A L'AERONAU HI HAVIA 109 PERSONES
Retinguda a Oslo la tripulació d'un avió d'Air Baltic per estar èbria
El pilot, el copilot i dues hostesses superaven el límit legal d'alcohol en sang

Un avió de l’aerolínia Air Baltic, a l’aeroport del Prat, el 2007. /
El pilot i el copilot d'un vol de l'aerolínia Air Baltic han sigut retinguts avui a l'aeroport d'Oslo per sobrepassar els límits d'alcohol permesos just abans d'enlairar-se cap a Grècia, ha informat la policia noruega.
Els dos pilots de l'aeronau i dues de les tres hostesses destinades a bord, tots de nacionalitat letona, han donat més del 0,02% (o 0,2 grams per litre de sang), el màxim permès al ser requerits per a una prova sorpresa amb un alcoholímetre en el moment d'embarcar.
Els quatre sospitosos d'haver ingerit alcohol per sobre del límit legal han sigut portats per les forces de seguretat noruegues a un hospital d'Oslo per confirmar amb una anàlisi de sang els nivells mostrats per l'alcoholímetre.
La policia ha fet aquest control als tripulants després de rebre una trucada anònima de matinada en què s'alertava de la situació. Els quatre acusats s'enfronten a un condemna de fins a dos anys de presó si se'ls acaba considerant culpables, segons la legislació noruega.
El vol afectat és el BT7843 d'Air Baltic que uneix Oslo amb la localitat turística de Canea, a Grècia, ha confirmat la mateixa companyia aèria en un comunicat, en què ha reconegut un retard de gairebé cinc hores per al vol.
"La seguretat és la nostra principal prioritat i Air Baltic està procedint a una profunda investigació de la situació", ha indicat l'aerolínia, que ha anunciat la "suspensió" preventiva dels quatre membres de la tripulació investigats. El diari local 'Dagbladet' apunta que a l'avió hi havia 109 persones.
- Successos Roben un mòbil d’un restaurant de Barcelona i els atrapen perquè el telèfon està en xinès
- Sequera a Catalunya Estat dels embassaments avui a Catalunya: puja el nivell de les reserves
- Catalunya Ràdio 'Que no surti d'aquí' cancel·la la seva emissió aquest dimarts després de la polèmica amb Ter Stegen i deixa a l'aire la seva continuïtat
- La consellera de Drets Socials viu a cavall de Madrid i Barcelona
- Per unanimitat Catalunya eximeix escoles i centres esportius de complir els límits de soroll fins a la nit
- Consellera del Govern L'oposició critica que Martínez Bravo visqui entre Madrid i Barcelona i li demana que corregeixi "aquest fet inèdit"
- Tribunals La jutgessa cita com a imputats a Bartomeu i Sandro Rosell pel 'cas Negreira'
- En una sentència El TC anul·la la reforma del Reglament del Senat amb què el PP va intentar retardar l’amnistia
- Investigació La desigualtat també arriba al llit: per què les dones tenen menys orgasmes en relacions heterosexuals
- Incidents L'imam desnonat a Salt: "Que els joves no facin res; estem en un terreny d'entesa"