El concurs de la DO Catalunya vol reconèixer la difusió de la cultura del vi català a xarxes socials

El digital wine contest s’adapta a les noves tendències a xarxes

Ja van nou edicions del concurs promogut per la Denominació d’Origen Catalunya: Digital Wine Contest, anteriorment conegut com a BlocDOCat. Nou edicions durant les quals els canals de comunicació han anat canviant i que han fet que el concurs hagi anat modelant les seves categories, per adaptar-se als nous estils de comunicació que han sorgit aquests anys. 

DOCAT DWC Banner 800x450

DOCAT DWC Banner 800x450

2
Es llegeix en minuts

El concurs arriba enguany als 16 anys, en aquest temps s’ha adaptat a les noves tendències en l'àmbit de la comunicació, i ha estat pioner a premiar la creació de continguts relacionats amb el sector vitivinícola i plataforma de difusió per prescriptors de gran reconeixement del món del vi.

Sense anar més lluny, la passada edició es va superar el centenar de candidatures. Entre el llistat de guanyadors d’anteriors edicions trobem noms com la influencer Marta Clot i el seu perfil a Instagram ‘Vi i companyia’ (actualment ‘Ladelsvins’), la periodista especialitzada en el món del vi, Ruth Troyano, o el Joan Gómez Pallarès, Director General de Recerca del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya i guanyador de la primer edició del concurs l’any 2008. Precisament, una de les revolucions de la passada edició va ser convidar al públic que escollis el seu prescriptor del vi català a les xarxes, categoria que arriba a la seva tercera edició, votant a través de la web de la DO Catalunya: https://docat.cat/digital-wine-contest/ on es van superar els 10.000 vots. I és que, d’això va el Digital Wine Contest, de reconèixer la tasca de difusió que fan prescriptors, professionals del món del vi i aficionats del vi català, en especial de la Denominació d’Origen de Catalunya, i que ho fan d’una forma original, senzilla i entenedora.

Guanyadors 22 23 DWC /

Redacción

Amb la voluntat de recollir les noves tendències a les xarxes, la Denominació d’Origen Catalunya fa el concurs Digital Wine Contest més audiovisual que mai i aposta per tres categories totalment digitals que busquen arribar i difondre la cultura del vi català d’una forma molt visual i directa. A la categoria de millor vídeo a més d’Instagram, enguany s’inclou la plataforma TikTok. En aquesta novena edició el concurs vol reconèixer la importància del vídeo com un format que en poc temps ha aconseguit marcar tendència a les xarxes com un contingut de difusió i convertir-se en una via fàcil i entenedora per descobrir el vi català.

Categories i premis

Enguany el Digital Wine Contest guardona tres categories:

-         Millor Post a Instagram sobre #vicatalà i cultura vitivinícola amb un premi de 1.500 €

-         Millor Vídeo a Instagram o TikTok sobre #vicatalà i cultura vitivinícola amb un premi de 1.500 €

-         Millor prescriptor de #vicatalà i cultura vitivinícola amb un premi de 2.000 €

Elecció dels guanyadors

Tenint en compte la gran acollida que va tenir a la darrera edició l’elecció del guanyador en la categoria de Millor Prescriptor per una votació popular, aquest any el Digital Wine Contest torna a donar l’oportunitat al públic d’escollir el seu prescriptor preferit a través de la web de la DO Catalunya.

Pel que fa a les categories de Millor Post a Instagram i Millor Vídeo a Instagram o TikTok, un cop es tanqui el període d’acceptació de candidatures (del 14 de novembre de 2024 al 10 de gener de 2025) , un jurat professional i multidisciplinar farà una preselecció de vuit finalistes per a cada candidatura.

Les votacions s’obriran a la web de la DO Catalunya del 14 al 24 de gener de 2025.

Els usuaris que vulguin participar en el concurs poden consultar tota la informació necessària, bases completes i realitzar la seva inscripció de participació en la web del Digital Wine Contest