TRAGÈDIA AÈRIA ALS ALPS
Lufthansa reserva 279 milions per indemnitzar familiars de les víctimes
L'aerolínia provisiona aquesta quantitat al marge dels 50.000 euros en concepte d'"ajuda ràpida"

El CEO de Lufthansa, Carsten Spohr, durant una roda de premsa, el 26 de març a Colònia. /
El consorci assegurador del grup Lufthansa, matriu de l'aerolínia Germanwings, ha reservat 300 milions de dòlars (279 milions d'euros) per indemnitzar les famílies dels passatgers del vol 4U9525, sinistrat el 24 de març als Alps francesos, segons ha informat aquest dimarts el diari alemany 'Handelsblatt'.
El rotatiu germànic explica que el grup Lufthansa ha provisionat aquests fons per afrontar el pagament de les indemnitzacions pels 150 morts en el tràgic vol que va sortir de Barcelona amb destí Düsseldorf i que es va estavellar als Alps. La quantitat reservada està destinada a afrontar tant el pagament d'indemnitzacions a familiars com el derivat de la pèrdua de l'avió, un A320.
El director d'Operacions de Germanwings, Oliver Walter, va explicar aquest dilluns a Marsella que l'aerolínia pagarà a les famílies de les víctimes del vol 4U9525 una ajuda financera ràpida de 50.000 euros: "És una ajuda que no suposa una deducció d'altres indemnitzacions", va assegurar.
EL COPILOT, RESPONSABLE
Notícies relacionadesLa Fiscalia de Marsella, encarregada d'investigar el sinistre, ha responsabilitzat el copilot de l'aeronau, Andreas Lubitz, d'haver provocat deliberadament que l'aparell s'estavellés en una zona muntanyosa.
Posteriorment, la Fiscalia de Düsseldorf ha confirmat que Lubitz tenia una baixa mèdica trencada a casa seva que correspon al dia del vol, per la qual cosa no hauria d'haver embarcat a l'avió. El jove copilot, de 27 anys, va amagar a la seva companyia que li havien donat la baixa mèdica.
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Futbol local El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
- Seguretat viària Augmenten més d'un 46% els morts a les carreteres catalanes en el primer trimestre de l'any
- Entendre més Màximo Pradera: "Vaig tenir càncer perquè cap metge em va fer mai la pregunta clau: ¿Què menges?"
- Nou projecte Barcelona estrena un institut d’investigació sobre arquitectura i urbanisme sostenible
- Repartiment de migrants Catalunya declara que els seus centres de menors migrants ja superen el 100% de la seva capacitat
- ACTUALITAT BLAUGRANA Perillen els 100 milions dels seients VIP del FC Barcelona, claus per fitxar a l’estiu