La setmana de la Moda
080 Barcelona Fashion: les desfilades de la segona jornada de la 32a edició
Després del cub immersiu d’Andrei Warren i la seva visió d’una Barcelona forrada de denim, que aquest dimecres continuava causant sensació a l’Open Area del recinte de Sant Pau que acull la 32a edició de la 080 Barcelona Fashion, la segona jornada ha apujat la persiana a un parell de quilòmetres d’allà, amb una presentació també en forma de videoinstal·lació i 3D a càrrec dels dissenyadors de Velásquez i Jnorig. Un format que cada vegada veurem més en el futur, sense deixar de banda la moda. Els d’avui, a càrrec de Cherry Massia, Lebor Gabala, Paolo Leduc, Custo Barcelona i Carlota Barrera, han unit joventut i experiència, sobrietat i transgressió.
OFF: One Real World
Velásquez i Jnorig veuen en l’art digital i la videoinstal·lació 3D la «millor forma de donar a conèixer la seva marca i la seva filosofia» i d’interactuar amb el públic. Les seves propostes gairebé de ciència-ficció es poden visitar a Studio1o, al carrer de la Ribera, en ple barri de les noves tendències urbanes de Barcelona. ‘Upcycling’ i l’univers LGTBIQ+ del dissenyador de Miley Cyrus i Karol G. condensat en una instal·lació amb escultures, vídeos i QR. Al costat, una experiència immersiva amb laberint de miralls per mostrar una càpsula amb regust de cyberpunk.
Cherry Massia
Irene Romero Massia (Sevilla, 1995) va arribar fa cinc anys per conquistar la moda espanyola des del seu debut, amb una col·lecció, ‘The Rise’, de final de carrera inspirada en temes profunds, els mites i la filosofia. Va ser tal l’èxit d’aquella càpsula, explica a aquest diari, que aquell mateix 2018 va llançar la seva marca, Cherry Massia, amb què avui es vesteixen artistes com Mala Rodríguez, Aitana, Nathy Peluso, Milena Smit, Lola Índigo, La Zowi, Blanca Suárez, Carolina Yuste i Ana Torroja.
En el seu debut a Barcelona, després de triomfar a la passarel·la madrilenya, presenta ‘Eros i Psyche’, una col·lecció de 23 ‘looks’ inspirada en el mite grec amb peces que realcen una feminitat empoderada i orgullosa també del seu costat més sensible i emocional. Vermells cirera, negres, blanc trencat i gris plata s’adapten a la cotilleria tradicional i artesanal, però amb una estètica ‘underground’, molt trencadora.
Una model amb un dels vestits de la sevillana Cherry Massia. /
Lebor Gabala
Lebor GabalaLa col·lecció ‘Mai Tai’ de la dissenyadora Maite Muñoz està inspirada en un còctel exòtic que rep el mateix nom i que representa «les albes i les postes de sol», segons declaracions de la mateixa dissenyadora en una breu trobada amb EL PERIÓDICO. Les peces estan protagonitzades per «les flors, la vegetació, els colors i els estampats en peces de seda». La marca barreja l’elegància atemporal que caracteritza la firma amb l’exòtic. Destaquen els colors talp, sorres i grisos, junt amb colors vius i metal·litzats. La col·lecció presenta tops, faldilles i vestits de punt ajustats al cos amb drapejats i volums més sofisticats que hi afegeixen un toc especial.
Desfilada de Lebor Gabala a la 080 Fashion Week Barcelona /
Paolo Leduc
Paolo LeducA ‘Contraband Goods’ reforça l’ADN de la marca, aquesta vegada reforçada amb l’estètica de la cultura dels dandis i mafiosos. Destaquen els patrons unisex de camises i americanes, mentre els models han lluït tatuatges de posar i treure de Paolo sobre la pell. «M’inspiro en el meu ‘background’, el grafiti i la sastreria com a pilars de la marca. Volem empènyer l’híbrid entre sastreria, ‘streetwear’, rock i punk. El que m’agrada és que no la pots catalogar en una cosa concreta», explica el dissenyador.
Distorsionant les formes clàssiques de la sastreria, desconstrucció de peces, l’ús d’estampació digital amb la tècnica del ‘trompe-l’oeil’ i manipulació de teixits i reforçant una interpretació de les siluetes. «Cal continuar empenyent l’ADN de la marca fins que englobi totes les coses que és la firma», comenta Paolo. El dissenyador repeteix a la 080 Barcelona després de la seva primera desfilada fa només uns mesos. «La primera col·lecció va ser una presentació de marca per donar-nos a conèixer i ara era afirmar-se i ensenyar què fem. El 2024 volem continuar avançant i que la marca funcioni de veritat», conclou el creatiu.
Un model de Paolo Leduc, en la desfilada de la 32a 080 Barcelona Fashion. /
Custo Barcelona
Custo BarcelonaDesprés de presentar-la a Nova York el febrer passat i Madrid, el veterà dissenyador porta a Barcelona ‘Welcome to the other side’, però «amb ‘looks’ adaptats en noves combinacions i peces per lluir-los com nous a la 080», ha explicat Custo abans de la desfilada. En total 64 propostes, «perquè també es mostra la col·lecció actual que està en botiga», ha comentat. «S’ha fet una feina especial amb els plomissols tècnics ‘oversize’ amb aspecte metal·litzat tot i que amb teixits molt suaus, i també amb els vestits, d’obertures, asimetries i arquitectura per definir i que són els portaveus d’aquesta col·lecció», ha assenyalat. Els volums i les línies són els paràmetres que juntament amb la fusió dels materials elegits conformen la innovació buscada, ADN de la marca.
Desfilada de Custo Barcelona a la passarel·la 080 /
Carlota Barrera
Notícies relacionadesLa dissenyadora asturiana experta en sastreria, establerta fins fa uns mesos a Londres, presenta a la 080 Barcelona Fashion per primera vegada la seva col·lecció després d’un trasllat a Espanya que va precipitar el Brexit. Presenta la seva ‘CoreCollection’, una proposta de peces atemporals i bàsiques amb seda i cotó. La desfilada ha comptat amb una actuació musical de Wekafore en directe que ha seguit el recorregut dels models per la passarel·la.
La marca és sense gènere, amb un estil masculí, però amb voluntat de vestir a tothom, sigui quin sigui el seu cos o expressió d’identitat. També fa una gran aposta per la sostenibilitat amb l’ús de materials de grans marques de col·leccions passades així com de teixits reciclats i reutilitzats.