COMPETITIVITAT EMPRESARIAL
Cofidis inaugura Innolab, un centre per accelerar la digitalització
L'entitat estrena a Cornellà un espai per validar els productes digitals abans del seu llançament
Les companyies poden obtenir així el 'feedback' dels usuaris en temps real i aplicar les millores necessàries
cofidis1
En ple segle XXI –i més amb la incidència del coronavirus, que ha multiplicat el comerç electrònic–, la transformació digital és una cosa obligada per a qualsevol empresa. No obstant, és fàcil dir-ho però no tant portar-ho a la pràctica. Per això, qualsevol producte, servei o eina virtual s’ha de llançar al mercat després de passar per tot un procés que garanteixi que respon a les expectatives de l’usuari, començant per la capacitat de satisfer una necessitat no resolta, però també tenint en compte la facilitat d’ús i rapidesa. Per això, Cofidis acaba d’inaugurar a Cornellà de Llobregat el centre Innolab, perquè tant la mateixa companyia financera com altres empreses puguin validar els seus productes amb públic i a temps real abans de la seva posada en marxa.
Innolab neix així per contribuir al creixement i a la transformació digital de les empreses del seu entorn. «Aquest nou centre permet accelerar els llançaments digitals per part de Cofidis i totes les empreses que facin ús d’aquest centre, sortint al mercat amb la garantia de la màxima satisfacció dels usuaris. D’aquesta manera, s’aconseguirà un encert més gran en el desenvolupament d’iniciatives empresarials, ja que es podrà testejar en temps real si el producte o eina satisfà les necessitats dels usuaris,» assegura Luc-Bertran Salus, director general de Cofidis a Espanya. En aquest sentit, les empreses són conscients que, actualment, és fonamental treure qualsevol producte digital amb garanties de rendibilitat.
«Innolab permet testejar en temps real si un producte o eina digital satisfà les necessitats dels usuaris»
Director general de Cofidis a Espanya
Innolab compta amb les últimes tecnologies digitals
El nou espai, situat a la seu central de Cofidis a Espanya, a Cornellà, posa a disposició de les companyies el més nou en tecnologies i plataformes ‘online’ més avançades, perquè puguin provar de manera presencial o en remot els seus productes i serveis, així com l’experiència amb els seus usuaris.
I és que Innolab permet observar en temps real l’adequació dels projectes amb les necessitats dels clients, mitjançant metodologies de ‘test & learning’. Aquesta dinàmica afavoreix un encert més gran en el desenvolupament d’iniciatives empresarials, una agilitat més gran en la presa de decisions i, com a conseqüència, una major acceleració del llançament de nous productes i serveis al mercat.
Es tracta, en definitiva, de portar un procés tradicional de control de qualitat i experiència d’usuari, però aplicat al món digital, més difús i canviant. «Innolab suposa comptar a Barcelona amb un centre físic i ‘online’ per integrar el ‘test&learn’ i el ‘feedback’ del client de manera directa en cada projecte. Pot fer ús de qualsevol ‘start up’ o empresa que vulgui validar els seus productes digitals amb tests amb clients físics o bé en línia, amb la plataforma virtual de testadors a distància», apunta Anna Golsa, directora de Digital Business y Marketing.
Compromís amb la innovació
Cofidis es consolida d’aquesta manera com a entitat pionera en el seu sector en el desenvolupament de solucions tecnològiques i digitals a l’abast de les empreses. «Estem especialment orgullosos d’obrir les portes d’Innolab, un espai únic que neix del compromís de Cofidis per la innovació i la digitalització, en el nostre afany com a entitat financera de ser un motor per a l’impuls de la competitivitat empresarial i l’economia local», va recalcar Salus durant l’acte inaugural celebrat la setmana passada. I va afegir: «Innolab està obert a totes les entitats europees del Grup Cofidis, pertanyent a Crédit Mutuel Aliance Fédérale, quart grup bancari francès, i també a disposició de totes les empreses del territori. Estem convençuts que Innolab contribuirà a potenciar la seva activitat i, en definitiva, a construir una societat millor».
L’esdeveniment inaugural va comptar també amb l’assistència de Joaquim Ferrer, secretari d’Empresa i Competitivitat del Departament d’Empresa i Competitivitat de la Generalitat de Catalunya, així com de Sergio Fernández Mesa, tinent d’alcalde i regidor delegat de l’àrea d’Economia i Administració de Cornellà de Llobregat.
Inauguració d’Innolab, el centre de digitalització de Cofidis a Cornellà.
Ferrer, també en la inauguració del nou espai, va destacar que aquest nou centre «ajudarà les pimes i les acostarà a la digitalització, en un moment crucial en què la tecnologia ha de ser la nostra aliada per continuar sent líders a Europa en molts aspectes». Així mateix, va afegir que «la innovació i la transformació tecnològica ha de ser el motor de la recuperació i des del Govern continuarem treballant per fer front als reptes que es presentin, especialment, en un món post-Covid». Per part de l’Ajuntament de Cornellà, Fernández Mesa va posar en relleu el potencial d’Innolab per a les empreses de l’àmbit local: «És important, per a ciutats com Cornellà, que empreses internacionals com Cofidis apostin per impulsar el teixit empresarial local, amb la posada en marxa d’iniciatives pròpies que, especialment ara davant la situació econòmica actual, suposen un gran esforç d’inversió».
Increment del comerç electrònic
Innolab neix en un moment clau per al comerç electrònic i les relacions virtuals entre empreses i clients, ja que la pandèmia ha accelerat una transformació que es venia apuntant, però que no havia arribat a tot l’àmbit empresarial. Per exemple, un estudi d’IAB, l’associació mundial més gran de comunicació, publicitat i màrqueting digital, sobre els hàbits de compra durant el confinament va revelar que una de cada dues persones va augmentar la freqüència de les cibercompres, i un 45% va començar a comprar ‘online’ productes físics, cosa que no feia abans de la pandèmia. I els supermercats van augmentar la seva quota de venda en línia un 3,6%, el doble que l’any passat.
«En el món digital és més difícil saber què vol el client, per això és millor que siguin els mateixos usuaris que ens ho diguin»
Directora de Digital Business y Marketing
Això sí, abans de treure qualsevol eina digital, ja sigui un comerç electrònic, una aplicació o un sistema de comunicació amb el client, els experts aconsellen que prèviament es facin tests reals amb els usuaris, ja que qualsevol petit detall pot ser clau per al seu èxit o fracàs. I aquesta plataforma de proves és la que posa Cofidis a l’abast de les empreses. «En el món digital és més complicat i difús saber què vol el client, per molt que ens pensem que el producte que treiem concorda amb les seves necessitats. Per això, és millor posar-lo en pràctica abans i que siguin els mateixos usuaris que ens ho diguin», resumeix Anna Golsa.
Barcelona, ‘hub’ europeu de la innovació
Innolab és, per tant, una potent eina a l’abast de les empreses de l’entorn perquè els seus productes i serveis digitals passin la prova de foc de l’experiència de l’usuari. I tot això des de l’àrea metropolitana de Barcelona i amb vocació internacional. «Barcelona sempre ha sigut una ciutat molt important per a Cofidis i volem contribuir perquè es converteixi en el ‘hub’ d’innovació de l’Europa del sud. Creiem que Innolab impulsarà la nostra competitivitat i la del teixit empresarial de l’entorn», conclou Luc-Bertrand Salus, director general de Cofidis a Espanya, que com a entitat financera dedicada a la concessió de crèdits al consum i projectes de finançament a particulars ha decidit apostar clarament per l’economia digital.
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia