CATÀSTROFE AÈRIA
Lula promet "l'impossible" per aclarir l'accident de Sao Paulo
"Les pèrdues són nostres. Plorem i ens rebel.lem amb vostès. Estem vivint dies molt tristos. No podem acceptar aquesta tragèdia". Després de tres dies de silenci, el president del Brasil, Luiz InácioLula da Silva, va prometre ahir a la nit al país "fer l'impossible" per investigar les causes de l'accident de l'Airbus 320 de Transports Aeris del Mercosur (TAM) que dimarts, després d'un fallit aterratge a l'aeroport de Congonhas, a Sao Paulo, es va estavellar contra un edifici i va causar més de 200 morts.
En un missatge a la nació, un Lula visiblement afectat va assegurar que "qualsevol hipòtesi" del que va passar "serà examinada" perquè no es pot "deixar de costat cap pista". Les indagacions, va advertir, es faran "amb rigor i serenitat", sense adoptar "decisions precipitades". Al mateix temps, el president va anunciar les primeres disposicions per "modernitzar" el sistema de control aeri, objecte en els últims temps de serioses controvèrsies.
Fonamentalment, el Consell Nacional de l'Aviació Civil (Conac), integrat per ministres i autoritats aèries, va resoldre ahir restringir de forma significativa el nombre de vols a l'aeroport de més moviment del Brasil. La catàstrofe ha tingut un alt cost polític per a Lula. L'oposició de centredreta reclama la renúncia dels responsables aeroportuaris.
XÀRTERS PROHIBITS
Les primeres mesures són d'"emergència i curt termini", havia dit hores abans la ministra de la Casa Civil, Dilma Rousseff. Es prohibirà l'ús de la pista per a vols xàrter (utilitzats fonamentalment per executius) i es reduirà el pes permès dels avions que toquen terra. Al seu torn, l'ens estatal Infraero haurà de presentar en un termini de 90 dies "estudis d'ampliació i readaptació dels aeroports de Sao Paulo".
Notícies relacionadesEntre les mesures de llarg termini, va dir la ministra, hi ha la construcció d'un nou aeroport i "donar obertura del capital per a empreses d'aquest sector". TAM va reconèixer que un dels dos sistemes de marxa enrere de les turbines de l'avió, que s'utilitza per desaccelerar al tocar pista, estava desactivat quan va aterrar a Congonhas, encara que va insistir que aquest fet no impedia l'aterratge.
Des del dia de l'accident, les accions preferencials de TAM acumulen pèrdues del 19,01%.
- Energies renovables El pàrquing de l’Alcampo de Sant Boi es transformarà en la instal·lació fotovoltaica més potent de l’àrea de Barcelona
- Obligatori per llei La multa que et pot caure per no estar empadronat on vius
- salut mental Els diagnòstics de TDAH entre els adults creixen en els últims anys
- Conflicte a Girona Una família denuncia que un home s’ha quedat d’ocupa en una casa que li van deixar a Llagostera
- LA VISITA BLAUGRANA AL COLISEUM Cinc anys amb un zero a Getafe
- Violència contra les dones Laura Palmer i la por que ens va quedar
- Transparència Hisenda vigilarà més les targetes: demanarà aquestes dades sobre els moviments
- Trump, la Lluna i més enllà
- Aquesta nit Gala dels premis Gaudí
- Premier league Haaland firma una inusual renovació amb el City fins al juny del 2034