El Periódico de L'Hospitalet

Urbanisme
Acord per promoure 179 vivendes protegides de lloguer assequible a l’Hospitalet

La consellera de Territori, Ester Capella, i l’alcaldessa de l’Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, han presentat aquest 25 de juliol el conveni per a la construcció de 179 noves vivendes protegides de lloguer assequible al segon municipi més poblat de Catalunya. D’aquesta manera, les promocions s’afegiran al parc de 708 habitatges de lloguer social de l’Institut Català del Sòl (Incasòl) en aquest municipi.
En una primera fase, es desenvoluparan tres promocions situades al carrer Muntanya núm. 17-19 i a l’avinguda Pau Casals, núm. 32 i 48. En fases posteriors, i «en el termini de vigència d’aquest conveni», es determinarà la construcció de noves promocions de vivenda fins a completar el potencial de 350 vivendes ubicades en diferents llocs del municipi, expliquen tant des de Territori com des del consistori hospitalenc.
Entretots
¿Ets veí de L'Hospitalet? Parla'ns de la teva ciutat
Publica a Entre Tots la teva experiència en primera persona vinculada a la gran ciutat catalana
La inversió prevista per al seu desenvolupament puja a 20.570.000 euros i, abans de final d’any està previst que es convoqui el concurs per seleccionar l’equip d’arquitectes que redactarà el projecte i que dirigirà les obres de construcció.
Amb tot, encara falta per veure col·locar les primeres pedres, ja que es preveu que es puguin licitar les obres el segon trimestre del 2025. Així, les promocions es construiran als solars que l’Ajuntament de l’Hospitalet cedirà a l’Incasòl amb un dret de superfície gratuït de 75 anys de durada.
Les promocions hospitalenques
La promoció de 21 vivendes del carrer de la Muntanya es destinarà a allotjaments dotacionals sotmesos al règim de les vivendes de protecció oficial de lloguer per a gent jove. L’Ajuntament adquirirà la planta baixa i l’entresol de l’edifici, d’una superfície aproximada de 460 m2, per destinar-la a un gimnàs per a l’Escola Joan Maragall.
Les dues promocions de l’avinguda de Pau Casals, 32 i 48 tindran, respectivament, 122 i 36 vivendes de protecció oficial de lloguer assequible. «Al subsol hi haurà l’aparcament amb el nombre de places que es concretarà a partir de l’anàlisi conjunta que faran l’Incasòl i l’Ajuntament de l’Hospitalet», afirmen des del consistori.
Programa de lloguer assequible
Totes aquestes promocions formen part del programa de lloguer assequible que està promovent el Govern de la Generalitat per «ampliar el parc de vivendes públiques de lloguer i es finançarà amb els recursos generats per les fiances de lloguer dipositades a l’Incasòl». Actualment, hi ha 46 promocions en diferents fases de desenvolupament, amb un total de 2.399 habitatges.
La consellera Capella ha recordat que «aquest 2023 estem impulsant la incorporació de 10.000 vivendes al parc de lloguer social», cosa que incrementarà el parc públic d’habitatge fins a arribar a un 18% del total. «Ja tenim concretades actuacions en un mínim de 82 municipis i preveiem incorporar més municipis per tot Catalunya», ha detallat Capella.
Per la seva banda l’alcaldessa de l’Hospitalet, Núria Marín, ha afirmat que «la construcció de vivenda assequible de lloguer és una necessitat si volem que els nostres joves tinguin un futur a la seva ciutat». Les dues representants polítiques han estat acompanyades de la directora de l’Incasòl, Maria Sisternas, i la directora de l’Agència d’Habitatge de Catalunya (AHC), Sílvia Grau.
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- El jutge va repescar un nom
- Operació de la Guàrdia Civil Desmantellada una xarxa de ciberestafes a tot Espanya que dirigia un estudiant de 19 anys des de Terrassa
- Polèmica decisió al regne unit Cop del Tribunal Suprem britànic a les dones trans
- Apunt Equip pet...¡¿Com?!
- Delinqüència digital Creixen les «estafes híbrides»: l’engany que combina el món virtual i el físic
- Tipus d’interès L’eurozona es blinda: el BCE abaixa tipus al 2,25% en resposta a l’ofensiva de Trump
- Conflicte laboral PortAventura suspèn la venda d’entrades per a aquest dissabte per la vaga de treballadors
- Metro de Barcelona Adjudicades per 48 milions les obres de les estacions de Manuel Girona i Campus Nord de l’L9
- Oferta d’ocupació El treball que sempre havies somiat: 1.000 euros a la setmana per provar platges i explicar-ho