EXREPÚBLICA SOVIÈTICA
El president del Kazakhstan és reelegit amb el 97,7% dels vots
La participació en els comicis va ser del 95%
L'actual president del Kazakhstan, Nursultan Nazarbàiev, ha guanyat les eleccions celebrades aquest diumenge amb el 97,7 % dels vots, segons ha informat la Comissió Electoral Central (CEC), revalidant així el seu mandat.
Aquests primers resultats oficials confirmen els que van avançar ahir a la nit els sondejos a peu d'urna, que van donar com a vencedor l'actual mandatari amb el 97,5 % dels vots emesos.
A aquestes eleccions presidencials hi concorrien dos candidats més, que a penes van obtenir vots.
Així, el candidat del Partit Comunista, Turgun Sizdikov, va obtenir un 1,6% dels vots, d'acord amb la CEC, i darrere seu es va situar l'independent i president de la Federació de Sindicats, Abelgazi Kusainov, amb un 0,7%.
ALTA PARTICIPACIÓ
El president de la CEC, Kuandik Turgankulov, ha assenyalat que els resultats definitius dels comicis seran difosos el 3 de maig com a molt tard.
Notícies relacionades"La Comissió Electoral Central, d'acord amb les lleis electorals, haurà d'establir els resultats en un termini màxim d'una setmana, és a dir, no més tard del 3 de maig", va explicar en una conferència de premsa a Astanà.
Segons les dades definitives de la CEC, la participació en aquests comicis ha arribat al 95,22%.
- La presa espanyola més jove a l’estranger La jove de l’Hospitalet presa set anys a Oman torna a casa
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- Catalunya ultima un pla per fitxar científics dels EUA
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- A Sant Adrià de Besòs De fabricar energia a fabricar cultura
- Barcelona ofereix 370.000 places a nens i adolescents per activitats durant l’estiu
- El final de la ronda catalana Un Roglic colossal venç Ayuso i s’emporta la Volta
- Conclave a Sevilla Feijóo descarta la «drecera» de la moció de censura amb Junts i aclama el PP contra la «república bananera» de Sánchez
- Entrevista Paula Ramos, escriptora: «El temps no sorgeix del no-res. És qüestió d’organització, però també de sacrifici»
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades