ÀFRICA
Gàmbia pateix un intent de cop d'Estat en absència del president
Els militars sublevats ataquen diversos edificis governamentals i provoquen el caos a Banjul
Un intent de cop d'Estat a Gàmbia ha sumit en el caos la capital del país, Banjul, després que un grup de soldats aprofitessin l'absència del president, Yahya Jammeh, per atacar diversos edificis governamentals, segons han informat aquest dimarts mitjans locals.
Els militars han assaltat durant la matinada el palau presidencial de Banjul i una caserna militar al pont de Denton, que connecta la ciutat amb la resta del país, a més d'altres instal·lacions de la ciutat, segons el diari local 'Freedom Newspaper'.
La mateixa publicació assegura que durant els combats posteriors a l'assalt del palau presidencial almenys cinc soldats amotinats han mort, entre ells el suposat líder del cop, el tinent coronel Lamin Sanneh, un antic líder de la guàrdia presidencial.
No obstant, més enllà de l'esclat del cop d'Estat, fins al moment no s'ha pogut confirmar cap informació perquè ni el Govern ni els militars colpistes s'han pronunciat sobre els fets.
L'Agència de Premsa Africana (APA) va informar diumenge que Yahya Jammeh havia viatjat a França amb una àmplia delegació governamental per entrevistar-se amb el president francès, François Hollande, ocasió que els militars amotinats van aprofitar per intentar donar el cop.
Nascut el 1965, Yahya Jammeh va arribar al poder el 1994, amb només 29 anys, després d'un cop d'Estat de característiques molt similars a l'actual i en què pràcticament no va trobar cap resistència.
Notícies relacionadesDes d'aleshores Jammeh ha guanyat quatre eleccions multipartidistes consecutives, l'última de les quals va ser el 2011 i va aconseguir un suport superior al 70%, encara que les autoritats regionals de la Comunitat Econòmica d'Estat d'Àfrica Occidental (Ecowàs, en anglès) van rebutjar els resultats.
El juliol de 2010 set persones, entre elles el llavors cap de l'Estat Major, el tinent general Lang Tombong Tamba, van ser condemnades a mort per organitzar un cop d'Estat, encara que a finals del 2012 se'ls va commutar la pena per una cadena perpètua.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Educació L'escola 'miracle' al barri del Besòs de Barcelona: de suspendre a estar per sobre de la mitjana en català i extraescolars
- Totes les estrenes i tornades Les 10 sèries que no et pots perdre aquest febrer
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova
- Nations league Espanya remunta contra Bèlgica amb dos gols en l’afegit
- EL PARTIT DE MENDIZORROtZA L’Espanyol afronta un partit amb valor doble a Vitòria