, Bradshaw presumia de ventre pla i estilàs amb aquest conjunt de suèter curt i faldilla ‘midi’ de ratlles de la col·lecció primavera estiu 2001 de Prada, que rematava amb una ronyonera de la firma Gucci.
El mini Halston blanc
En moda s’utilitza l’acrònim LWD per anomenar un bàsic que sempre triomfa, sobretot a l’estiu. El ‘little white dress’ (el vestit blanc curt) és un ‘must’ de qualsevol armari càpsula. El que va utilitzar Parker en la segona pel·lícula de ‘Sex and the City’ és un dels més recordats, un model de Halston Heritage, la segona línia de l’emblemàtica firma nord-americana sinònim de l’estil dels vips de Studio 54. No oblidem que l’actriu va ser directora creativa de la marca del 2009 al 2011. Si el vestit sobrepassava els 500 dòlars, el bolso, de Chanel, rondava els 3.300.
Model floral de museu
En l’últim episodi de la tercera temporada, la Carrie està radiant amb el model vaporós del dissenyador Richard Tyler, nascut a Melbourne. Pertanyia a la seva col·lecció ‘Resort 2001’, que s’inspirava en la flora de les illes del Carib. Al seu dia es va vendre a grans magatzems de luxe de Nova York, com Barney’s, per 3.200 dòlars. Se’n van utilitzar dos d’iguals, ja que era una escena en què la protagonista queia al llac de Central Park. Un es va subhastar amb finalitats benèfiques el 2001 per 2,5 milions i l’altre se’l va quedar a la seva col·lecció personal Parker, fins que el 2003 el va donar al Museu Victòria de Melbourne, en honor al modista.
Quinta essència Y2K
En moda, el moviment Y2K, que significa Year 2000 (any 2000), ha ressorgit amb força en aquesta dècada gràcies a ‘influencers’ i ‘fashion victims’ inspirades en els ‘looks’ transgressors d’aquella època, com el model elegit per Carrie Bradshaw per a una cita nocturna amb Mr. Big. Es tracta d’un Paco Rabanne que ella tuneja a la perfecció amb uns ‘shorts’ en el mateix to i el detall eroticodistingit d’uns sostenidors negres a la vista. És la quinta essència de l’estil Carrie.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.