ANUNCI DE L'ELISI

França retirarà una quarta part de les seves tropes de l'Afganistan abans de finals del 2012

Sarkozy, de visita sorpresa al país asiàtic, subratlla que "s'ha de saber acabar una guerra"

Nicolas Sarkozy parla amb soldats francesos a la base de Tora, a l’Afganistan, aquest dimarts.

Nicolas Sarkozy parla amb soldats francesos a la base de Tora, a l’Afganistan, aquest dimarts. / Philippe Wojazer (AP)

1
Es llegeix en minuts
AFP / Tora

Françaretirarà una quarta part delssoldatsque actualment tédesplegats a l'Afganistan--uns 4.000-- d'aquí a finals del 2012. Així ho ha anunciat aquest dimarts elpresident francès, Nicolas Sarkozy, que ha fet unviatge sorpresa al país asiàtic. "Retirarem d'aquí a finals del 2012 un quart dels efectius, és a dir, 1.000 soldats", ha assegurat el cap de l'Elisi.

La resta dels militars es concentraran a laprovíncia de Kapisa, segons ha precisat Sarkozy als mitjans de comunicació que s'han desplaçat amb ell a la base francesa de Tora, a prop de Kabul. El dirigent ja s'havia manifestat a favor de la retirada quan el president dels EUA, Barack Obama, va anunciar el 23 de juny el replegament nord-americà.

Trobada amb Karzai

Notícies relacionades

"S'ha de saber acabar una guerra", ha assenyalat el president francès, que ha recordat que "mai es va plantejar que les tropes es quedessin indefinidament a l'Afganistan". El cap de l'Elisi es quedarà només unes hores a l'Afganistan, durant les quals està programada una reunió amb el president del país,Hamid Karzai.

Dillunsva morir a l'Afganistan un brigadier francès de 22 anys que va rebre untret accidental d'un dels seus companys i que es converteix en la víctima mortal número 64 des de l'inici deldesplegament francès al país a finals del 2001.