El Periódico de L'Hospitalet

Hospitalet

ALUMNES PER CLASSE

El 40% d'escoles de l'Hospitalet superen la ràtio d'alumnes

L'ajuntament denuncia que té 2.000 escolars nous més matriculats aquest curs

undefined36318753 hospitalet 17 11 2016 visita al colegio p blico joaquim ruyr200130184446

undefined36318753 hospitalet 17 11 2016 visita al colegio p blico joaquim ruyr200130184446 / ALBERT BERTRAN

1
Es llegeix en minuts
Efe

L’Hospitalet de Llobregat acumula més de 2.000 alumnes nous escolaritzats durant aquest curs i el 40% de les aules de la ciutat supera la ràtio establerta, segons dades facilitades per l’ajuntament.

El consistori ha alertat que la perspectiva és que la matrícula viva continuï creixent els pròxims mesos i ha reclamat al Govern un increment de l’oferta i la qualitat educativa pública al municipi.

L’actual normativa estableix una ràtio de 25 alumnes per grup en infantil i primària, i de 30 en la secundària obligatòria.

En aquest sentit, el ple municipal celebrat ahir va aprovar una moció presentada pel PSC –que governa amb majoria absoluta– i l’Hospitalet en Comú Podem instant la Generalitat a incrementar els recursos i recolzaments als centres que han escolaritzat al nou alumnat i a aprovar immediatament la planificació de nous centres públics al municipi, entre d’altres reivindicacions.

817 estudiants en 354 aules

En concret, l’Hospitalet té 817 estudiants amb increment de ràtio a 354 aules d’educació infantil, primària i secundària obligatòria, cosa que significa que un 40% del total d’aules de la ciutat estan per sobre del coeficient establert.

Notícies relacionades

Els grups municipals, en sintonia amb les entitats educatives com la Federació d’Associacions de Mares i Pares de Catalunya (FAPAC), critiquen que en els últims anys s’hagin creat 19 grups extraordinaris als centres públics d’infantil i primària per atendre l’augment de la demanda de places escolars i que la sobreocupació de les escoles i instituts públics provoca que els nous alumnes siguin derivats a concertades.

La moció també assenyala que l’increment de la ràtio «afecta sensiblement» la qualitat educativa i la capacitat dels docents per atendre adequadament l’alumnat, alhora que genera una reducció d’espais comuns als centres per transformar-se en aules per a grups extraordinaris.