L'avió va baixar durant vuit minuts abans d'estavellar-se, segons Germanwings

L'últim control mecànic de rutina va ser aquest mateix dilluns a Düsseldorf

Primer vídeo de la zona del sinistre de l’avió de Germanwings. / periodico

2
Es llegeix en minuts

L'avió de Germanwings accidentat als Alps francesos va estar perdent altitud durant vuit minuts. Algunes fonts apunten que el comandant de l'avió no va emetre cap missatge d'alarma. El gerent de Germanwings, Thomas Winkelmann, ha informat que l'avió de l'aerolínia que s'ha estavellat aquest dimarts als Alps francesos ha baixat fins a perdre-li la pista quan volava a 6.000 peus. El missatge de màxima alarma el va emetre un controlador aeri. L'avió ha caigut en una zona molt escarpada. Les primeres fotos no mostren grans peces de fusellatge.

L'aerolínia ha confirmat que a bord hi viatjaven 144 passatgers, entre ells dos bebès, i sis tripulants, i ha precisat que l'aparell, un Airbus A-320, va ser revisat aquest dilluns per tècnics de Lufthansa i el 2013 li van fer una revisió completa.

Winkelmann ha informat en roda de premsa que l'avió s'havia enlairat a les 6.48 hores del matí des de Düsseldorf rumb a Barcelona; a les 10.01, ha sortit des de Barcelona cap a la localitat alemanya, però "s'ha estavellat" quan sobrevolava els Alps francesos.

El responsable de l'aerolínia de baix cost de Lufthansa ha informat que al voltant de les 10.35 hores l'avió volava a una altitud de 38.000 peus; no obstant, ha caigut per causes desconegudes fins als 6.000 peus, on ha desaparegut dels radars, segons Winkelmann, que ha confirmat un descens de vuit minuts de durada.

L'aerolínia no ha revelat la nacionalitat de les persones que viatjaven a bord, per motius de confidencialitat i la necessitat de contactar amb familiars. Però se sap que almenys vuit cònsols de vuit països han sigut convocats a l'Aeroport del Prat. S'han confirmat morts d'Alemanya, Espanya i Turquia. 

Winkelmann ha apuntat que hi hauria 67 alemanys a bord, encara que ell mateix ha admès que la xifra "podria canviar".

REVISIONS

L'avió va ser entregat el 1991 pel fabricant a Lufthansa, que el gener del 2014 el va passar a la seva filial de baix cost. L'últim "control de rutina" va tenir lloc aquest dilluns a Düsseldorf, mentre que el "control total" més recent va ser el 2013, ha explicat el gerent de Germanwings.

Winkelmann ha negat que l'edat de l'avió pugui ser una causa, encara que no ha volgut "especular" sobre els motius de l'accident i ha apostat per ser prudent. En aquest sentit, ha dit que treballen per descobrir tan aviat i tan professionalment com sigui possible els motius del sinistre.

Notícies relacionades

Germanwings, juntament amb Lufthansa i Airbus, desplaçaran personal al lloc de l'accident per col·laborar amb les autoritats locals i participar en les investigacions i garantir que "aquesta mena d'accident no es repeteixi".

Winkelmann també ha defensat la competència del pilot de l'aeronau, amb més de deu anys d'experiència a l'empresa i més de 6.000 hores de vol en aquest model d'avió. L'aerolínia no ha confirmat si el pilot va enviar una alerta abans de l'accident donades les "informacions contradictòries" que s'han anat coneixent en les últimes hores.