REVELACIONS SOBRE LA CATÀSTROFE AÈRIA DE CONGONHAS

La companyia de l'avió de Sao Paulo reconeix que hi havia un problema tècnic a la turbina

TAM diu que coneixia l'avaria des de divendres però que l'avió va seguir operant perquè el manual d'Airbus estableix que un defecte d'aquest tipus no té riscos en un període de 10 dies

1
Es llegeix en minuts
EFE / SAO PAULO

L'Airbus A320 de l'aerolínia TAM que es va estavellar dimarts a Sao Paulo i va causar prop de 200 morts tenia un problema tècnic en un reversor d'una turbina, han reconegut executius de l'empresa.

El vicepresident tècnic de TAM, Ruy Amparo, ha dit al canal de televisió Rede Globo que divendres passat es va informar del problema, però l'avió va seguir operant perquè el manual del fabricant Airbus estableix que un defecte d'aquest tipus no té riscos en un període de 10 dies. "Segons els manuals, això no suposa cap problema", ha afirmat Amparo en una entrevista en directe en el noticiari estel·lar del canal de televisió més important del Brasil.

Divendres hi va haver un informe de mal funcionament d'un dels reversors, un dispositiu que actua a les turbines per ajudar a frenar els avions després dels aterratges. No obstant, l'aeronau "va passar a volar sense el reversor dret", ha dit Amparo, que ha assegurat que "segons els manuals no hi ha cap problema, excepte en pistes molt contaminades", és a dir, afectades per pluges molt fortes.

Derrapada sota la pluja

Notícies relacionades

L'executiu ha dit que "aquest no era el cas" a l'aeroport de Congonhas dimarts a la nit, quan l'avió de TAM procedent de Porto Alegre amb 186 ocupants va xocar contra un edifici prop de la terminal en el moment en què intentava aterrar.

Les primeres hipòtesis sobre les causes del pitjor accident aeri registrat al Brasil apuntaven que l'avió havia derrapat a la pista durant una fallida maniobra d'aterratge enmig de la pluja.

Temes:

São Paulo