LA CAMPANYA D'OBAMA DES DE DINS

Virgínia és clau

Sara el Amine, directora de campanya del Partit Demòcrata a l’estat de Virgínia, alliçona els voluntaris pro-Obama en una sinagoga.

Sara el Amine, directora de campanya del Partit Demòcrata a l’estat de Virgínia, alliçona els voluntaris pro-Obama en una sinagoga. / MONTSE PRATS

1
Es llegeix en minuts
Montse Prats
Montse Prats

Periodista. Voluntària del Partit Demòcrata

ver +

"Virgínia pot evitar queRomney sigui president". La meva companyaMarie s'aferra a les paraules que la directora de campanya per Virgínia,Sara El-Amine ens va transmetre durant la reunió d'estratègia. La majoria de voluntaris delDistricte de Colúmbia, on es troba Washington, estem ara centrats en la campanya a Virgínia, l'estat veí i un dels camps de batalla clau per a l'elecció del futur president.Obama va guanyar el 2008 per un estret marge de set punts, però l'elecció estarà molt més igualada aquest any.

"Respecteu els votantsindecisos, ensenyeu a la gent com es pot registrar per votar, parleu amb la gent". L'objectiu general és augmentar la participació electoral i contactar amb els indecisos de perfil demòcrata. El contacte ja s'ha fet en una primera fase; encara contínua. No obstant, l'objectiu dels voluntaris en aquestes últimes setmanes és sobretot augmentar el nombre de votants.

Notícies relacionades

És l'operació GOT Vote ('Get out the vote', sortir a pel vot). Ens hem d'assegurar que la gent sap on votar, quan votar --recordar-los que hi ha vot anticipat-- i què han de portar per votar.

Des de les diverses seus es continuen enviant, més que mai, rèpliques i contrarèpliques amb missatges electorals. Els ciutadans de Virgínia rebran un autènticbombardeig dels dos candidat els pròxims dies. Només per part dels demòcrates, ja es preveu un augment de visites a domicili, trucades de telèfon, missatges de correu electrònic o de text d'entre un 10% i un 15% durant les últimes dues decisives setmanes.