In memoriam
Sabonis, ens veiem a Logronyo
Estava feliç. Comptava els pocs dies que li faltaven per tornar amb la seva dona. Tot i que resulta complicat lidiar amb els policies afganesos, les coses anaven bé i se sentia estimat pels alumnes. A finals de juliol va acabar un curs amb suboficials i l'últim dia es va emocionar per les mostres d'afecte. En un dels últims correus electrònics em deia: «Sembla que els ha agradat, hi ha hagut una gran participació i al final ha sigut bastant emotiu i ens han donat les gràcies. L'intèrpret diu que poques vegades ho fan. En fi, una mica de consol a la paciència d'aquests 20 dies en què no han arribat mai a l'hora... Els demanem que vinguin amb armes, se les deixen i han de tornar a buscar-les...».
Ens vam conèixer a l'Afganis- tan, a la base de Qala-i-Naw. Vaig utilitzar la meva millor targeta de presentació: «Vaig estar amb el GAR (Grup d'Acció Ràpida) a Haití». No va fer falta res més. Amb alguns dels que hi van anar després del terratrèmol va compartir tres anys a Sant Sebastià lluitant contra ETA. «Els millors anys de la meva professió», va escriure com a resposta a unes fotos que li vaig enviar dels seus companys arribats recentment de l'illa. «Els pirates del Carib», els va batejar.
Notícies relacionadesA l'acadèmia li deien Gil per una història llarga d'un professor que s'hi veia poc. I al GAR, on tots tenen malnom, li van posar Sabonis. Més gran i llarg que un dia sense pa,José María jugava a bàsquet amb els seus cosins. Divertit, honest, bon cap i guàrdia civil pels quatre costats, es va presentar voluntari per a l'Afganistan. Ara esperava trobar un forat per tornar al GAR i deixar el CAE, el Centre d'Ensinistraments Especials que la Guàrdia Civil té a Logronyo i on era professor des que va ascendir a capità.
Fa poc m'explicava fent broma que volia seguir el Ramadà: «Tot i que amb aquesta calor, el gimnàs i les carreres per la base ja he perdut 10 quilos en cinc mesos». Vam quedar que ens veuríem al setembre a Logronyo amb elspirates del Caribi passaríem una bona estona. I així ho farem, quedar i no oblidar-lo.
- Accident greu Més de 30 ferits en una col·lisió entre dos autocars a l’avinguda Diagonal de Barcelona
- La Mia, l’avatar de Mossos, pot recollir denúncies en 10 idiomes
- Catalunya i València tindran difícil o impossible tornar als mercats
- Denúncia veïnal Nens al parc Güell: prohibit jugar a futbol, anar en bici i de vegades córrer
- Noves tecnologies Les novetats de Mossos a l’MWC: un cotxe patrulla hipeconnectat amb un dron al sostre i un predictor de delictes
- Barcelona, protagonista Xips subretinals per restaurar la visió
- Tribunals Judici a un geriàtric per tenir desnodrits els seus residents
- RELIGIÓ El Papa pateix dos episodis d’"insuficiència respiratòria aguda"
- Paneque demana "comprensió" per a Rodalies a Tarragona
- Convocada una nova vaga a Renfe per a mitjans de març