TRAGÈDIA ALS ALPS
Lufthansa diu que no havia d'informar de l'historial mèdic de Lubitz a l'Oficina Federal d'Aviació d'Alemanya
L'aerolínia assegura que a l'obtenir el copilot la seva llicència abans del 2013 estava exempta de facilitar aquestes dades

Lubitz, en una marató a Hamburg, el setembre del 2009. /
L'aerolínia alemanya Lufthansa ha negat que tingués el deure de donar informació a l'Oficina Federal d'Aviació d'Alemanya (LBA) sobre l'historial mèdic d'Andreas Lubitz perquè va obtenir la seva llicència de pilot abans que entrés en vigor la normativa que enduria les obligacions d'informació. Lufthansa sabia que Lubitz va patir una depressió el 2009.
Lufthansa ha assegurat en un comunicat que una disposició del reglament 1178/2011 i els mitjans de compliment acceptables de l'Agència Europea de Seguretat Aèria "protegeix la situació de determinats certificats anteriors d'aptitud per a pilots i d'altres certificats de metges experts en aeromedicina".
Per tant, aquests especialistes poden expedir pròrrogues d'aquests certificats mèdics fins i tot després de l'entrada en vigor de la nova normativa, segons la companyia. "No va sorgir un deure addicional de remetre'ls a l'Oficina Federal d'Aviació d'Alemanya (LBA) com a conseqüència del canvi de la situació legal", assegura el comunicat.
Notícies relacionadesLa LBA va declarar aquest diumenge que no tenia "cap tipus d'informació" sobre la depressió de Lubitz abans del sinistre. La informació que Lufthansa tenia o no sobre els problemes psiquiàtrics del copilot podria ser un factor clau per determinar la responsabilitat legal de la companyia. El grup financer alemany Allianz estima que les asseguradores podrien acabar pagant uns 300 milions d'euros en demandes i costos relacionats amb el sinistre, segons informa l'agència Reuters.
NORMA DEL 2013
La normativa europea que va entrar en vigor l'abril del 2013 estableix que s'ha d'informar sobre els casos de pilots amb problemes psiquiàtrics l'autoritat aèria, que podria restringir les seves llicències. Lubitz va paralitzar la seva formació com a pilot durant diversos mesos el 2009. Quan la va reprendre, va informar els instructors de Lufthansa que havia patit una depressió severa. El copilot de Germanwings, filial de Lufthansa, va obtenir el seu primer certificat per pilotar vols comercials el 2012. Es creu que va estavellar deliberadament l'avió contra els Alps francesos, fet que va acabar amb la vida de 150 persones.
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Final d’un pontificat Un conclave amb molts 'papables', però sense candidat clar
- FUTBOL Així és l’acord que el Reial Madrid va tancar amb Xabi Alonso fa mesos per lligar la seva arribada
- Judici crucial Els Estats Units demanen la desintegració de Google per acabar amb el monopoli
- MACROECONOMIA L’FMI revisa a l’alça la previsió de creixement d’Espanya el 2025 fins al 2,5% malgrat els aranzels i la incertesa global
- Inauguració Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»
- Per 907.500 euros El Ministeri de Transports licita l’estudi informatiu dels nous accessos ferroviaris al Port de Tarragona
- Obituari Mor Lluís Prenafeta, la mà dreta de Jordi Pujol a la Generalitat