Del 21 al 29 de juliol
Shein torna a Barcelona amb una nova botiga efímera: «Volem que la gent vingui a tocar la nostra moda»
Tot a punt a lanova ‘pop-up store’ de Sheinque aquest divendres, 21 de juliol, obre les portes a Barcelona. Ho farà per poc temps, perquè la botiga efímera del rei del ‘fast-fashion’, nascut el 2008 a la ciutat xinesa de Nanjing, només es quedarà al centre de la capital catalana, a les galeriesd’El Triangle (plaça de Catalunya 1-4), fins al dia 29. El que fa Shein és la venda ‘online’, però de tant en tant li agrada acostar-se al seu públic amb aquest tipus de locals ‘flor de pocs dies’ que són com una bombonera per exposar el millor i més vistós del seu extens catàleg de moda. I que la gent hi vagi i ho palpi.
Aquest dijous al migdia els 800 metres quadrats dividits en dues plantes ja estaven «a punt per rebre tots els que vulguin venir a tocar i emprovar-se de prop les peces que normalment només poden veure’s des de la web», explicava una de les assistentes de la ‘pop-up’. Alguns curiosos han intentat entrar a la ‘boutique’ abans de temps atrets pels cartells de neó amb les lletres de la marca i per una decoració al més pur estil estiuenc (‘Summer Vibes’ l’han batejat). Però s’han quedat amb les ganes, i amb la copla que fins aquest divendres la botiga efímera no rep el gran públic.
Hi haurà cues
Bé ho sabien les noies de caixa, «preparades» per fer que les caixes enregistradores treguin fum i per «sobreviure a les llargues cues» que es fan cada vegada que el comerç asiàtic obre una botiga física per pocs dies (l’estiu passat, per exemple, els clients van haver d’esperar hores per entrar a l’establiment de Portal de l’Àngel on es va ubicar per uns dies el negoci ‘fashionista’ amb preus imbatibles).
La capital catalana és l’única ‘pop-up store’ que Shein té previst obrir a Espanya aquest 2023, any en què n’obriran una trentena en total a tota la zona EMEA (Europa, Orient Mitjà i Àfrica). Així és que acostar-se aquests dies per l’establiment de colors vibrants és una oportunitat perfecta per veure de prop les seves novetats.
Més que moda per a elles
A saber, per exemple, és la primera vegada que la ‘pop-up store’ reserva un espai a la moda d’home: hi ha una selecció de camises, banyadors i pantalons fresquets. També és la primera ocasió que la moda per a nenes i nens té cabuda a la seva botiga efímera, amb vestits bollats, bruses i accessoris. «Volem provar i que la gent comprovi que no només tenim moda de dona» –han explicat a aquest diari l’equip de Shein a Espanya–. És cert que és el gruix del negoci, però tenim moltes més coses».
Àrea per ‘customitzar’
També és novetat l’espai amb productes de bellesa i maquillatge, així com un altre reservat a objectes de decoració de la llar, des de gerros a joiers, material d’oficina o tovalloles, i una zona amb ‘gadgets’ tecnològics, com carregadors de mòbils, endolls i auriculars de tot tipus. Finalment, és original d’aquesta edició un espai on la clientela es podrà ‘customitzar’ les peces que compri. «Ho faran ells mateixos però nosaltres els assessorarem sobre com fer-ho, i els ajudarem si fa falta», explicava una dependenta amb màster en botigues efímeres de Shein.
La roba femenina, estiuenca i juvenil, ocupa tota la primera planta i part de la segona, inclòs un espai XL dedicat a les talles grans, una cosa per la qual el gegant asiàtic va ser conegut a Europa abans que al Vell Continent les marques es conscienciessin que cal fabricar per a tota la diversitat de cossos.
Càpsula de festa
Notícies relacionadesBanyadors, ulleres de sol, bolsos i sandàlies es distribueixen per totes les lleixes d’aquest gran espai ‘de dona’, en el qual també hi ha un ‘corner’ amb la col·lecció de la ‘influencer’ i presentadora de televisióSofía Suescun: una gran varietat de biquinis, vestits de lluentons, en blanc i verd botella, i tops atrevits per a la nit i sandàlies de taló alt i bolsets de festa...
I per completar l’experiència, la ‘pop-up store’ comptarà amb música en directe de ‘dj’ durant les tardes de divendres, dissabte i diumenge, a més d’un espai de ‘photocall’ per poder capturar els millors moments durant l’estada.